• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Angeluzia: Välkommen hit!!

Jag är mamma till William som föddes den 26/8. Han var 3640 g och 50 cm då. Hur stor han är nu vet jag inte riktigt. Det var nån månad sen sist vi var på bvc. Men rund å go är han! Gissar på att han kanske kan vara mellan 6½-7 kg?! Vi ska till bvc den 1/12 då det är dags för en något försenad 2-månaderskontroll (ja, han hinner ju faktiskt bli över 3 mån då). Barnläkaren var sjuk sist vi skulle dit.

• Vilda Tiger

Angel
    Lyckeli har gått upp lite mer än 3000, och väger alltså nästan det dubbla nu. Några hundra gram kvar kanske, men nästan. Men alla bebisar går ju upp olika fort. Varför undrar du?  Har du ett litet eller stort barn? Vad heter han?

• Vilda Tiger

Angel
    Var inne och kikade och såg att han heter Marcus. Mycket fint namn, min man heter detsamma. Han har EXAKT likadan mun som du har!!!

• lille08

Vilket underbart väder vi har här idag! Solen skiner och det är alldeles vitt på marken. Ska äta sen frukost nu och sen ut och ta en promenad.

• Lana
    mareld; stackarn...ja det har jag märkt på Elly med...men sen jag börjat lägga henne i sången med nappen fixar ho ndet själv..annars är det tvoch annat som hon ser i förbifarten...i sängen händer inget och då somnar hon...har ni testat det?

MissH; detär i alla fall en början...att vänja honom med att så här är det...toppen...det är väl jätte bra att han åt och sov istället för att snutta...som sagt en bra start

Jucea;lycka till i dag

carina;GRATTIS hurra hurra hurra!

amelie; ja det är heeelt sjuk...jag hittade ne hel tråd med sånna...jag såg de båda som finns här i tråden sen var jag helt knäckt...spec efter den jag la upp....fattar inte hur man kan göra så...hua...

angeluzia; Välkommen....jag fick min 24/8 10dar tidigt 2345g och 46cm....nu väger hon 3866g och är 56,5cm...hon har sen förra vecka gått ner 40g så vi får se vad som händer...vad vägde och väger och lång är din prins då?

VT; visst är det sjukt att man känner så ibland...en gång längtade jag så efter henne att jag tog upp henne och hon blev skit sur och skrek i en timma för jag hade väckt henne efter det har jag aldrig gjort det igen
  • KaOl

Amelie: ungefär som för mig då; gifte mig för snart 10 år sedan jag med - men oj vilken skillnad på det förhållandet och detta! Så mkt bättre jag har det nu. Den här gången är det för resten av livet - det är jag säker på!!!!!!!!!

Angel: Välkommen hit! Min Måns var 50 cm lång o vägde 3905g - nu vid 3-månkollen vägde han 7070g och var 62 cm. matglad kille

• Carinamamma84
    Tack så mycket till er alla nu har jag blivit en gammal tjej haha

Angel: Min Amadeus var 5810g och 62cm
    Idag är han 3 mån och väger 8010g och 66,5cm
  • MissHellen

Elton vägde sist, på 3månaderskontrollen (som snart är en månad sedan), 7140g o 63½cm lång Han är en riktig tjockis Gos veck!

Är de första barnet för dej, Angeluzia?

• Vilda Tiger

Lana
    Ja, man reagerar lite konstigt, men det känns som om man inte, på några villkor, kan vänta till morgonen med att pussa henne och vara hud mot hud.

Så, veckohandlingen avklarad. Pust, det känns som om jag lägger mer och mer pengar varje v på mat! Vet inte om det beror på att priserna stiger eller att vi äter mer... Fast ersättning och blöjor kostar ju en del med, förstås.

Svar på tråden Augustibebisar 2008