• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

BV;va härligt det är så jag är van att hon sover...så knepigt att hon sover hela dagarna nu :-/

• BebisVagga

tänder kanske.. eller en växt period.. kan vara vadsom..

• Mareldsbarn

lana; Kul att hör aav dig! Förutom att Julia emellanåt sover 3 dagar i streck Så sover damen itne så mycket överhuvudtaget tycker jag. Hon sover gott i vagnen ute på dagtid i och för sig men annars sover hon sällan på dagarna. Hon landar och slumrar till 5-10 min för att sedan vakna kalaspigg. Nätterna somnar hon numera inte förrän 23.30 vaknar 06 för mat och vaknar sedan 08 och är färdigsövd. När Julia sov som en tok så undrade jag också här inne vad felet var Men de har tydligen växtperioder då de behöver mycket sömn. Njut bara och ta hand om dig själv!

• guldring

Jag har försökt göra som ni har sagt men det går inte på min dator.

• S u s s

Vad lite era små sover!
    Max sover oftast 3 ggr. På förmiddagen efter ett par timmars lek (vi går upp 07 allihopa).
    Sedan efter lunch nån gång en gång till, och så eventuellt en liten lur på sena eftermiddagen.

Han sover nån timme åt gången, men ibland råkar han sova längre.
    Sedan somnar han för kvällen mellan 18-19, och har ingen vakentid förrns på morgonen igen. Vaknar bara för att äta.

• MissHellen

Elton somnar allt mellan 19-22, sedan äter han varannan timme (fortfarande!) vaknar vid 07.00-07.30 sedan somnar han vid 9 sover till 12 är vaken 1-1½ timme, sover i 2 timmar kanske. Sedan sover han bara små snuttar innan han somnar för kvällen..

I dag ska vi på 3 månaders sprutan :/ fyy! Men de ska bli kul o se vad prinsen väger De var jätte länge sedan vi var o vägde han.. Så jag gissar på att han är kanske lite över 7 kilo nu. Men vi får se

jucea: Vad väger Ted nu?

• Snart sommar

Lillen sover också rätt mycket. Nu blir det mellan 1-2h åt gången och så har han en liten vakenperiod med mat däremellan. Somnar för natten vid 23 och går upp för dagen vid 9, 8 om han blivit störd på morgonen av dom andra barnen.
    Han äter 2 gånger under den tiden han har sin natt och sen direkt när han vaknar för morgonen.

Imorgon ska vi till bvc med både minstingen och mellan. A ska på 2-månaderskontroll och mellan ska få sin 18-månadersspruta.
    Märkte att bvc-sköterskan skrev fel vikt på A förra gången så hon kommer väl få en chock när hon ser hans vikt den här gången . Nä, men det var jag som läste av och hon hörde väl fel eller nåt. Kollade inte vad hon skrev upp förrän vi var hemma.

På lördag är det dop. Måste tvätta dopklänningen innan dess...

Förresten. A har inte bajsat sen lördag em. Har inte alls varit med om det med dom andra barnen. Han fick ju ersättning när jag var ute, men det har han ju fått förut också. Blir väl ett stort lass lagom till undersökningen imorgon eller nåt .

• goshheidi

Hej på er!

Dopet i söndas var jättefint. Två flickor sjöng sången yckeliten i kyrkan så att inte ett öga var torrt. Fick efteråt reda på att svärmor brukade sjunga just den sången åt P när han var liten.
    Vi visste inte att de skulle sjunga den sången, och den passade ju såå bra!

Och Felix var himla duktig. Han grät de första tre minutrarna då P hölli honom :) Han måste ju göra soundcheck :) Sen tog jag honom i min famn, och då somnade han och sov hela ceremonin igenom. Han vaknade inte ens utav vattnet :)

Några bilder finns i galleriet.
    Säg till om ni inte ser bilderna och ni vill se dem.

• Carinamamma84

lille08
    Hej Gumman.
    Allt gick jätte bra på Mässan Gud vad det var folk många många gravida så man typ ville själv vara gravd
    ÅÅh så många små bebisar.
    Ebba älskade att springa runt och leka hällsa på massa figrrer som bäver och kyckling mm
    Sen gjorde hon armband och lekte i hinderbana mm.
    Jag gick runt med en tjejkompis på Sambon var ute och spelade.
    I helgen har jag varit hos mamma och sen i Söndags kom jag hem igen det var skönt att vara borta men ännu skönare att vara hemma

Just nu händer det inte så mkt.
    Ebba är på dagiset nu och Didos leker med babygymmet
    Hära vände han sig då han var 1mån uniffär så nu så vände han sig hela tiden men ändå så vill jag att han skavara på rygg för han får ett sådan fart när han vänder sig att jag blir lite ädd i bland.
    Han har även fler tänder under nu haha han bara äter upp sin hand snart och igår typ bet han mig Asg
    Hittade en Jacka igår som är röd och är skitsnygg vinterjacka för bara 380kr Billigt och snyggt ska ta bild på jackan sen.
    Den ser ut som att vara typ 3000kr dyrare.
    Babysimm nu på Löradag ochså i Huddinge sjukhus.
    Ebbas Forograferingar har kommit ochså.

Vda har ni för er ??

• Carinamamma84

Vi kommer att bli Interjuvade av tiningen Vi Föräldrar

Svar på tråden Augustibebisar 2008