• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Min kusin hade en dotter med svår kolik,  hon skrek dygnet runt förutom då hon åt. De var tvungen att sätta en radio med full volym vid hennes säng och sätta i öronproppar för att inte gå under. Hon skrek ju även om de gick runt med henne och de orkade bara inte göra det dygnet runt. Inget hjälpte, de provade också akupunktur. Jag brukade tänka på dem när jag hade det jobbigt med Elliot.

Sen har jag en kompis som har en kille som är till sjöss 10 veckor. Fatta hur tufft hon har haft det ensam med sin son. Att hon bara har orkat är ett under. Hon har ingen familj heller, den enda familj hon hade förutom sin kille och son var sin bror och han dog i en helikopter olycka Hennes svärmor bor ett par timmar bort så det är inte mycket till hjälp. Sambon var ju visserligen hemma 10 veckor också men fy sjutton när han väl var borta. Hon var som ett vrak stackaren.

Snart - hahaha ja så måste det ju vara!

MissH - jag hoppas verkligen det lugnar sig snart, jag vet hur jobbigt det är och då kom ändå inte Steve hem sent. Har du inga föräldrar i närheten som kan hjälpa dig. Ta ut honom på en promenad så du får vila.

• Vilda Tiger

LinaS
    Usch... FY för att höra sitt barn skrika nonstop så! Men sov barnet aldrig!? Jag är så glad att akupunkturen hjälpte Lyckeli så bra.

Idag har Lyckeli skrattat högt mkt! Jag kommer närmare hennes ansikte stötvis och säger samtidigt: Nu! Kommer! En! Mamma-! -Puss!!!! Och sedan pussattackerar jag hennes ansikte. Hon kiknar! Goa ungen! Och hon VET så VÄL vad som kommer, för hon blundar, vänder kinden till och nästan håller andan! Åhhh, va gott det är att få sitt barn att skratta så!

• Snart sommar

Vilda Tiger: mysigt

Ja, dom små liven är krävande, helt klart.

Jag var ju till affären förut och glömde naturligtvis att hämta ut det paket jag faktiskt gick dit för. Inte kom jag på det förrän jag kom hem och såg avin heller. Fast tur var väl det, då hade jag väl blivit sur i affären, nu blev jag det när jag kom hem istället .

Nä, nu vaknar lilleman till så det är väl dags för mig att sitta uppe med honom ett par timmar till. Min sista egenstund för den här veckan är över nu.

• Mareldsbarn

MissH; Vilken toppenmamma du är! Och jisses vad jag känner igen mig ibland. Julia somnar aldrig innan 23. NU sover hon men det är för att hon ligger i vagnen och vi rullar den. Vi kör slalom mellan vardagsrummet och köket. Det går inte bara att köra fram o tebax nej. Julia tog inte heller ersättningen först. HOn gallskrek. Vi blandade ut med bröstmjölk men då var det typ 30 ml ersättning och 50 ml bröstmjölk. Först då fungerade det. Sedan lät jag det gå typ 3 v (behövdes inte ges på flaska) tills jag kände att jag behövde komma ut igen. Då provade vi på nytt och det fungerade galant med bara NAN:en. Skumt. Julia vägrar vara hos pappa om kvällarna. Hon bara skriker och skriker. Vi har provat allt verkligen. Det kan gå i typ 5 min men sen skriker hon igen så hon hänger mest på mig.Det är tungt men jag tror som någon här inne skrev att det faktiskt blir bättre snart. De små lär sig somna lite tidigare och vi får möjlighet till egen tid! Mitt i allt kaos, vilken underbar man du har! Tänk vilken tur att R är pappa till lilla Elton. Ni är en sån fin familj!

Rimfolina; Jag har nu läst bloggen och gråtit en skvätt. Saker och ting är alldeles för orättvisa i världen. Det gör ont i hjärta och själ.

KaOl: Jag tänker också som du. Här hemma ser jag ingen anledning till att prova något när det inte behövs så att säga. Fast vi är nog inne på att testa smakisar när lillan är 5 månader och sen köra det ett bra tag. Målet är amma tills hon är 6 månader. Det går ju rätt fort känner jag. Tiden alltså. Speciellt när jag nu kan byta ut en amning mot ersättning och själv få känna mig lite fri. Hade jag inte kunnat det så hade jag känt mig väldigt låst och då vet jag inte om jag hade resonerat likadant. Jag får panik av att känna mig låst till henne. Låst till att det bara är jag som kan göda henne så att säga. Skrämmande.

VT; Åh dom är så goa när dom skrattar så dom kiknar! En väns dotter är 5 månader. Jag dööööör varje gång jag träffar henne och hon skrattar så hon kiknar. Längtar tills Julia gör det. Det är så underbart!

• jeng

haha, jag har hittat ett hus under all skit!!! och det är ett riktigt fint hus till och med, trots att det saknas tapet lite här och där!!! imorgon, hitta resten av huset!

• Lana
    MissH;Sover han med napp? det är kanske det han vill ha annars? kanske inte är så hungrig på natten?
    Du är världen BÄSTA mamma...barnen gör PRECIS som de vill,de gör inte som vi vill..Elly gör aldrig som jag säger..jag vill att hon ska sova midda på dan för att hon inte ska va så grinig på kvällen me nNEJ...inte mer än små snuttar på dagarna...
    Elton mår jätte bra,det syns på hans goa ben och kinder att han mår TOPPEN och får precis allt det han behöver...jag lovar dig...

är det nån som haft problem med att eran liten ger upp att amma?hon tröttnar,det tar ju så lång tid innan det rinner till och kommer inte jätte mycekt....hur har ni gjort då? MAn blir ju så orolig när de går ner i vikt...jag ska testa att amma henne varannan timma igen...hoppas det blir bättre.!
  • Vilda Tiger

Åh, första snön! utropade jag igår kväll. Det låg vitt överallt. Nu imorse så jag att det var ju inte snö, det var hagel. Men likaväl vitt.

• goshheidi

Rimfolina, ushdå :( Läste och grät jag med.

Idag ska jag då med tåg till mina föräldrar och är där tio dagar. Funderar om jag verkligen har fått allt nerpackat som jag (vi) behöver ha med oss.... Hmmm....

• Vilda Tiger

Idag ska jag jobba och Lyckeli får hänga med. Marcus har legat med feber hela natten. Söt som han är gick han ändå upp kl sju då Lyckeli ville upp, så jag fick sova till nio, då vi bytte av. Men jag tar med Lyckeli så han får sova ut under dagen. Han har nog sovit en timma i natt sammanlagt... Ska bli spännande att se hur L sköter sig på jobbet.

Svar på tråden Augustibebisar 2008