• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Hm... ursäkta vad jag återupprepar mig. Jag har ju redan skrivit att jag ska dricka drinkar i ett tidigare inlägg. Förlåt, tjatmoster här men åh vad jag längtar till dess Blåbärsshot med grädde! Mmmmm

• Snart sommar

Äntligen har lillens mage kommit igång. Han har skitit två gånger idag . En gång var ett rejält lass.

Carina: om dom låg i papperskorgen kanske han rensat bort det bara?

F-n jag kommer inte i säng förrän klockan är 2 eller 3 på natten. Jag hoppas att det snart är förbi, lillens påhitt om att vara uppe halva natten. Ska ju orka med dom andra också...

Har slutat med minifom, det behövs inte längre. Funderar på att sluta med magdropparna också för dom gör ingen skillnad verkar det.

Ibland när ni pratar om vad era små kan glömmer jag lillen är bland dom absolut yngsta i tråden .

• Carinamamma84
    Svar på #2123
    Men nu är ju Dator ny likom.

Asg Haha alltså snacka om att man är Trött
    Shit Amadeus grätt inne i sovrummet jag sitter hära och skriver hör honom tar snabbt mobilen och ska springa in snubblar på Babysittern landar på golvet katten blir Rädd och springer under soffan så att pallen flygger upp i luften Asg
    Jag går in till rummet Amadeus försöker somna jag får skratt attack och garvar i hjäl mig Haha helt sjukt nu har jag ont i höften Hehe ska nog gå o lägga mig
  • Pling84

godmorgon flickor. här har det varit en rätt lugn natt, vi vaknade kl 8 så snart är det dags för en tupplur igen.

mareld och hallon: det verkar som att våra håller jämna steg.

idag ska vi in till stan och börja julshoppa lite. mannen ska få xbox360 i julklapp, fast det vet han inte om, han kommer bli asglad! vad ska kiddarna få? vi har bla tänkt köpa en pulka till måns. vi ska fira jul i bollnäs hos mina föräldrar i stugan i skogen. ska bli supemysigt att elda och isfiska. hoppas på snö.

här blåser som fan idag.

• Amelie

Carina: Jag förstår att du är besviken. Jag skulle också vara väldigt besviken, även om jag tror att många män kollar på porr på internet. Jag är skeptisk i det fallet. Även om jag normalt sett är helt emot att generalisera.

Robin verkar inte vara så motoriskt tidig. Han sitter inte upp (i så fall måste jag sätta honom t ex i soffan med ryggstöd. Han står definitivt inte upp själv, möjligen att han, när man håller upp honom sträcker ut benen raka en sekund innan han viker ner dem igen. Däremot pratar han åttaordsmeningar och sjunger snapsvisor. För att inte tala om att han kan balansera en ärta på sin lilltå. Äh, jag skojar. Jag tror nog att han hinner ikapp.

Är det någon annan som har ett pruttigt barn. Jag tycker att han ägnar massa tid åt att försöka krysta fram en prutt eller en bajsblöja. Han verkar inte ha det så skönt liksom. Jag har börjat ge Minifom för någon vecka sedan, det funkade bra de första dagarna tyckte jag, och visst, han har inte riktigt lika ont i magen längre tror jag. Men det kommer körare.

Har någon ett tips, något jag kan äta eller undvika äta/dricka för att han ska få det lättare?

Snart: Vad skönt att proppen har släppt. Så brukar jag tänka varje dag men då kommer det en ny propp. Suck!

Pling: Vad mysigt det låter, julen!

Här verkar det vara fint väder idag. Vi ska ta oss en promenad.

• Vilda Tiger

Amelie
    L har varit sådär nu den sista veckan då hon har haft svårt att bajsa. Hon har stånkat och stönat och det har kommit en mikrobajs efter en kvart. Och igår natt vaknade hon och gallskrek, och vid varje skrik kom det en jätteprutt. Det verkade som om det gjorde ont att prutta för henne, stackaren. Ang trögheten hjälpte det en del att ha i lite messmör i ersättningen. Du kanskek kan ge liiite ersättning med messmör utskakat i? Pruttigheten vete katten... Du har redan testat massage, antar jag? Låt honom sitta i samma läge som i babyskyddet, med benen och huvudet lite uppåt. Rumpan som lägsta punkt. Det ska underlätta för dem med.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

Just det, ang att äta! Har kompisar som har ätit pizza och bebisarna har mått SKIT, spytt och bajsat som galna!!! Tänkte att jag skulle varna för att det kan bli så då jag såg att någon skulle äta pizza! De hörde sig för och det var tydligen så för fler, och det har blivit så fler ggr då de har provat pizza med olika pålägg osv. Däremot funkade hemgjord pizza. Jag har inte testat pizza ännu, men man får kanske vara beredd på att det kan bli strul iaf!!

vt, amelie:
    sådär med gallskrik vid bajset och pruttet, sån är ted också några ggr i veckan! usch tycker så synd om honom! då är det bära bära bära bära sjunga sjuna sjunga som gäller!!! och sen får jag hålla en hand över hela hans ansikte, då blir han lugn!!!

carina, vilken superfin bild du har nu i din presentation!

• goshheidi

Amelie, dethär fungerar ibland med Felix när han har en prutt som ska ut.
    Jag sitter i skräddarställning när jag ammar honom och hans rumpa får "falla" ner i gropen i mitten. Då brukar pruttarna komma ut. Fungerar inte alltid, men många gånger fungerar det. Då sitter han just i den ställningen som VT skrev om. Rumpan som lägsta punkt

• jeng

haha ted ligger på en filt på golvet och försöker göra huvud axlar knän och tår till sin mora träsk dvd... han viftar nåt hemskt med armarna och benen hahahaha!!

amning brukar faktiskt funka för oss för att få ut pruttar och bajs! vet inte varför? högtryck där inne??? :P

Svar på tråden Augustibebisar 2008