• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Lana: Haha, yeeep det gjorde jag, fastän jag relativt nyss såg alla

• Lana

hallon;haha när jag såg den i går så tänkte jag det,haha ni vet jag vad sofia gör (för det var väl sofia??)

• Carinamamma84
    Svar på #1716
    Hej.

Han fick provsmaka mago pure igår och tyckte att detta var himmelriket Haha
    Inte tyckte han illa av detta iaf.
    I findland är det samma som hära men man får prova tidigare och se om dom gillar detta.
    I findland har dom inte lika hårda Bvc som hära i sverige.
    Ebba fick börja få mannagrynsgröt som jag gjorde åt henne fast detta blev som välling ''typ''
    Detta älskade hon som satan alltså Haha och Bvc tyckte att deta var bra gjort.
    Hon blev mätt och sov gott hela natten.

Mannagrynsgröt vill jag rekomentera åt er alla med till er så
    Dom kommer älska detta och kommer att bli mätt med.
    Jag gav henne alltid först Ersättning och sen efter en timme eller två fick hon mannagrynsgröt.

Som vanlig mannagryn fast att detta blir som välling som dom dricker från flaska med lite salt och putte lite socker för att ge lite lite smak.

Ska ge själv detta till honom när han är 3mån.
    Men Burkmaten alltså mago purre var likom som jag kommer ge honom någon gång då och då fram till 4 mån att han lär sig.
  • Hallonsocka

Lana: Yep det är Sofia Haha, vad roligt att du tänkte på mig, fast så mycket som jag tjatade om den där uppsatsen så var det väl inte så konstigt... :-P

Urk nu är jag färdig med tvättstugan, sista vändan var en pers, M vaknade och var panikhungrig och jag hade korgen och ikea kassen (trots att jag tänkt få upp endera gången innan, vet interiktigt hur jag tänkte eftersom det inte blev så) uuurk, då jag kom upp på vårt våningsplan så drog jag bara ut allt ur hissen och gick in med M och matade henne, sedan gick jag och hämtade grejerna vid hissen *pust svettigt* snart kommer dock A hem då får han ta över

• Lina S

Nu har hela familjen varit på promenad och Elliot somnade såklart i vagnen. Inte bra, för då är han uppe länge ikväll.

Vi har ätit köttfärslimpa med onyttig potatismos med matlagningsgrädde och smör i muumma.

Vi har kommit på något som Sam tycker är skitkul. Fast de funkar bara när pappa gör det. Han håller bara hans händer och klappar ihop dem. Han skrattar som en tok då. Ja va är det man brukar säga, småbarn roar sig lätt
    Han knäppa en bild....

Sötast i världen.JPG

• Vilda Tiger

LinaS
    Attan va söt han är, Sam!

Carina
    Hm, det låter ju bra att mannagrynsgröt funkar så bra. MEN du behöver nog inte salta den... man ska ju helst undvika salt då deras små njurar inte klarar det riktigt har lärt mig. Funkade det med komjölk för Ebba så tidigt? Här säger de att man ska undvika komjölk första året, men det kanske är olika på olika bvc?

Hallon

Jobbigt när allt hopar sig så, på en gång. Men du gjorde rätt! Bebis går först. Punkt.

Alldeles för lite rulljans här inne nu för tiden, tycker jag. Jag har suttit och läst igenom gamla trådar lite (för några dagar sedan) och minns tillbaka. Jädrans va vi skrev där ett tag!

• Saliva123

lana
    det har blivit bättre m amningen här de senaste dagarna faktiskt vilket är otroligt skönt. har slutat m mandariner som de tydligen kan reagera på, och druckit mer. tycker aatt hon verkar mindre gasig. tidigare krampade hon ihop när hon skulle äta, var otålig och grät ibland. ammar också bägge brösten jämt för produktionen, har slutat m minifom och noga m rapar. det kan ju vara nya utvecklingsperioden som de kommer in i nu. våra små är väl rätt jämngamla omjag inte minns fel? 26 aug kom beata och vi har märkt tecken på att hon är inne i perioden nu med en del oförklarliga gråtatacker och svårare m sömn och så. lycka till, dt går nog över snart!

hallon
    såg mamma mia i helgen och jag tycker att du och huvudpersonen (dottern) är så lika! har du sett den?

igår var vi på inflyttningsfest hos A´s syster m kille. jättetrevlkigt! vi hade m beata och det var så kul för hon var så cool hela tiden! hon satt i folks knän och var nöjd och spanade. jättelugn o go och sedan när jag tyckte att det blev bra drag påp partyt och hon verkade trött satte jag på pyjamas och hnne ner i babybjörnen och la en filt över så att hon inte hade massa och sepå hela tiden och då slocknade hon på fem röda! sov tills vi åkte vid ett och då var hon en solstråle! fina tjejen! det är så kul att det går så bra att ha med henne så slipper man stanna hemma eller oroa sig för barnvaktsbiten än... vill ha henne nära! det var kul, lääänge sedan det var fest!

ikväll ska jag sortera bilder och musik på min mac. har den via hempc på jobbet och nu har två år gått och jag ska lämna igen om två veckor. har HHHUUUUURRRRR mycket musik och bilder som helst, vet inte hur jag ska göra riktigt... ska börja med att lägga över det viktigaste på en extern hårddisk. sedan blir det väl att köpa ny dator antar jag. det är så jävulusiskt dyrt m mac bara.. men det går inte att ha pc nu när jag haft mac ett tag och är såld... fler mac-idioter?

• Vilda Tiger

Salvia
    Gott att Beata funkade så bra på festen! Vad tycker du är största fördelen med Mac jämfört med pc då? Har noll koll... Men vi ska köpa ny dator om något år.

Svar på tråden Augustibebisar 2008