• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

gomorron!

Mareld
    Hon äter allt en gång på natten med. Oftast vid fem.

Inatt vaknade hon dock halv ett och ville ha mat. Sedan halv fem. Sedan vaknade hon vid sju, jag tog upp henne till mig och vi halvsov till ÅTTA! Längre än på länge.

Jag läste i "Att växa och upptäcka världen" igår. Kände igen JÄTTEMKT från 19veckorsfasen! Så det är därför L äter dåligt och sover sämre nu! Jag hade inte tänkt att hon redan var där, men så började jag räkna veckor igår och insåg att hon snart är 18 veckor...

• Rimfolina

Hinner inte läsa ikapp nu men välkommen Angeluzia och usch och fy så fruktansvärt filmklipp...

• Vilda Tiger

Så de bebisar som är lite kinkiga, jag tänker på t.ex. Elton och Julia, de kankse också har kommit in i sin 19veckorsfas! Den kan komma runt v 16 om de är lite tidiga. Fast Julia är ju iofs bara tre månader... Hm, tar tillbaka om henne då. Men Elton! Kanske...

Vi ska ut på tidig promenad här. Känner lite press om jag ska hinna till inskrivningsvikten innan jul... Ändå knappt två kg dit, det kan ta sin tid.

• Vilda Tiger

Oj, va lugnt det är här idag!

Vi fick oss en promenad i det sköna vädret. Kanske är det det ni andra är ute i med.

• Kvack

Nä vi har varit inne och tagit en lugn morgon. Du kommer att ha gått ner dom 2 kg till jul, du är ju ute och går hur mycket som helst. Men tänk på att muskler väger mer än fett .

• Lina S

Men den fasen du pratar om VT är väl mellan 14 - 19 veckor, den är 6 veckor lång. Sen är det ju så att om barnet är fött 2 veckor för tidigt så kommer ju fasen 2 veckor senare och om man är född 2 veckor efter bf så börjar ju fasen 2 veckor tidigare.

Idag har vi åkt pulka i det soliga vädret, så härligt.

Sen har jag varit på loppis och fyndat!
    Massa fina barnböcker för 5 kr styck. Ett par helt nya oanvända kavatskor till Elliot för 50 kr, en cykelhjälm för 5 kr, massa fina leksaker för 5-15 kr styck! Perfekt!
    En jättesnygg exitväst också till Elliot för 50 kr. Jag har den i en storlek mindre redan.

• KaOl

ätit brunch hos pappa, gått lång promenad i det underbara vintervädret, röjer i källaren för att få fint tills svärföräldrarna kommer... full rulle med andra ord

vt: skönt att vikten går neråt! som du säger så bygger du säkert en hel ddel muskler oxå

• Lana

kvack; skumt....gott att det är bort nu iaf och att det inte kommer tillbaka...

snart; hmm a det är sant det kan det ju vara....jepp älskar tradera

linaS; roligt att ni httade så mycket fint...

KaOl; helgen 5-7 dec är vi antagligen i Malmö...kan ju kolla om vi kan knepa ihop någon fika eller promenad???

min bebis är knäpp ibland...ibland ILLVRÅLAR hon och vägrar sluta...det är inte blöjan,inte mat ingentin utan hon vill ligga i sängen..helst skummt,sen ligger hon där helt nöjt och pratar,tittar och filisoferar till hon somnar...haha

gjorde precis detta,måste bara lära mig det..det är ju inte det första man tänker på...en dag var jag helt knäckt,vi skulle äta mi9dda och pärlan bara skrek...till sist efter 40min sajag till mikael jag vet inte vad jag ska göra,jag lägger henne i sängen...så blev hon helnöjd...haha

vi har varit på promenad i slingan i dag,sat och kollade ut över hanvet och drack varm oboy...såå härligt...

• Carinamamma84

hej allesamme
    kom hem kl 3 på morgonen hihi men underbart skoj var det blev små berusad men inte full har ju barn hemma så men ass kul var det iaf
    Sambon beställde 3 rätters till oss guuuud vad gott alltså.

Först någon sallad med kyckling sen blev det pommes med en stor safftig köttbit beanessås mm gott gott sen glass med kakka :-P detta var romantiskt hihi

nu ska jag ta hand om didos som har saknat mig
    kram på er alla och tussen tack

nu är man 24 och Tvåbarns mamma

Svar på tråden Augustibebisar 2008