• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Mareld: nääääeee! Fy vad avundsjuk jag blir! Vill ju också utomlands :-P Men vi ska satsa på lite möbler istället (om inte datorn kraschar :-/ då blir det väl en dator istället och det känns inte roligt)

• Rimfolina

Det där med frågorna till dop/namngivning, var det inte nån som ville dela med sig av sina frågor? Vi har dop på söndag och lite tight om tid och jag skulle gärna snylta på nån annans frågor om det går bra... Inboxa om du vill hjälpa mig. Tack!

• KaOl

mareld: ååååååååh vad avis jag blir

• goshheidi

Mareld, nu kan du titta :)

KaOl, hihi, ja den är så söt dendär dräkten. Han ska få ha den på sig imorgon också när vi ska på svenska dagen fest. Det är svärmor som har köpt den åt honom. På Lindex tror jag...

• Mareldsbarn

Hallon o KaOl: När jag åker ner till solen så kan jag slänga iväg lite sol till er också!

Heide, guuuud så söt han är! Underbart ljuvlig i sin fina kostym!

Fy sjutton vad kallt vi har i det idag. Jag fryser rumpan av mig snart... dags å börja med lite middag. Idag blir det firre. Här lagas det GI för fulla muggar numera! Jätteroligt med nya fräscha recept tycker jag. Igår var vi på dopmöte och på söndag bär dopet av! Tjohej!

• Carinamamma84

Hejsan
    Ja jag håller med dig Mareldsbarn det är så kallt och kallare blir det

Idag ska vi ära KycklingGryta med Ris
    Har idag även börjat ge Amadeus NAN 2 för att han inte blir mätt på NAN 1 alls
    Han drack 170ml höjde från 150ml och inte blev han mätt alls
    Och han är bara 2½mån likom Bvc sa till mig idag att jag kan ge honom NAN 2 och blanda med NAN 1 så går det bra för honom.
    Ebba är med Sambon hos hans pappa och Amadeus sover på Babysittern.

• Mareldsbarn

Rimfolina; Åh vad roligt! Det är tre barn som kommer döpas samtidigt hos oss så vi fick träffa dessa barn med föräldrar igår. Verkade väldigt trevliga och tillsammans valde vi ut 3 psalmer. Vi kom väl överens. Gott det. Prästen var verkligen i min smak också så jag och även D var super nöjda när vi lämnade församlingen efter dopsamtalet. Har ni allt "under kontroll" inför söndagen? Hur har ni lagt upp firandet efter kyrkbiten?

• Mareldsbarn

Carina; hej kul å se dig! Vet du, jag känner flera som har fått börja med NAN2 tidigare än vad det står som rekommonderat på förpackningen. 1:an räcker inte alltid och det är väl bra att 2:an mättar honom nu. Vad gott med kycklinggryta! hur tillagar du den?

• Carinamamma84
    Svar på #1579
    Eller hur många är det men om man bara använder 1an så blir det allt mer pullver och tar snabbare slut helt sjukt och 2an är dyrare
    Hmmm varför inte lite lite biligare likom.

Jag gör små 4 kantliga bitar av kyckling fele och steker den gyllen brund i stepannan med matoljan sen salt peppar och grillkrydda.
    Sen tar jag och lägger i Purjolök som jag har kakkat i bitar sen Matlagningsgrädde och Cream Cheese och basilika och persilja fryst och rör om detta är så Gott

Alltså Cream Cheese 200g och allt
    Basilika och persilja lite så det ger smak
    Pörjolök en stor hel som man kakkar i ringar.
    Matlagningsgrädde halva falaskan om man inte tar en liten och häller i allt som har 3dl.
    Salt peppar grillkrydda

Passar med Ris eller Pasta
Svar på tråden Augustibebisar 2008