• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

kaol:
    nja det börjar ganska snabbt, men itne helt ifrån början!! men han blir ännu mer förbannad när jag tar bort honom och ger nappen eller såna saker, så det är lixom bara tutten (eller flaskan) som duger...

om det kommer så fort, varför reagerar han så olika isåfall??? han går ju upp som han ska, men om jag inte stod ut med hans bråk så kanske han inte skulle göra det....

• Amelie

Jucea: Hoppas ni hittar kissemissen. Surt också på pengarna, men tråkigast att förlora en familjemedlem...

Vi har en Rottweiler i släkten. En jättefin lugn och snäll. Men nu när Robin har kommit så ser jag inget annat än hans kraftiga käke när jag ser honom.
    Jag förstår er som blir lite "rädd" för era katter, det känns inte riktigt fräscht liksom. Min mamma har tre katter.

MissH: Stort GRATTIS på födelsedagen!!

KaOl: När är bröllopet? Har glömt vilket datum. Jag ska komma ihåg att fota bilderna.... kanske skulle smita ut och göra det nu...

• Amelie

Hihi, smita ut, det lät lite hemligt... det var inte så jag menade, det är bara ett uttryck. Jag menade att jag kan passa på nu för R sover...

• Kesso

kaol:
    Det där med nappen så är det här också. Alltså han suger en stund sedan släpper han taget och börjar skrika och då stoppar jag in nappen och då blir det tyst. Sedan får han bröstet igen och så samma visa o.s.v. Detta tycker jag varit jättejobbigt. men får inse att det är så han vill ha det. han vill inte ligga och gotta sig vid bröstet.

jucea:
    Jag har också haft det jobbigt med amningne. Han har inte velat suga rätt antagligen. men du ta det beslutet som känns bra för dig. Sluta amma om du vill det. jag kämpade på för jag så gärna ville. Nu verkar det gå bätttre.

Vad är det för babybox? har inte hört om det. Det vill jag ockå ha.

carinamamma84: Kul med intervju. vad är du med i?

• jeng

nu kan ni kolla på renoveringseländeet i bloggen. nytagna bilder efter kvällens insats!!!

www.teddy.nu/blog

jag hör till dom som fortfarande älskar mina katter, och har inget emot att de kelar med både mig och ted! ted gillar okså katterna, så det är ju bra! usch saknar min silas...

• Lana

har inte hunnit skriva eller läsa på flera ar... ska läsa från sida 177 nån dag i dag har vi DYKT i simskolan....sååå roligt...fick ingen bra bild men en liten film i alla fall...efter det var vi hemma hos VT och Lyckeli och åt god smörgåstårta...MYCKET trevligt...när man träffar dem så ser jag mer fram emot sommaren då alla här som vill kan träffas..
    Så tröttsamt,va på klädparty för 2v sen.köpte bla två klänningar, det ena blev grådassig efter en tvätt och så blev det ett hål i sömmen...den andra fick jag sen och den är nog ingen klänning utan typ en tröja,för armarna är 5cm längre än den andra klänningens...och det är samma fast i olika färger...knepigt...nu ska här nattas bebis sen ätas och SOVA....ha det underbart flickor så hörs vi

• jeng

kesso. ja ted suger ju kanonbra 8 av 10 amningar lixom!!! det är bara typ 2 amningar per dygn som han är sådär strulig. oftast eftermiddag och kväll... hade han bråkat så varje gång hade jag lagt av för längesen. blåmärken och rivsår på bröstet lixom.... inte så skoj...

• KaOl

Amelie: känner igen det! har själv haft ett par rottweilers, men nu när jag kommer i närheten av någon form av kamphund eller typ rottweiler så går jag helst en omväg..
    Hade varit kul att se fotona om du har tid!

• KaOl

ojojoj vad ni håller på jucea!! men fint blir det! väldans imponerad!!

• Vilda Tiger

Hejhej! Nu fick jag äntligen tillgång till datorn. Marcus har lagt beslag på den hela kvällen känns det som... Men jag hann utföra underverk i lägenheten under tiden! Diska och städa och greja, nu är det fint som attan! Amelie KaOl gifter sig 22 nov. Jucea Synd att det strular så. MEN sådär med nappen som Kesso skriver att hon gör får vi göra med Lyckeli med. Napp - nappflaska - napp - nappflaska tills hon äter mer harmoniskt. Så det är kanske ngt många för för sig just nu, att mat är jobbigt och tråkigt?

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008