• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Carina
    Vilka fina kort! Didos är en väldigt vacker bebis, tycker jag.

• MissHellen

VT: Jag ska försöka släppa lite på spärrarna, jag vet ju att mormor tar br ahand om han, hon fick ju mamma o bli människa

I morron o på söndag ska R jobba extra (han blir borta över natten) så när mamma o dom har grattat mej i morron så far jag med dom hem o blir där tills på söndag, mamma saknar Elton så haha, ska bli skönt!

• KaOl

Barnlediga i helgen (eller ja, nästan... Måns är så klart hemma!)! Sista helgen innan vi gifter oss! hihi spännande! Skönt att kunna få lite extra tid att fixa sådant som måste göras - och att bara rå om varandra. J's föräldrar kommer från Portugal på onsdag och ska vara här en månad. Lite nervös för hur det kommer att bli med tanke på att jag nu går hemma hela dagarna - och J inte är här. Men det ska säkert funka, har ju gjort det hittills!

nej dammsugaren kallar..

• Vilda Tiger

MissH
    Han är verkligen jättefin, Elton!

KaOl
    Wiiiiiii!!! Bara en vecka kvar nu! Åh, va kul! Förstår att det är gott att bara ha Måns hemma nu. Är allt under kontroll? Sistaminutenångest?

• KaOl

vt: känns som om jag har saker o ting under kontroll - och det gör mig nervös . Börjar bli helt stirrig - hur ska jag vara om en vecka, sista kvällen innan!!?? (och dessutom försöka verka normal inför svärföräldrar o barn )

om ni har tid o lust kan ni gärna kolla om jag missat något:
    brudklänning +underkläder, strumpor, skor t mig
    m2b kläder o skor
    barnens kläder o skor + lillemans dopklänning
    festlokal, mat, tårta, dricka etc efter maten
    festhäften, inbjudningskort
    spelat in 5 skivor m blandad musik (kör ju budgetvarianten)
    bestämt frisyr + har frisörtid
    har koll på blommor t mig, barnen, m2b och bestman (tärnan får bära den finaste blomman - lilleman )samt bordsdekoration (även testat den idén jag hade för bordsdekorationen)
    bokat tid för att fixa naglarna
    RINGEN!! (+putsat upp förlovningsringarna)
    Bordsplaceringen klar
    Marschaller inköpta (ska ha sådana vägen mellan kyrkan o lokalen)
    Musiken + psalmerna i kyrkan bestämt
    Valt texterna som ska läsas i kyrkan
    Toastmaster utsedd
    Hindersprövning o namnändring inskickad

• KaOl

miss H: vad söt han är, Elton! riktig goding

• Vilda Tiger

KaOl
    Jag kan inte se något som ni har missat... Du, en grej som var görbra när jag och M gifte oss var att vi köpte tomma cd-skivor. Alla som hade med sin kamera och tog kort bad vi ta med en skiva hem, ladda ner sina kort och ge till oss. Vi fick in en del, faktiskt, även om en del tog skiva men glömde ge oss korten sedan. Det kan vara en kul grej. Jag såg inte ngt om fotograf, ska ni fota själva? Ska ni ha risgrynspåsar att dela ut så man kan kasta på er? Ska du eller Jose (så heter han väl?) hålla tacktal? Isf bör ni slipa på det med.

• Carinamamma84
    Tusen tack till er alla hehe få se vilka av dom hära korten kommer med på Tidningen ojoj många kommer känna igen mig hihi
    Så i morgon PARTY haha idag har jag köt underkläder vida ÅÅh så fina sen legings fast för vinter typ strumpbyxor sen hämtade mina stövlar jag har nu stål klack så inte blir dom så fort slitna sen maskara och ailaner
    Sen i morgon kommer ju mamma till oss och sover över sen ska jag hinna gå till systemet
    Guuuud jag blir gammal men 24år och två barnsmamma detta är livet.

Hehe Tedd haha så gullig han är blir så glad när jag ser honom.
    Och lilla lyckliga sötnosen du har Vilda Tiger 

Ja alla NI har söta bebisar..och stora är dom med
  • KaOl

vt: bra tips m cd-skivorna!! en kompis ska fotografera. rispåsar fixar min syrra/tärna..
    bra att du påminde om tacktalet! blir nog tyvärr så att det faller på min lott - jose (vilket kom-ihåg du har!!!) hatar att snacka inför folk!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008