Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008

Hej hej! Har vart på promenad idag, och kommit iaf över 10.000 men ska inte räkna den här veckanm så noga eftersom jag ännu inte är så kry :-/ Men skönt att gå var det i alla fall!

Idag blir det hemmagjord pizza här hemma.. götta!
    Hur har alla ni det?

• Hallonsocka

Halloj! Här är faller det snöblandatregn från himeln. Det är precis över nollsträcket och vi ska så småningom till babyproffsen och köpa lite jox som M behöver. Nu ska jag och A spela tevespel eftersom M sover Hörs kram tjejer!

Carina: Vad roligt det ska bli att läsa då artikeln kommer!!!

• Hallonsocka

M äter som vanligt varannan timme dygnet runt, jag har några flaskor med mjölk i frysen men det känns bara bökigt att ta fram. Lättare att ge bröstet då hon är hungrig än att börja värma mjölk :-/ Igår åt hon med att äta varjetimme mellan 14-17, och tre gånger på två timmar idag, hon är nog i någon tillväxtperiod, eller det att hon inte är riktigt kry. Hon känns inte längre varm och har ju hela tiden ätit bra och är dessutom pigg och glad då hon är vaken, men hon sover MYCKET...

Turligt nog sover hon alltid en stund på dagen för precis som dig missh så har jag inte varit borta från henne (var till kiosken en gång, och ner till tvättstugan, men inte mer) annat än i ett annat rum. Skulle nog inte orka om det inte var så att hon sov lite på dagen. A får ju ha henne, men eftersom det är ammning minst varannnan timme (och ibland oftare och det är omöjligt att veta när hon vill ha ofta) så är det svårt att lämna henne ens till A annat än då vi bara är i lägenheten. :-/

Men det är bara utifrån mat som hon är beroende av mig, tröst och sådant funkar bra med pappa också, ibland bättre...

Jucea: Usch och fy vilket tråkigt bemötande, särskilt som du sett framemot att jobba så mycket!

• Hallonsocka

VT: Men fy! Vad otäckt. Jag håller tummarna för att det inte är något, det kan ju vara en godartad form också, och om det inte är det så är ju läkare idag så fantastiskt duktiga vad gäller sånthär. Usch vad otäckt jag förstår verkligen att du är livrädd men jag är övertygad om att det kommer ordna sig och gå bra. Jag och A tänker på er och skickar massor med styrkekramar till dig och Marcus.

• Hallonsocka

KaOl: Hihi, nej. My har inte fått smaka något annat än bröstmjölken, och så kommer det att vara (förutsatt att amningen fortsätter fungera som den gör nu) fram tills hon blir minst 5-månader då hon ev. får börja smaka, om hon visar intresse för det. Jag ska helamma tills hon är halvåret, så är i alla fall planen nu, så det blir inga hela måltider som blir utbytta.

• Hallonsocka

Hipp hurra för Mysan som idag blir tre månader. Därför tänker jag skriva ett blogginlägg senare med BILDER på henne i :-P hoho.

MissH: Ja, jag säger som de andra. Du är en fantastisk mamma till E och nog får han i sig tillräckligt med mat. Jag tänker också ofta att jag kanske inte har tillräckligt till M eller att den inte är fet nog. Då tar jag och tittar på hennes valkar och inser att det nog inte är nått fel på mjölken trots allt. Tillåt dig själv gråta, du måste få bryta ihop då det är jobbigt, du är ju inte övermänsklig! Nu har jag det inte lika tufft som du har det, men du ska då inte tveka på dig själv. DU ÄR FENOMENAL!

Rimfolina: Hugah vad jag grät då jag läste om din brorsson

Carina: naaaaw så fin han är Amadeus!

Lille: Hjälp! Nej jag klarade inte av att se det där!

Här har vi ätit hemmagjorda hamburgare, skulle vart igår redan men så blev det inte. Sedan så har vi också vart på stan och kikat lite. M sover i babysittern A spelar tevespel. På berghem intet nytt

• Hallonsocka

VT: haha, nej det är kanske mitt ryska blod?

Carina: Har inte plus så kan tyvärr inte hjälpa :-/

• Hallonsocka

VT: eller nu måste jag rätta mig, karelska blod, fast det tillhör numer ryssland, den delen vi kommer ifrån fast det var inte det då min släkt bodde där. Ajja, finskkarelska blodet. :-P
    Har faktiskt hört det förut! Alltså samisk-hållet-utseende...
    *svamlar på skyller på amningen*

• Hallonsocka

VT: Men oj! Tack så mycket Vad glad jag blev *rodnar*

Svar på tråden Augustibebisar 2008