• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng
    KaOl skrev 2008-11-13 22:03:04 följande:
    ojojoj vad ni håller på jucea!! men fint blir det! väldans imponerad!!
    tack! jag tycker ju själv också att det blir kanonbra och skitsnyggt! äntligen börjar min personlighet synas lite i huset lixom!!!! ska bli kul att se på festen sen vad alla tycker
  • jeng

vt, ja det har säkert med nån av faserna att göra. det kan ju vara så enkelt att det är att maten har ökat så det kommer för fort eller vad som, men att det blir extremt just på em. vad vet jag, kanske han har mer mellanrum mellan amningarna eller nåt just då? eller kortare kanske, så att det är jobbigare för honom att äta? för det finns ju mat kvar lixom, så det är ju inte det... jaja, jag kan bara hoppas att det går över. och den där klängfasen också!!! jag känner mig inte som människa när jag måste konstant gå omkring med en ted i famnen. älskar att bära runt på honom och leka med honom., men det blir ju så extremt! att man inte kan gå o kissa eller hämta ett glas vatten utan att det blir gapskrik, eller att man då får kissa med honom i famnen... hmm... han är ju inte sån om dagarna heller oftast...

• Zitrus

KaOl: Jovisst har vi snö också,den är faktiskt sen i år. Det kom första riktiga snön igår och den har legat kvar.
    Håret var alldeles vitt när man kom in från promenaden.

• Kesso

vad skönt det känns att flera har problem med amningen. Ja, det där med nappen i mellanåt trodde jag att jag nästa var ensam om. Det var jag nog visst inte då.

• S u s s

Ujuj vad jag inte hinner med.

Vi har det iaf bra. Känner igen det många (framförallt Jucea) skriver om klängandet. Allt görs med Max i famnen.
    Han skriker också en del vid bröstet, men inte alls lika myckjet som hans syster gjorde. När det var som värst med henne lyckades jag amma henne 5-6 ggr per dygn!
    Men det blir ungar av dem ändå vill jag lova.

Jucea - Du kan ju testa att amma mer sällan? Vill han ha så tar han väl bröstet antar jag? Och tror du att det är för att han är FÖR hungrig så är det väl bara att prova att ge oftare? Annars finns det ju barn som blir flaskförvirrade så att säga, de blir bortskämda av att maten kommer direkt i flaskan. Det går nog att öva bort, eller uppmuntra om man nu vill sluta amma...

Usch vad jag babblar om ingenting egentligen, och kanske om självklarheter, är övertrött.
    Max vaccinerades idag och har varit hängig och arg. Nu kändes han alldeles varm men somnade om efter maten iaf stackaren.

Hoppas ni har det bra allihopa, jag ska försöka kika in oftare!

• jeng

TRÖTT blir jag. Ph fick gå hem ifrån bussen. Hördes på han hur full han var när han ringde så det var lika bra för honom att få gå! Nu kommr jag få gå upp o lägga mig i ett stinkande sovrum sen!! Hatar verkligen spritlukt som blir sådär av sprit och öl...

• Snart sommar

Lilleman skriker och krånglar vid höger bröst, men det har han ju gjort ända från start. Har har ett favoritbröst, det har inte dom andra haft.
    Annars ratar han bröstet när han är trött (han blir tvärförbannad när det kommer mat när han bara vill sova) och jag läser hans signaler fel.
    På em/kväll så äter han mer sällan. Det som fungerar bäst på honom när han skriker är att gå och amma honom. Då vaggas han lätt till ro och får ro att äta.

Jag har inga problem med egna djur, men avvaktar att ffa andras hundar ska slicka något av barnen i ansiktet. Inte så mycket för hygien som för att jag inte känner hundarna tillräckligt väl. Sen bryr jag mig inte om raser, jag kollar in ägarna.

Jag förstår er som känner att ni inte hinner något. Jag är långt mer effektivare nu än när jag bara hade dottern på dagarna. Då hann jag inget .

Den här lille killen är iallafall mer lik sin syster än bror i temperament. Tack o lov

• KaOl

gomorron!

vt o amelie: nej, tack gode gud gifter vi oss inte förrän den 29:e - fullt upp här kan jag säga? mkt som ska fixas!! en kul sak: beställde ju en klänning fr kina för ca 750 kr. lämnade in den t sömmerska för att få den uppsydd. hon var mkt imponerad över hur den var sydd, kvalitet på tyget, spetsen o pärlarbetet. så kul att höra - älskar ju min klänning!!!

snart: måns har också vä bröst som favorit. skumt!!

• S u s s

Jag kanske formulerade mig fel. Jag hinner med hur mycket som helst, fullt ös med storasyster, hinner bara inte med familjeliv just nu!

Snart - Känner igen mig så i din beskrivning! Lilleman här ratar högerbröstet, vill inte att det kommer mat när han ska sova, gå och amma, etc.

Hundar på barnen gillar jag inte heller trots att jag inte har något emot hundar annars. Mest för att det finns en del hundar i släkten som beter sig lite hursomhelst, och de råkar göra illa och skrämma barnen i all sin välmening då och då, med sin glädje, fart och tyngd!

• Carinamamma84

ÅÅh jag är så GLAAAAAAAAD ´
    Min Sambos syster testade sig idag visst det är för tidigt hon är I vecka 3-4 men det visade sig svag +
    Yess hon har försökt i så många år ÅÅh jag är så lycklig så glad

Igår hade jag mellan blödningar igen :-/Fattar inte vad det kan vara och min mens hade likom slutat för 1 vecka sen och så får jag nu 2 ggr mellan blödningar :-/
    Bröstvårtorna är stora och dom var mindre sa Sambon..Men han säger att jag INTE kan vara gravid visst han sa det då jag hade Amadeus i magen med Hehe men jag sa åt honom då att JAG är gravid då.
    Nu vet jag inte vad detta är :-/

Idag är min Pojk 3mån ÅÅÅÅÅh det går så snabbt
    Det blir vaccination idag vid 10:30 kl 09:30 sätter jag på Emmla plåster på båda bennen..

Svar på tråden Augustibebisar 2008