• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Angeluzia

Jaa, "lille" Marcus har väl också kommit över 8000g strecket, vet inte exakt hur mkt, och vet tyvärr inte längd heller, då sist vi mätte honom på BVC så vägrade han att strecka ut benen, han började bara skrika då hon försäkte räta ut dom, men ska dit på måndag så då hoppas jag få se mer exakt.
    Varför jag undrade var bara för att se om det var nån fler som hade små "tjockisar" Jag vägde i alla fall 8100 gram mer på min våg här hemma så jag vägde mig med honom, men då hade han ju kläder på dig i o f s, men jag tycker han har gått upp så mycket, och babysittern ska ta upp till 9 kg ( upp till 6 månder) står det på, jaha, han älskar den, men snart vågar jag ju inte ha han däri längre.

• Lana

åååh vilken mesvärk man har i dag då...fyyy...

Jag tror att jag måste ge upp amningen...det kommer bara ytterst lite just nu...i dag efter anming kl 12,00 så åt hon 20ml mjölk + 30ml ersättning...så hon får absolut inte nog...om man ska öka produktionen,alltså att hon ska äta mer effektivt och mer för att det ska öka i mångd...hur många dagar tar det innan det har ökat till den mängd hon behöver?nu har hon ätit varannan timma i två dagar...märker ingen skillnad än...jag känner att det bara rinner till en gång,kan hon bli mätt på det?innan rann det till typ 2-3ggr...är det nån som har tips på att öka produktionen...???det funkar inte med att pumpa innan då får hon inge mat alls,jag hör altså att hon inte sväljer....mår sååå piss över detta...

• Vilda Tiger

Lana
    Man kan testa att dricka te på anis och fänkål, eller te på lusern. Lusernteet finns på hälsokosten. Annars kan man testa att svepa en iskall lättöl just innan amningen, det ska också öka produktionen.

• Vilda Tiger

Lana
    Sedan behöver du inte ge upp amningen helt. Man kan t.ex. amma på morgonen och ge erättning på kvällen, och varva hur man vill och kan på dagarna. Det kan ju va mysigt att ha kvar några amningsstunder på dagen. Fast då minskar ju produktionen mer. Du kan även testa att handmjölka mellan amningarna för att öka prod. Fast det har du väl redan testat...

Här bara jag väntar på att L ska bli trött så vi kan ut och gå.

• Hallonsocka

Carina: Hipp hipp Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra!!!

Angeluzia: hej hej och välkommen! My kom den 21 augusti, var 49 cm lång och vägde 3525, nu är jag osäker på hur lång och hur mycket hon väger. Får veta i nästa vecka tror jag då det är dags för första sprutan! Men ca 6kg väger hon nog

• Angeluzia

mitt sista meddelande kom inte med. Marcus var 4170 g när han föddes och 52 centimeter lång, så hanhar ökat MYYYYCKET i vikt den sista tiden, men han e så goooo fast mycket rengöriing i alla hudveck, tack alla som välkomnat mig så varmt hit =)

• Lana

VT;just det teet hade jag glömt..det gick ju att beställa på amningshjälpen ju...ska kolla det igen...kan prova att göra så,handmjölka går men det kommer lite lite bara....ska testa ett tag till...får se om hon går upp lite i vikt till på tisdag...tack för tipsen....
    hoppas ho blir lite slö snart då så ni får en härlig promenad i detta underbara väder...

• lillastjärnan

Jaha, nu var det hundra år sen jag var här igen. Vet inte var dagarna tar vägen.

Angel: välkommen! Min dotter Isabelle föddes oxå 22/8. När hon kom var hon 54cm o vägde 4320g, nu 64cm lång och 7210g tung . Redan börjat m lite kläder i storlek 74....

Lana: om du känner att du vill ge upp amningen så gör det. Jag har nu kämpat sen lillan föddes, hade knappt mjölk alls, och sen två veckor tillbaka så ammar jag fullt, ger bara lite ersättning en gång på kvällen. Så för mig tog det lite tid...

MissH: hur mår du, känns d ngt bättre??

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008