• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Lana: Skönt att de börjar ordna upp sej, hoppas hon går upp som hon ska nu Lycka till med allt nu!

Kaol: Haha, har du oxå en Budda? De kalla min mamma Elton oxå, så nu har jag oxå börjat med de
    Jag vet dock inte vad Elton väger nu, men satt han på vågen hos mormor då vägde han precis 8 kilo ska ringa BVC så vi får komma dit, men dom svarar ju aldrig..

• Wiem

Godförmiddag

VT: Nä jag har nog inte kläckt att vi bestämt oss för Oscar så jag gör väl det nu då!
    Vi bestämde oss för Oscar efter många om och men.. var ju inne på Melker ett tag oxå men fick så många reaktioner på det namnet.. typ "ehh jaha Farbror Melker då eller...?" så vi sa att nä han är nog mer en Oscar. Man ska väl visserligen inte lyssna på vad andra tycker och säger men vi sa till slut att han ser nog mer ut som en O än en M trots allt.
    Så papprena till Skatteverket blev inskickade några dagar sent, men vad gör det...

Kaol: Min lille gosse är lika lång som din men väger 2 kg mindre.... 64,5 cm lång och väger 5610... liten skrutt

• Wiem

Har ni oxå fått Pampers Village magasine i brevlådan nyligen? Bara undra, den innehåller en rabattkupong på blöjor, new born.. men varför skickar dom ut rabattkuponger för blöjor till nyfödda när man har en tremånaders??

• MissHellen

Wiem skrev 2008-12-11 12:24:23 följande:

Har ni oxå fått Pampers Village magasine i brevlådan nyligen? Bara undra, den innehåller en rabattkupong på blöjor, new born.. men varför skickar dom ut rabattkuponger för blöjor till nyfödda när man har en tremånaders??
    De har vi oxå fått, tänkte samma tanke! Knasigt
  • lille08
    Wiem skrev 2008-12-11 12:24:23 följande:
    Ja jag tänkte samma sak... inte en chans att få på William newborn-blöjor!
  • Wiem

Hehe ok man skulle kanska vara lite jobbig och maila dem

• goshheidi

Jag fick en pampers CD genom postluckan idag... handlade lite om barns utveckling. Sen var det en tidning med och lite reklam om deras kampanj, 1 blöjbaket = en vaccination för ett barn i tredje världen.... Köper dock fortsättnignsvis de komposterbara blöjorna. Mitt samvete mår bättre när jag använder dem...

• goshheidi

jo och det var en pampers blöja med i paketet också men den var inte newborn utan 4 - 9kg

• goshheidi

Vem var det som hade en väninna som födde helt själv där hemma och utan hjälp utav nån? Skulle visa åt en kompis hennes berättelse, men hittade inte länken... Tyckte det var så otroligt :)

• Vilda Tiger

Det var Linas kompis.

Jag bakar julgodis för fulla muggar har! Har gjort snickers och håller på med ischoklad (ysch, äckligt, men M gillar det) och knäck. Sedan blir det kola och kanske marsipantomtar.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008