• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

carina, vad skoj!

missh:
    ojoj, han drar ifrån på vikten din kille! men dpå har ni hoppat upp från kurvan nu då? vi följer vår kurva jättebra i vikten iaf, så han går ju upp det han ska! glad att han itne går upp mer, för jag tycker redan han är tung att bära runt på!

vem frågade om sömn? lana kanske??

ted somnar för natten nån gång runt kl 19 på kvällen. då sover han till 01 utan mat. ibland så går vi och lägger oss tidigare, och då väcker jag honom då för att byta blöja och mata, kanske ca kl 23. sedan sover han natten bra, och vaknar för att äta kanske 2 ggr, sen tar han ofta morgon runt kl 7. MEN, om jag är trött så är det bara att ta honom till min säng, byta blöjan och mata och sen så somnar han om igen! så idag fick vi sovmorgon till kl 11!

sen sover han typ ingenting om dagarna. jo, han slumrar sådär 10 min nån gång då och då, men vaknar ju så fort man petar på honom eller nåt låter typ. så man kan inte utnyttja sömnen till att få nåt gjort så tt säga!

• MissHellen

jucea: Ja, men ändå hade han inte gått upp så mycket denhära gången Men han går iaf upp som han ska! Ja, nu dom sista gångerna har han följt samma kurva.
    Haha, jag tycker Elton är took tung o bära på haha!

Ojdå, Sover Ted vara så lite på dagarna? De är då Elton sover som bästa haha, dom är tvärtom varandra dom!
    I går sov Elton i nästan 4 timmar

• lille08

Jisses vad han sover idag William... han somnade på sängen för ca 3-4 timmar sedan och sover där fortfarande! Och jag hade tänk fått en massa gjort... men hamnade visst här istället... och nu kan jag lika gärna sitta här en stund till för han vaknar säkert snart!

• lille08

Det här gosiga lilla byltet ligger inne på sängen...

081104_1.jpg

• goshheidi

VT, jag hade inte heller hört den tidigare, men här sjunger en liten gutt den samma sången på norska :)

• jeng

missh:
    haha, ja han sover ju jättebra nattetid, och kvällen kan jag ju räkna med att han sover i princip. men dagen, nepp då ska det lekas och kelas och gå och stå och sitta och allt annat dumheter som han iten har fattat att han är för lite för ännu!

• jeng

jasg vill rekommendera svt play's barnprogram "min sång". det är barn som sjunger sånger. ted sitter i mitt knä och kollar på det på särmen och sjunger med och skrattar!!

• luzorsus

Tova har nu varit hemma i 9 dagar pga höstlovetc. Imorgon är det dags för dagis igen...så ringde de idag och berättade att 11 barn+ 1 fröken var hemma magsjuka! De hade ju skrubbat och så men ville att vi skulle veta om det....Åhhh, vad drygt! Vill ju helst inte att Tova blir magsjuk och sen ev. Myra. Men Tova skulle behöva aktiveringen de har på dagis...Hur göra? Funderar på att ha henne hemma...
    Hur skulle ni göra?

• MissHellen
    jeng skrev 2008-11-04 13:56:58 följande:
    missh:haha, ja han sover ju jättebra nattetid, och kvällen kan jag ju räkna med att han sover i princip. men dagen, nepp då ska det lekas och kelas och gå och stå och sitta och allt annat dumheter som han iten har fattat att han är för lite för ännu!
    Ja, men då får du gjort nått på kvällarna i stället för då, de får ju INTE jag kan jag lova De är då Elton har sin lilla period han vill vara extra vaken o gosig

Men på dagarna hinner jag iaf lite, så de är skönt
  • MissHellen
    luzorsus skrev 2008-11-04 14:33:25 följande:
    Tova har nu varit hemma i 9 dagar pga höstlovetc. Imorgon är det dags för dagis igen...så ringde de idag och berättade att 11 barn+ 1 fröken var hemma magsjuka! De hade ju skrubbat och så men ville att vi skulle veta om det....Åhhh, vad drygt! Vill ju helst inte att Tova blir magsjuk och sen ev. Myra. Men Tova skulle behöva aktiveringen de har på dagis...Hur göra? Funderar på att ha henne hemma...Hur skulle ni göra?
    Nu har ju jag inte barn på dagis.. Men, jag HATAR magsjuka o skulle aldrig chansa på o få de! De är bland de värsta jag vet.. Så jag hade haft tjejen hemma, men de är jag
Svar på tråden Augustibebisar 2008