• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Julia har börjat kräkas en massa. Efter varje mål så kräks hon mängder. Det har hon i princip aldrig gjort innan men det började för ca 10 dagar sedan och pågår varje dag. Hur kommer det sig tror ni? Hon rapar inte längre men hur vi en försöker så blir där aldrig någon rap heller

• Lina S

Lana - ja det är den fasen. Hoppas det ordnar sig med Elly!

Vi gjorde pepparkakshus idag av en färdig byggsats. Men man fick ju vara ingengör för att lösa det Gud va svårt det var att få på sockersmeten innan det stelnade. Sen var det ju brännhett så det var inget för Elliot direkt. Han fick sätta på non-stop linserna

På tal om svordommar så sa han idag - aj som fan! när han slog sig Det är jag som brukar säga det.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Mareld
    JO! De har precis byggt en sånt rum! Med två skötbord i och allt, som bara är till babysimmet. Kanonbra!

Vilken dag och tid har ni?

• Lina S

Mareld - hon är inte hostig och slemig? För då kan de ju kräkas upp slemmet.

• Vilda Tiger

Lina
    *fniss*

Mareld
    Lyckeli kräks mer nu sedan några v tillbaka med. Inte mkt, men några stänk lite då och då.

Kesso
    Jamen visst är det så! Man har annat i huvudet och irriterar sig på småsaker som man känner att man inte BORDE bli irriterad på när man har så mkt viktigare och jobbiga saker runt sig. Men livet pågår ju, det stannar ju inte av, och man måste ju få reagera över samma saker som alltid också. Men glöm inte att ge varandra en stor kram och säg att ni älskar varandra varje dag.

• Lina S

Nej nu ska jag lägga mig tidigt för en gångs skull, så slipper jag kanske vara som ett ras när jag ska upp imorgon....

Godnatt!

• Mareldsbarn

VT; Har dom? Men guuuud så bra! Vad toppen! Vi ska gå på torsdagar kl 09 tror jag att det var. Var enda tiden som fanns om vi ville börja i Jan och som vanligt så var vi ute i sista stund. När går ni? Så Lyckeli har också börjat kräkas mer nu än förr? Säkert inget att oroa mig för för hon mår prima annars men lite märkligt tyckte jag bara.

Lina S: Nej hon är varken slemmig eller hostig men det kommer ständigt kräk efter att hon har ätit. Säkert ingen fara men man reagerar ju när det sker en förändring

• Pling84

snart: tack, skönt att jag inte är ensam om att inte vilja lämna bort måns till svärmor om han gråter när han ser henne. Men jag hoppas att det inte vänder till att han blir ledsen när han ser mig ;)

hallon: jag tror att man tar cellprov nu eftersom man inte får göra det när man är gravid...bibeln är "växa och upptäcka världen". jag har dock inte fått hem den än. men väntar med spänning.

Måns vägrar somna om kvällarna nu. Oavsett hur mycket eller lite han sover om dan så vill han inte sova. Skriker och ålar sig.

mareld: vad härligt att ni har hittat nåt som funkar. Här försöker vi fortfarande hitta nån slags rutin.

Lana: hoppas ni får några svar av allt stickande och provande...

Moe:min svärmor trot också alltid att barn har ont i magen så fort de piper!

Måns har för övrigt drägglat på sina händer sen han föddes utan att det kommer några tänder. De smakar kanske gott.

kesso: jobbigt med julen när folk går bort. Jag ska nog också vänta med cellprovet om det gör ont när man ammar...

• goshheidi

hmmm....Felix har varit vaken i snart fyra timmar i sträck och visar inga tecken på att han är trött...Väldigt olikt honom. Nu håller han på och jollrar som bara den.

• goshheidi

Vad händer i nitton veckors fasen? Nyfiken!! :) Jag pallar snart inte för trycket. Snart beställer nog jag också dendär boken åt mig själv i julklapp :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008