• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

VT; ja det är ju skönast om de får ro till 8...liiite tidigt att gå upp vid 7 ja precis man får hoppas nätterna blir längre och dagarna med roligt när de är mer vakna på dan och gott att de sover på natten...

• Lina S

Föresten VT - jag berättade lite om dig och Marcus för Steve, hur duktiga ni är (äter inte kött, värnar om miljön osv.)

Då undrade han om ni använder tvättnötter Jag har aldrig hört talas om detta, men det är tydligen några nötter man har i tvättmaskinen som gör att det ska bli rent tydligen så slipper man tvättmedel. De kommer från Indien. haha

• Vilda Tiger

LINA
    Jag har hört talas om dessa tvättnötter men inte letat så ivrigt efter dem! Men jag ska nog kika efter dem ändå. Sköljmedel använder jag aldrig, jag torktumlar alla kläder två-tre minuter innan jag hänger dem på tork. Då blir de mjuka och fluffiga ändå.

Jag får äta allt, men väljer bort mkt. Nämen allvarligt så ja, många sorbeer är utan mjölk och då äter jag dem gärna. Jag ska försöka mig på den där päronsoppan någon gång... Måste va gott med den där kaktussorben i!

• Amelie

Föregående natt mådde jag dåligt vid varenda amning p g a filmen med bebisen som jag såg precis innan jag skulle sova.
    Man blir extra känslig liksom, när man har en Liten. Jag satte mig upp flera gånger och tittade på honom och vid amningarna kramade jag honom och pussade honom så han måste ha tänkt att jag fått fnatt.
    Vad glad jag är att ha Robin. Ingenting får hända honom!!

Angel: Robin föddes 16/8, en dag efter beräknat. 2800 gram, 50 cm. Nu är han tre månader och har blivit 5920 gram, 61,5 cm.

Carina: Tänk att Amadeus var ungefär lika stor som Robin är nu när han föddes. Helt otroligt! Jag är mäkta imponerad.

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag förstår dig precis! Ingenting får hända ens barn, och man värnar dessutom om ALLA andra barn i HELA världen mkt mer nu! Jag har också varit extra pussig på Lyckeli idag. Hon har däremot varit på uselt humör och blivit grinig på mig då jag har klängt så på henne.

• Kvack

VT: hon har ingen torsk. Ingen beläggning på tungan, har kollat det.

• Vilda Tiger

Kvack
    Attans. Det hade ju varit lätt att behandla annars, även om det självklart är skönt att hon inte har det.

• Lana

kvack; är det kanske tänder på G så det ömmar i tandköttet???

Svar på tråden Augustibebisar 2008