• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

Välkommen Angeluzia . Stor kille
    Jag fick vårt tredje barn, en pojk den 3 sep. Nu väger han runt 6 kg och ska få sin första spruta om ungefär 2 veckor.

F-n. Strök kläder jag sålt på Tradera och då kom det fram fläckar på dom. Har aldrig hänt mig förut, måste berott på värmen. Jag hoppas att köparen godtar mitt förslag till kompensation så att jag inte får negativt.
    Ska nog sluta stryka kläder .

Idag var jag och storhandlade med äldsta och yngsta. Var ju inte så smart då jag tog A i vagn och inte sjal. Blev smått jobbigt att dra runt på en vagn och en full kundvagn . Och som inte det var nog så åkte jag naturligtvis på revision (självscannar på ica och ibland pker man ju på kontroller). Det gillade inte A . Tur man inte blir stressad .

• Kvack

I dag är det något med Ida. Hon har jättesvårt att suga. Tar lång tid innan hon suger på nappen, tutten eller ett finger. Hon verkar ha ont i munnen.

• Vilda Tiger

Kvack
    Kolla så att det inte är torsk. Lyckeli hade mkt torsk (svamp i munnen) och då ville hon inte suga på napp och hon åt kinkigt. Vi fick medicin utskriven och nu är den nästan helt borta.

Snart
    Jag hade blivit döstressad om jag åkt på kontroll och Lyckeli hade suttit och tjutit samtidigt! Märks att du är härdad efter tre barn...

• Kvack

Välkommen Angeluzia. Ida är född den 17 aug. Hon vägde då 3360g och var 49 cm lång, nu väger hon 6095g och är 61,5 cm lång.

• Vilda Tiger

Har lite experiment med Lyckeli nu när Marcus sover borta. Jag la henne kl åtta och ska se om det gör att hon vaknar en timma tidigare eller om hon sover till sju, som vanligt. Inte kul om hon vaknar sex, men ska ändå testa. Igår lade hon sig åtta men vaknade kvart över sju idag, alltså vanlig tid.

• Lina S

Angeluzia - jag har också en liten tjockis som väger över 8 kg han är 67 cm (för 2 veckor sedan) föddes 080808!

Gud vilken underbar meny vi fick till ikväll.

* ostbollar (chevreost, philadelphia, cremefraich och basilika) med honung o balsamvinäger och strimlad knaperstekt bacon.

* oxfile med ett täcke av cremefraich, västerbottenost och valnötter, med klyftpotatis och morötter i ugnen och rödvinssås

* päronsoppa med sorbet

mumma

• Vilda Tiger

Lina
    Päronsoppa! Det lät jättegott! Jag har kalasat på sen middag och tuggar nu morot.

• Lana

VT; Elly somnade alltid runt 21 förut och sov till 7 eller 8...men nu lägger jag henne runt 20 och hon sover till 7-8 ändå hoppas Lycekli gör detsamma...

LinaS;mmm mums

kvack; håller med VT!

• Vilda Tiger

Lana
    Ja, jag hoppas! Alltså, jag skulle helst vilja att hon sov till 8 men hon verkar inte vilja göra det. Men det kanske går att dra ut nätterna så här på kvälls-sidan. Hon har börjat sova mindre på dagarna nu så det borde bli mer sömn på nätterna då, tycker jag. Ja, hon sover nu iaf - bäst jag lägger mig innan 23 IFALL hon vill upp kl 6 imorgon... Hemlis

• Lina S

cremefraiche menar jag såklart, måste rätta mig själv, lärare som jag är

Ja päronsoppan var smarrig. Den kan tom du äta VT.
    Bara att koka upp tärnade, skalade päron med vatten, socker och limesaft. Sen ska man ha grön karamellfärg för att den ska blir grön. Sen lägger man i en kula sorbet, det får du väl äta, eller?

Miss H - skönt att det har blivit lite bättre.

Carina - fina bilder av dig och Amadeus.

Hallon - tittade på My i bloggen, så näpen hon är. En riktig liten flicka,  jättesöt Kyss

Trodde Sam somnade för natten för en timme sedan men nu gnäller han, skit också...

Svar på tråden Augustibebisar 2008