• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

Gosh: Vilka fina bilder! Vad mycket hår han har!!

• jeng

nu ikväll har jag satt lite mer panel i hallen, målat den panelen som sitter uppe nu, målat rören igen, skurit bort tapetrester, målat lister... så lite har jag iaf fått gjort nu på kvällen efter att ted somnade till nån timma eller två¨efter kl 21...

ph har försökt sätta upp fästena till bänkskivan typ 7 ggr, så väggen var full med hål. det blev inte alls som det skulle, nåt har blivit skevt så regeln var inte där den skulle... *suck* jaja, resultatet blev att vi fäste en lång regel på hela väggen för att hålla uppe skivan med! Det blir jättebra, för vi behövde ändå sätta distanser bakom tvättmaskinen och torktumlaren för att de inte sk åka in i rör och eluttag som finns bakom dem! men IRRITERANDE att 3 jävla skruv ska ta 5 timmar...

sedan hittade han en vattenläcka också--- IGEN! jag berättade väl att ett rör hade släppt imorse, så det sprutade vatten i tvättstugan och på mina fina tapeter osv... *suck* ja, det var inte så farligt, utan det har torkat upp bra så att inget syns!! men nu droppar det i en annan skarv som han troligtvis drog i när han lagade det imorse... ajaja sånt får man tåla när man gör allt själv!

imorgon ska jag betsa möbler och måla lister förhoppningsvis!

• jeng

wohooooo!! heja obama... snart kanske man kan gå o sova då...

• Vilda Tiger

Jucea
    You are crazy...... vaken så länge! Vi var uppe och matade kl fem så vi fick se att Obama vunnit då ändå, utan att vaka hela natten. Hoppas du får lite sovmorgon idag.

• lillastjärnan

Godmorgon!
    Nu har det gått flera dagar igen utan att jag hunnit kika in. Varit i koma känns det som. Tog en fjortis-fylla omoget nog i lördags, hade jättekul!! Behövdes, men nu är man fortfarande trött. Hinner ju aldrig sova ikapp när man ska upp o nattamata.  Har from idag börjat ett ännu nyttigare liv! Inte riktigt GI, men nästan. Fått lite tips av en kille på jobbet, han har haft eget gym osv. Bara så att jag fortsätter neråt i vikt lagom fort (tänkr på amningen...) och så jag får ut maximalt av den lilla träning jag hinner med. Får väl se hur d går!

Jucea: men vad du är duktig!! Förutom hästarna och barnen känns det knappt som jag hinner dammsuga, men du renoverar ju hela tiden! Imponerad!!

Hallon: hoppas du mår bättre idag!

VT: din beskrivning av slaskandet på handen stämmer till punkt och pricka med vad vi har här. Fast vi har då en extrem-dregglare, blir ju blöt ner till midjan på en kvart...

Nä, dax att hitta ngn frukost, ska iväg på föräldragrupp i förmiddag!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

lilla
    Haha! En till som inte hinner mer än att dammsuga i hemmet! Eller jo, jag satte ju upp gardiner härom dagen... men iaf - jag dammsög för två dar sedan. sedan kom M hem och tömde ut allt grus som samlats i jeansen över hela golvet. tacksamt... men han tog upp det igen, som tur var.

• KaOl

Precis tillbaka efter morgonbesök i kyrkan kl 8.00 (pust!) - vi gick igenom hur bröllopet och dopet ska gå till *LÄNGTAR!!*. Måns skötte sig exemplariskt och låg och pratade högljutt m fönsterna och taket (hmm? såg han något som vi inte såg?? ). Lät som om han sa "Heja heja", lillgubben

Därefter till vc för influensavaccin (150 kr kostade det här, Jucea). jag gick in först och då satt J med Måns i väntrummet - när jag kom ut upptäcker jag att ungen bredvid har vattenkoppor!!! SUCK!! varför ser inte män sådana saker. Tog raskt med mig Måns därifrån, men nu är det bara att hålla tummarna; det är ju ett luftburet virus med inkubationstid på upp till 3 v, så har vi riktig tur så är han sjuk lagom t dop/bröllop . Hoppas verkligen han slipper, han är ju så liten fortfarande!!!

vt: hihi de är väl för söta när de håller på o slaskar på det där koncentrerade viset . Måns brukar kombinera det med högljutt prat!!
    hmm.. jaa.. det blev mys m god gryta m räkor och lite bubbel o så - men sedan tyckte Måns att han behövde tanka mammanärhet, så mer än så bidde det inte! attans unge

miss H: Nää det var inte särskilt kul - rygg o nacke mådde inte så bra av det. Hoppas att det planar ut lite för E!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008