• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

MissH
    Titta på ditt barn. Se de knubbiga, goa låren. Se alla underbara hakveck. Klart han får NOG med mat! Han kanske är lite hungrig då och då men inte får han för lite iaf.

• Carinamamma84
    MissH

Du är en underbar stark mamma..Jag skulle vilja själv amma min pojk men han ville inte alls blir så lessen och så avundsjuk på alla er som kan och orkar ge tuttisen till era underbara så Tjockisar
    Elton är en sån söt liten Tjockis så lik sin mamma så
    Du är bäst du är stark upp med hackan nu kram på dig.
  • Snart sommar

MissHellen: Klart din mjölk duger, han går ju upp som han ska? Kan du inte prova att lägga honom i vagnen ett par timmar på kvällen också? Vet inte hur ni bor, men om ni har balkong så kan det ju vara värt det? Har ni något rum där ni kan ha fönstret öppet? För han sov bra i vagnen ute va?
    Alla sätt är bra, utom dom dåliga vette du

Förstår att det är jobbigt. Jag höll på att krevera ett par gånger på mellan. Han sov i sjalen på bröstet den första delen av natten hans fyra första månader. Lillen nu småsnuttar ju dom flesta nätter och är vaken resten .

Försök få rutin på att R tar och matar honom en eller ett par gånger varje kväll så du kan få en stund utan att du bär på honom eller har huvudansvaret för honom.

Lillen busbajsar i pappas knä nu .

• Carinamamma84
    Haha Amadeus älskar att kissa på mig han gör alltid det haha idag när jag skulle bada honom så kissade han på mig i förgår fick jag kiss på huvet hehe
    Och när han bajsar ojoj han garvar i hjäl sig när jag håller för näsan och torkar bort bajset på honom
  • Lina S

Ja prova lägg honom i vagnen. Det försöker jag göra med Sam, då somnar han lättare och djupare. Somnar han i vår säng (för natten) så sover han väldigt oroligt till en början och vaknar till hela tiden. Fördelen med honom är ju att han tar napp så då kan han komma till ro igen, men det är ändå jobbigt att hålla på och "vakta" hela tiden.

Jag kommer inte riktigt ihåg när Elliot slutade att somna så sent. Men det är nog bara någon månad till. När vi flyttade till huset var han sju månader och då var han inte uppe så sent. 5 max 6 mån tror jag, så det finns ett slut!
    Kanske blir bättre när du börjar med lite gröt sen.

Jag har läst i en forskningsbok att pojkbebisar ofta är mer krävande än flickbebisar och det har faktiskt stämt på nästan alla jag känner. Sen stämmer det ju inte på alla såklart.
    Men håll ut, snart blir det bättre!

• Snart sommar

Lina S: dom är tuttfixerade redan från början

• Carinamamma84
    Haha håller med tuttfixerade haha nja inte min han är en Bög Hahahaha
  • MissHellen

Tack för era fina ord! Dom värmer, dock rullar tårarna fortfarande.. Men de har dom gjort hela kvällen!

Han sover i vagnen nu, de är ändå sättet för han o somna, utan att min sygg ska gå av.
    Han somnar ju så himla bra på dagarna, varför ska de behöva vara såhär på kvällarna?

R jobbar kvällar nu,så han är inte hemma förren 10.. Så de är extra jobbigt då jag inte får nån avlösning alls.

R ringde nyss o fråga om jag ville ha choklad Så han skulle väng ain på Ica, han vet verkligen vad han ska göra för att jag ska bli glad!

R är jätte förstående, han stöttar mej helt o försöker verkligen hjälpa mej. Har fått några sovmorronar o han försöker natta Elton, så han är så go

VT: Jag försöker tänka så jag oxå, tonåringar snuttar ju inte Dock känns de långt dit haha!

De känns skönt o veta att några haft de som mej o klarat av de Visst vet jag att man gör de, men de känns förlävligt rent ut sagt ibalnd!

• Vilda Tiger

MissH
    Va fin Roger verkar vara. Bra att han inser att alla tre mår bra om mamman mår bra. Min kusin har en dotter som inte har sovit mer än max tre timmar i sträck i sex månader, men NU börjar det vända! De har haft det jobbigt med först kolik och sedan kikhosta. Du ska se att du har en helt annan situation när nästa år startar!

Svar på tråden Augustibebisar 2008