• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Heidi
    Hahahaa! Sången heter LYCKELITEN! Som jag kallar Lyckeli! Det gick inte att höra så bra vad han sjöng, men jag ska se om jag kan hitta texten någonstans.

Luzor

Ohhh.... magsjuka är INTE kul! Orkar du ha henna hemma två dagar till så råder jag till det. Men jag förstår att du gärna vill aktiviera henne med.

Jag tog vaccin mot influensan idag. Ssk rådde mig till det då den här stammen ska va så aggressiv. Inte kul att ligga däckad hemma tio dagar med en liten, eller som diabetiker. Och INTE kul att smitta Lyckeli! Så det var gott att få det gjort.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

vt, jag funderade på vaccinet igår, för de hade dropin precis vid bvc. men nej då ph tyckte vi klarade oss bra utan det! haha. jag har åkt på det varenda år hittills, och förrförra året dessutom 2 ggr. däckad 2 veckor varje gång! så vi får väl se det blir ju han som får vara hemma och ta mig och ted!!

• jeng

jag har noll ideer om själva firandet av tedf på festen. typ ceremoniellt lixom... bra ideer någon??

• Amelie

Jucea: Ta vaccinet du då om du kan. Du kommer att vara störtsur om du får det!
    Jag ska i a f ta det i morgon.

Gosh: Jag kommer inte in i ditt galleri.

Har varit på bvc idag, 5620 g, 59,5 cm och 40 cm i huvudomfång. Är R minstingen i tråden? Fast Elly är nog mindre...

• Snart sommar

goshheidi: jag får inte hälsa på hos dig

Jag är på superdåligt humör idag. Eller egentligen är jag ledsen, men jag kan ju inte gå omkring och grina hela tiden så då blir det att jag blir sur/arg istället.
    Och inte hjälper det att mina öron börjar ta riktigt med stryk. Det är inte en lugn och tyst stund här vissa dagar. Är det inte barnen som tjoar och tjimmar eller skriker så är det karln som går omkring och harklar varannan minut och ska lyssna på sin musik HÖGT när han tränar eller så ser han en massa videos på youtube som låter en massa...

Kan man operera in öronproppar?

• Saliva123

hårlig bild!

S u s s skrev 2008-11-02 22:05:07 följande:

VT - Asch då, man gör ju så gott man kan. Vi hade ju också en BB förut och jag kan inte direkt påstå att jag sover dåligt om natten. Här är en bild från mässan idag, haha! (stackars lille Max. ) www.familjeliv.se/hem/s_u_s_s/gallery/phpotky...
  • Lana

amelie; mm hon vägdes och mättes i går 10½ veckor till 3795g och 55cm

• KaOl

luzor: hade nog låtit henne vara hemma - jag har haft maginfl samtidigt som bebbe o det är ingen hit.. snacka om uttorkn(jag ammade)

miss h: hihi det låter som min oscar ju - vägde 3690 när han föddes o 10 kg när han var ett halvår? han höll också på o snuttammade så där som e gör hela dygnet

vt: vi tänker också vacc oss - inte kul m 4 barn om vi alla blir sjuka samtidigt

jucea: ,men du måste ju få avgöra själv om du vill ta sprutan??? man blir ju så himla sliten efteråt dessutom? Ph kan ju avgöra om HAN vill vacc sig eller inte (men det är ju inte heller kul m förlorad arbetsinkomst, karens etc.. )

Svar på tråden Augustibebisar 2008