Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008

Vi ska nog också vara försiktiga med mjölk, dels eftersom jag var så fruktansvärt allergisk :-/
    Ytterligare en anledning till varför småbarn(upp till 1år) inte ska dricka för mycket mjölk är för att det hämmar kroppens förmåga att ta upp järn!
    Vilda Tiger skrev 2008-11-09 22:08:40 följande:

carinaAnledningen är väl att många små barn är lite allergiska mot koproteinet... Men inte alla, och Ebba var det ju uppenbarligen inte! Så det var ju skönt att det funkade. Dock håller jag inte med dig om saltet, det tror jag inte är bra för så små barn. Men man bestämmer ju själv över sitt barn.
  • Hallonsocka

If only: Hihi! Vad härligt, haha men vilket jobb Jag är slut efter en dag med min enda, fast å andra sidan brukar man ju klara av saker som andra bara häpnar åt om det är det man är van vid !!! GRATTIS TILL TVILLINGARNA!

Haha, nej nästa får planeras mot vintern istället :-P fast det är mest för att vi i familjen är 5 stycken som fyller i augusti, jag, bägge bröderna, min dotter och brorsans dotter!

• Hallonsocka

If only: Oj läste precis din presentation, fy vad jag rös, av både rädsla och lycka! Vad underbart att allt gick bra, oj oj oj... Vad fina de är *kikade på bilder*

• Hallonsocka

VT: Wow du är ju grym!!! Jösses vad du gått ner, var det då du gått ner till bröllopsvikten som du skulle kika i journalen vad du gått upp till?

Heidi: Hugah vad hemskt :-/ jag och A har haft testamentes diskussion, måste skriva nya papper nu i och med att vi är gifta så gäller inte längre de gamla :-P hatar verkligen det där att folk dör :-/ Hoppas det ljusnar lite för din pappa *håller tummarna för honom och kramar till dig*

• Hallonsocka

Jucea: Nja, fast vi har ju L och hon ärver ju A genast! Och vi måste skriva testamente så att jag får bo kvar i "orört bo" om A skulle kolavippen före mig (vilket han tyvärr lär göra eftersom han är man och 17 år äldre :-P)

Moi: HAHA, här är en till som inte haft sex ännu :-P Har lite lust, men verkligen ingen tid eller ork! Jag kör minipiller nu, sedan blir det nog p-piller.

If Only: M ska få sin första spruta om ungefär två veckor :-/

MissH: Ska ni skriva testamente utifrån att skydda varandra också (eftersom ni är sambo menar jag)? Naaaw så fin han är Elton, och han ser verkligen ut som en Elton!

Med M vill jag vänta med gosaker och sött, precis som VT säger, fruktpuréer funkar utmärkt som efterrätt och till lördagsgodis funkar russin utmärkt Ett par år ska hon förhoppningsvis få bli innan det introduceras sådant...
    Hmmm A skrattade precis högt i sömnen! Fan vad han skräms!

• Hallonsocka

Carina: Hihi! Jammen det är ju det vi skriver, att fruktpuréer är BRA, i motsats till sötsaker som sötats med ex socker... Fruktpuréer innehåller ju fruktsocker vilket är bättre! Men att detta dessutom ses som efterrätt, efter huvudmålet ex potatis lr nått :-P

M kommer nog helammas (förutsatt att amningen fortsätter fungera som den gör) tills hon blir sex månader, så ännu är inte smakisar och dyl relevant för henne.

• Hallonsocka
    Haha, fäörstår att han gillar mango, det är ju SKIT GOTT (jag älskar mango !!!) nuu sova

gnatt på er tjejer!
  • Hallonsocka

Snart: Ja, så tänker jag också utifrån barn (vardag/fest/mys) men jag har blivit kass på det där nu under ammningen jag är så fruuuktansvärt godissugen hela tiden :-/ Och vi har ju som sagt L så jag försöker äta godis då hon lagt sig men ja, jag är ju världens hycklare som propagerar för "lördagsgodis" för henne och själv käkar det nästan 7 dagar i veckan :-/ Men men, jag får väl se det som ett av privilegierna med att vara vuxen

• Hallonsocka

Gäsp... M har vart tröttis och har precis somnat till en lång improviserad låt av mig med melodin till "trollmor" :-P Ska ta en macka och sedan lägga mig bredvid henne

Svar på tråden Augustibebisar 2008