• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Lana
    Vi undrade vart du tog vägen... Det gick bra idag! Vi dök och hade oss, men det känns som om det var fler borta. Ring och hör så du får ta igen den tiden en annan vecka. Tror man får ta igen det efter alla sju gånger - alltså om två veckor. Nästa gång är sista ordinarie gång.

• Lina S

Åhh va bra VT, där ska jag också köpa julklappar.
    Får man något kort el liknande som man kan ge så den som får "paketet" förstår vad det är? Eller måste man själv fixa det?

• MissHellen

Lina S skrev 2008-11-20 16:56:51 följande:

Rimfolina - usch och fy, så hemskt. Jag började gråta när jag läste hur de inredde hans lilla kista. KaOl - jag tänker precis som dig när det gäller amning och smakportioner, jag väntar så länge som möjligt.MissHellen - hur har det gått med flaskan? Jag vet att jag provade flaskan när E var liten och det gick jättebra och sen gjorde jag inte det på några veckor och när jag skulle prova igen så tokvägrade han. Denna gången har jag därför varit noga med att göra det regelbundet så han inte tappar tekniken. Men försök och kämpa på, tillslut tar han säkert den igen.
    Flaskan tar han ju, men de är ersättningen han nobbar Flaks amed bröstmjölk går bra, de gick härrom dagen. Så de är tyvärr inte de felet. Utan de verkar vara ersättningen han inte gillar. Får se om vi testar i kväll eller inte, känner mej som en hämsk mamma som tvingar i han sånt då jag egentligen har mat.. Jag vill ju egentligen inte häller, så jag känner mej kluven

Han kanske dessutom inte är hungrig. Utan har bara svårt o somna. Alla vi syskon hade tydligen de o var exakt lika dana som Elton är nu! De blev ju människor av oss oxå
  • MissHellen

VT: Vilken bra sida Toppen ju!

Tänk: 150 kronor för att få föda på sjukhus, här tar man de bara förgivet.. Nää! Fy vad vi är bortskämda egentligen!

• Lina S

Har du provat med vaniljsocker än?

Elliot var likadan, han var skitsvår att få att somna för kvällen, men på dagen gick det bra. Han somnade sällan före 23 på kvällen. Men det gick över så småningom.

• Carinamamma84

Hejsan!
    Hoppar in hos er i denna värmen
    Nu har jag köpt en söt mössa åt didos..Så söt haha sen glömde hon på Hm att ta bort lam saken så jag fick gå tillbax och be henne ta bort den.
    Sen har vi köpt täcken och ebba fick prinsessa lakan ÅÅh hon älskar den.
    Didos fick äta Brockoli mumms mumms haha han åt upp allt från burken sen 80ml ersättning mammas gris pojk

Vad har ni för er i dag då ??
    Juste Ebba åkte pulka idag hehe

• Snart sommar

MissHellen: en dum fråga kanske (vet inte om du redan sagt något om det), men varför pumpar du inte ur istället för att ge ersättning då? Du kan ju också spä ut ersättningen med bröstmjölk för att vänja honom vid smaken. Det tar ju längre tid, men det brukar också fungera.

Nä, nu ska jag till affären...

• Vilda Tiger

LinaS
    Jag tror man kan beställa ett kort men det kostar lite extra. Vi ska skriva ut just den sidan och skriva lite förklaring till den som får gåvan.

• MissHellen

Lina: Nää, de har vi inte testat än..
    Jasså? När jag han upp då? Elton somnar ju inte häller förrän 23:30..

Snart: Jag har gjort de förut, men då säger "alla" (jag är väldigt lärrpåverkad nrä de gäller sånt) tänk om han är hungrig o inte får nog, ersättning blir dom ju mättare på..
    Men nu ska jag börja i morron o riktigt pumpa ur, så jag har MASSA i frysen!

Nu somna Elton äntligen, har "bara" försökt sedan 19.. Dock sover han ju inte för natten, utan kommer snart vakan igen :/ Fy, jäg känner mej som sämsta mamman på jorden, men jag orkar verkligen inte med dehära längre..
    Inte nog med att han somnar sent, han snuttar hela nätterna o kommer inte till ro, inte jag häller för den delen..

Medans jag skerv dehär, som kanske tar 3minuter, hann han vakna!

Nu sitter jag o bölar för mej själv, igen.. Fy fan!

• Vilda Tiger

MissH
    Det är INGET fel i din roll som mamma! Du är en fantastisk mamma med ett enormt tålamod! Tänk så här: Det finns knappast några skolungar som ska tutta hela kvällen och natten och som gallskriker då man serverar mat (tja, inte så många iaf ) så det är bara en kort tid det faktiskt är så här! Och Elton är ju en go unge, glad och rund och underbar! Du står ut JÄTTEBRA och förr eller senare kommer han att börja sova längre perioder. Jag lovar! Han kanske tillhör dem som älskar gröt då han blir sex månader och sover jättegott om han får det på kvällen! Kom igen, du är SUPER!

Måste få skryta lite... 11 timmar och 40 minuter har jag gått den här veckan! Nästan 86000 steg. Ska väga mig i helgen, dock har det slunkit ner en del chips och godis i veckan ås jag ska inte hoppas på för mycket.

Svar på tråden Augustibebisar 2008