• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

VT: Ja, då väger han lite mer än henne för han var 6150 g. Men han är bara 58,2 cm så han är kortare. När min store kille A var bebis så var han 58 cm lång vid 6 veckors ålder och vägde då 5,1 kg... så W är bra mkt knubbigare än han var!

• goshheidi
    jeng skrev 2008-10-27 10:40:09 följande:
    Heidi:Sa du till?? Och vad fick du isåfall för respons?
    Både jag och P sa nästan samtidigt, NEEJ, ni får inte ge honom detdär. Och efteråt blev det lite tryckt stämning, så de förstod att vi inte accepterade det. Men som Hallon också skrev, så hade jag gärna väntat länge än innan jag hade gett honom nåt som är baserat på komjölk, för han tycks bli grinigare när jag dricker mjölk eller äter youghurt och ost. Vet inte om jag inbillade mig igårkväll bara, eller om han faktiskt var grinigare igår på kvällen. Det var ju knappt en tesked han fick i sig...men ändå...

Angående håret...blev lite besviken :( Håret började nästan se grått ut... Hon gjorde så täta mörka slingor att det inte ser slingat ut, utan det ser ut som hela håret är samma färg - men grått-aktigt :/
    Ska och klippa mig lite på torsdag, så efter det kan jag lägga upp en bild. :)
  • goshheidi

...Men det var super skönt att bli ompysslad ett par timmar. Och det hade gått jättebra när min nära bekanta hade tagit hand om Felix. Men under de två timmarna jag satt där så gjorde jag nästan ingen annat än tänkte konstat på Felix. Tänkte: hur går det för Felix, Gråter han, är han hungrig, sover han, är han vaken... Och jag var på väg att ringa flera gånger men kunde ändå hålla mig :)

• MissHellen

Är de nån fara o blanda mjölk från två olika dagar, som legat i frysen?

• Amelie

Jag funderar på att köpa en sele, har ju burit i sjal hittills, men dels blir ju R tyngre och dels så är det ju lite svårt (tycker jag) att bära i sjal ute.

Någon som provat en Beco? Jag är lite sugen på en sådan:

• Vilda Tiger

Lille
    Ja, W är en knubbig sötbebis!

Heidi
    Hoppas ni har lyckats markera att det INTe är okej att ta befälet över andras barn sådär. Jag har mkt mer respekt för att andra vill vissa saker för sitt barn sedan jag fick barn själv. Man ska inte gå emot föräldrarna, så länge de behandlar barnet bra (alltså inte slår eller liknande). Jag förstår din ilska precis! Synd på håret, att du inte blev riktigt nöjd. Men kanske bleknar det lite efter några tvättar?

• Amelie
    MissHellen skrev 2008-10-27 15:43:40 följande:
    Är de nån fara o blanda mjölk från två olika dagar, som legat i frysen?
    Tror inte det. Man ska inte blanda mjölk i olika temperatur. Tina dem tillsammans, det skulle jag göra!
  • MissHellen
    Amelie skrev 2008-10-27 15:46:07 följande:
    Tror inte det. Man ska inte blanda mjölk i olika temperatur. Tina dem tillsammans, det skulle jag göra!
    Jag tog upp dom förut, så dom har tinat tillsamman.. Men nu tycker jag den ser grynig ut, eller som att de har skurit sej, ska de vara då? har inte tinat mjölk förut.
  • Vilda Tiger

MissH
    Nä, det går bra. Du ska bra vara noga med att inte blanda mjölk från olika dagar innan du fryser in den.

Amelie
    Jag har inte sjalen så mkt längre. Selen är så enkel. Dock har jag en BB, och de ska ju inte va de bästa direkt. MEN Lyckeli sotter så gott i den och verkar nöjd, så vi kör på den ett tag till. Har ej testat en sån du visade.

Svar på tråden Augustibebisar 2008