• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

KAOL: Jamen så mkt som jag gått nu de senaste dagarna lär jag INTE göra annars. M har ju jobbat hela helgen så jag har inte gjort annat än att promenera och baka. Eller jo, jag dammsög lite idag. Men annars lär jag få kämpa lite för att komma upp i tio tusen steg. SNART: Bra att ditt knep funkar iaf. Trist att inte ha brallor att komma i. Jag har iaf tre par jag kan ha nu. Fast ett par är trekvartsjeans... det är tjocka knäsockar som gäller under då jag har dem. JUCEA: Kan inte tremånaderskrisen hålla i sig några v då? Man ska ju utgå ifrån bf och då borde Ted och Lyckeli ligga nära varandra i faserna. Och Lyckeli har varit jättemammig i tre-fyra dagar nu. Idag var det extremt. Marcus bror fick hålla henne i typ två minuter, sedan var det JÄTTEdarr på underläppen och sedan riktig gråt. Min bebis... Det blev snabbt byte till mamma, in med napp och sedan blev det bättre. Och så gillar hon inte ALLS att vara någon annanstans än hemma. Idag hos Marcus föräldrar var det inte roligt för fem öre. Hon tog en tupplur där men då hon vaknade var hon ledsen hela tiden fram tills vi kom hem igen. Dåååå suckade hon nöjt och smilade upp sig mot mamma. Busunge!

• S u s s

Amelie - De selar man bara bär mot kroppen, och barnet liksom sitter som en groda, är mer ergonomiska och bättre för barnet.
    Vi bytte vår babybjörn mot en ergonomisk när dottern var mindre, och hon trivdes jättebra ändå. Barnet har ju huvudet åt sidan och kikar ut ändå. Det är inte tråkigare än att åka buss t ex, där ser man ju inte framåt, men ut ser man ju!
    Vår 2-åring gillar för övrigt att hänga i den på ryggen fortfarande, perfekt om man ska ut i skog och så.

Zitrus - Usch! I vårt förra område var det en avrättning i backen bakom vårt hus, strax efter maken hade gått där. Vi flyttade ganska kort efter det, men det var ett inte så bra område. Är väl värre om man bor i ett tryggt och lugnt område egentligen, för då kan man inte göra så mkt åt det själv... Vi flyttade ganska kort efter det.

Jucea - Har ni varit ute på nåt spännande eller har han träffat folk/blivit buren av "främlingar"? Max blir väldigt tuttnödig av sånt. Idag var vi på sci-fi/gaming mässan med massa folk, efter det ville han tutta 3 ggr med bara en timmes mellanrum, men sedan var det bra igen. De behöver ju lite extra närhet efter nåt läskigt eller energikrävande liksom!

Vi var som sagt på sci-fi gaming convention idag, och det var kul som vanligt. Jag har gått själv med dottern 2 år i rad, men iår åkte vi hela familjen! Köpte nördiga starwars-leksaker, tittade på nya xboxspel, och filmer. Och fotograferade massor, ska lägga in en kul bild senare..

• Vilda Tiger

Suss: Vad heter ert sele? Jag har ju en gammal bb till Lyckeli men jag tycker den säckar lite i ryggen. Får fylla ut med en tunn filt och har funderat på att hitta en bättre på blocket.

• S u s s

VT: Ergo heter den. Vi är toppen nöjda, men den passar bättre för större barn tycker jag. Våra augusti-bebbar är för små för att sitta som man "ska" i den, det finns en bebis-insats som vi har, men tycker inte barnet ser ut att sitta så skönt i den.
    Men så snart bebisen växer i den så är den super, om nån eller ett par månader. Den har som en inbyggd luva man kan ta upp och spänna för huvudet som ger stöd och så de kan sova helt ifred.
    Manduca är en liknande sele, som ska vara lika bra den!

• Vilda Tiger

Suss: Tack! Jag har funderat på vad man ska göra när Lyckeli växer ut den vi har. Hennes huvud går nämligen redan lite ovanför stödet där bak. Och man kan inte ändra selen efter hur tjockt barnet är ut från kroppen, om du fattar hur jag menar. Så snart får vi ändå skaffa en större modell och jag bär henne gärna länge till i sele!

• Hallonsocka

Haha. anledningen till varför det blev så många steg idag var eftersom vi ville kika hur lång en runda blev, och därefter den andra rundan 8000+7000 steg! Resten av veckan blir nog mer rättvisande till hur jag faktiskt går (då kommer jga säkert inte ens upp i 10000.)

• Vilda Tiger

har googlat lite på ergo och manduca. Känner mig som en skurk som haft bb till Lyckeli Men jag ska prata med m imorgon så han får va med och välja vilken vi ska köpa. Tror det blir en ergo, de fanns ekologiska.

• Vilda Tiger

Suss: Hahaha! Söt bild! Nä, det är väl inte hela världen... Jag är glad att det verkar finnas alternativ som inte kommer tära lika mkt på mina egna axlar. Och att L sitter bättre är ju ett jätteplus.

• jeng

VT:
    Ja, klart att det säkert kan hålla i sig. men just MATEN trodde jag vi hade passerat! Men det kanske bara var fas ett!! Nej, men han sov ju inte på 4 dygn typ förra helgen o veckan, förrän han fick ersättning, men sen så plötsligt en dag så räckte maten igen! Men idag så verkar det ju vara samma visa igen! Kanske är han extra hungrig just idag, eller kanske har jag ätit dåligt så att det är dåligt med mjölk, vem vet! Jag skiter fullständigt i huruvida mjölken räcker eller inte, och ger honom ersättning när han fortfarande är hungrig efter amningen! Jag känner mig så himla nöjd med amningen att det varken gör mig bu eller bä om jag kan fortsätta amma i 6 månader som jag från början hade tänkt!

Suss:
    Näe du, idag har vi bara varit hemma o donat, så jag tror inte han är förskräckt. ja vi gick ju promenad då, men det gillar han ju! Tror det är magen han gnäller mest över, för plötsligt så kommer det 3 stora bajsblöjor på raken och sen är han glad igen! Men trist om det skulle sätta igång nu igen!! Vi har varit utan minifom i nästan en månad nu tror jag!!

Hahaha, vilken bild!

Jag har ju en graco sele, och jag är iaf jättenöjd och Ted verkar sitta bra och är nöjd han också!!! Han somnar jättegott och får stöd för ryggen och nacken, även då vi hade den i London och han bara var 7 veckor!!! Sen finns det säkert bättre, men vi bär ju inte direkt mycket i den, och nu är ju Ted så stadig i ryggen redan också!! tror den är minst lika bra som BB iaf och vi betalade 350 kr för den!

Svar på tråden Augustibebisar 2008