• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

missh,
    vikten var 6410 igår, o längden 63 cm, huvudomfång 40.5

ted klarade sprutan kanonbra på plats men var ledsen hela em o kväll, tills ph kom hem med alvedon flytande! trode jag hade hemma men hittade inte...

• jeng
    Carinamamma84 skrev 2008-11-04 12:29:45 följande:
    Vi kommer att bli Interjuvade av tiningen Vi Föräldrar
    vad skoj! när? och om vad?
  • Vilda Tiger

Lyckelil sover också mer än många andra barn här inne verkar göra. Hon sover 21 till 07-07:30, med en matning vid 05. Sedan är hon vaken 1-5-2 timmar i stöten under dagen och sover 45-90 minuter däremellan. Ungefär.

Mareld
    Åh, va gott! I januari vill man ju verkligen ha lite sol och värme.

Jucea
    Jag vet inte om det enda alltid kommer före det andra... Det borde ju vara lättare för alla att vända sig från mage till rygg tycker jag, men en del tar det andra först, alltså från rygg till mage. En i föräldragruppen har ett barn som gör så, och sedan blir ungen skitsur då hon inte kommer tillbaka till rygg från mage. Men så fort mamma lägger tillbaka Moa till rygg vänder hon sig till mage igen.

Jag var hos läkaren idag. Sockret sköter sig bra. Inte LIKA bra som under gravven men du hade jag ju stenkoll. Är nöjd.

• Carinamamma84
    Svar på #1502
    Nästa vecka hon som jobbar på Vi Föräldrar kommer att kontakta mig.
    Det var så hära jag och min Tjejkompis hon blev interjuvad av Vi Föräldrar för att hon skulle berätta om hennes sjukdom då hennes son höll på att dö när han vi blod förgifting när han föddes.
    och det var en stor kamp om detta om han skulle leva eler inte.
    Sen träffade vi på henne/dom från Vi Förälra i Älvsjö mässan ihelgen och kompisen sa till dom att hära är Kompisen jag har berättat om och så.
    Och hon frågade mig om jag hade varit med ochså om en jobbig Kejsarsnitt mm och jag berättade att jag höll på att dö natten där på Snittet och varför det blev snitt för mig mm och hon frågade mig sen hur stor och lång mitt barn var och jag berättade
    Då sa hon att dig kommer jag att kontakta för att interjuva dig för jag har Adrig hör om make på längden din son hade när han föddes
  • lille08

Carina: Åh vad skoj att det blev en lyckad dag på mässan! Här har vi haft fullt upp med lite av varje, så det var ju bättre att biljetterna kom till användning än att de låg kvar på bänken här hemma!

Här har vi en ganska lugn dag. Skulle egentligen åkt till bvc i eftermiddag på 2-månaderskontroll, men så ringde de i morse och sa att barnläkaren hade blivit sjuk. Så vi fick en ny tid först den 1/12! Är ju nästan en hel månad kvar!

• MissHellen
    jeng skrev 2008-11-04 12:30:15 följande:
    missh,vikten var 6410 igår, o längden 63 cm, huvudomfång 40.5ted klarade sprutan kanonbra på plats men var ledsen hela em o kväll, tills ph kom hem med alvedon flytande! trode jag hade hemma men hittade inte...
    Okej

Elton vägde 7160g, 63½ lång o huvudomfång var 41½ (om jag minns rätt, jag var så nervös över sprutan )

Elton var så duktig med sprutan, han grina till en snabbis bara Sedam var de bra! Har alvedon hemma, så vi får väl se hur han blir ikväll..
  • Vilda Tiger

Carina
    Spännande med tidningen!

Lille
    Hej! Har undrat var du har hållit hus! Tack för adressen du gav, jag mailade henne med en gång. Får se om de är intresserade av en diabetesgraviditet.

Jucea och MissH

Åh, den sprutan var ett tag sedan Lyckeli fick... Men det gick bra! Hon var dock jättetrött så hon var ledsen några minuter efteråt. Men max fem.

Heidi

va kul att dopet gick så bra och att sången blev så lyckad! Vad är det för sång? Känner inte igen titeln... Ska kolla bilderna nu.

Svar på tråden Augustibebisar 2008