• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Glöm bara inte att mixa soppan när den kokat i 10 min så den blir slät och fin!

• Hallonsocka

Waaahleee ... helt tokigt vad jag älskar filmen Wall-E! Nu får M bli äldre så jag kan se den med henne

Lina: haha, näpen Jag tycker mest hon ser ut som en söt lite sumo mamma kallade henne "stadig stabil" och en massa annat Hihi Tjockis är hon töteliplöt oavsett vilket

• Kvack

Jag vet inte vad det är men nu är hon lugn och har kunnat amma 2 gånger utan problem..

2 kvällar i rad vid 6 tiden så börjar hon gallskrika och gör så i ca 30 min och kan inte suga på något och sen så försvinner det och allt är som vanligt. Har ingen aning om vad det är.

Hallon: Wall-e är helt underbar.

• KaOl

jucea: hur har det gått m namngivningsfesten??
    Idag har jag för första gången varit i din favoritaffär (?) - Citygross!! Jösses så mkt saker de har!! Köpte 4 bodies åt Måns, men tyvärr verkar deras strl vara mindre än t ex Lindex, så 62/68 var för litet i bålen . Får sticka o byta! Deras sortiment m glutenfritt var oxå kanon - gick o snyftade lite för mig själv för att jag hittade flera saker som jag vet att Oscar varit ledsen för att han inte kunnat äta som de andra äter.. Härligt!!

• KaOl

Kvack: så där höll Måns på för någon vecka sedan, fast vid 19.30-20-tiden.. inget funkade! Fy så jobbigt det var.. Men nu är han lugn o fin igen

• Snart sommar

Vilda Tiger: ja, fast jag har aldrig blivit stressad av barnskrik. Inte så att jag låter dom skrika, men jag mår inte dåligt av det. Mår däremot dåligt av barn som far illa så dom där filmerna ni kommenterat kommer jag inte ens småglutta på...

Lana: (tror jag det var). Jag vet inte om man får skriva sitt nick på Tradera här, det kanske räknas som reklam och det får man ju inte göra. Är du också på Tradera?

Kollade priser på servisen jag vill ha till lilleman och fy rackarns va dyr den var! Hade jag väl lägligt glömt bort. Jättefin, men över 400:- för en mattallrik vete tusan om jag vill lägga.

• Mareldsbarn

Välkommen Angeluzia! Min Julia föddes den 25 aug. Hon var 49 lång och vägde 3400 gram. På tisdag fyller hon 3 månader och då ska vi till bvc för mätning o vägning. Tippar på att hon ligger runt 59-60 i längd och 6 kg. Får se om jag har rätt

Carina; GRATTIS på din dag! HURRA! HURRA! HURRA!

Jucea; HOppas allt gick bra idag! För namnfesten var väl idag? Har tänkt på dig!

VT; Hoppas Lyckeli sover som du vill nu. Vad länge hon sover i streck. Vissa barn gör ju det. Julia somnade kl 22 idag. Hon lär vakna vid 02 någon gång och sedan nån gång vid 05-06 igen. Hon sover i sin egna säng fram till första vaknandet. Då tar jag över henne till vår säng och nattammar, somnar om och sen när hon vaknar igen så tuttar hon lite lätt då och då under natten. Jag är så trött så jag öppnar knappt ögonen utan ger henne bara bröstet och somnar vidare. Ganska dumt kanske. Ibland funderar jag på om det skulle göra någon skillnad ifall jag går upp och ammar henne ordentligt. Då kanske hon sover längre i streck fast varken hon eller jag mår dåligt av hur det fungerar nu så jag är lite tveksam till att skapa en förändring också. blaj blaj blaj, värst vad jag ordbajsar idag då

• Kvack

På kvällen vid 20 tiden somnar Ida i soffan i vardagsrummet. Ammar henne sista gången vid 22 eller 23 tiden sen sover hon i sin säng till ca 6 eller 7 på morgonen. Det är bara nån gång ibland hon vaknar och vill ha mer mat under natten. En riktig liten guldbebis. (Pojkarna ville alltid ha mat ca var 4 timme dygnet runt tills dom var ca 1 1/2 år gamla.)

Carina: Grattis grattis.

Svar på tråden Augustibebisar 2008