• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Wiem

Låter alldeles lagom, Jucea!

Jobbplanerna här är inga alls just nu... ska bara vara hemma och mamma ett bra tag tror jag.... Maken jobbar ju på det stora varlsande företaget här i Gbg (men har klarar sig än så länge... *peppar peppar* ) men det är inte läge för honom att vara föräldraledig just nu pga läget där.
    Så jag är glatt hemma ett tag till

• Wiem

Kvack låter som en toppendag!

Gott med chokladbollar!

• Tvåbarnsmamma84
    godnatt sov gott nu ska ''höns mamman nr2'' titta på tv och äta goooodis och sova gott.

''Glöm dina behymmer i morgon kommer nya''
    ''Höns mamman Nr2''
  • jeng

kvack, ja det var jätteskönt! nu ska jag ju få lön från den dagen jagh skulle ha börjat jobba, och arbetsuppgifterna känns kanonbra! så det känns roligt igen, och det är ju det viktiga!!!

wiem, ja det är lagom! kommer ju öka upp % till 1 mars, så får vi se hur mycket det blir då. ska försölka satsa på 50%, emn det beror lite på hur jag kan lösa det! om allt funkar bra så långt så kanske jag får lov att jobba lite mer hemifrån också. eller så är jag där 3 halvdagar istället. men vi får se! pengar är ju inte allt här i världen, och o jag kissar ett + de närmsta månaderna så kommer man nog tänka annorlunda också.

vad skönt att bara vara hemma också!! för mig är det ju också en fråga om sociala kontakter lixom, ut och träffa lite vuxna ibland! eftersom vi bor i ny stad så var ju mycket sånt via jobbet! sen är det skönt att tjäna lite extra så jag kan spara på dagarna och vara hemma längre tid istället!! så det känns bra.

• jeng

japp nu hade tysdligen maken jobbat klart här (han får jobba nästan hur mycket ÖT han vill just nu, så det är KANON för oss!!) så vi ska gå upp o lägga oss! jag ska nog läsa en stund också. har kämpt med samma bok hur länge som helst nu, så nu försöker jag läsa lite varje kväll iaf! jättebra bok alltså, bara dåligt med tid!

natti på er allihop!! sov gott sen när det är dags.

• Wiem

Gonatt!

Skulle aldrig sagt nåt om egentid... nu vaknade lillen och är orolig...

• Vilda Tiger

Wiem
    Alltså, jag kanske bara är svårt drabbad av nattens sömnbrist eller så har jag helt missat det; men har du berättat att lilleman ska heta Oscar!? *totalt förvirrad*

Salvia
    Öhhh.... Jag minns inte! Hur sjutton ramlade jag över den... Jag fick för mig att det var för att du hade lämnat en komm på min blogg men säger du att du inte har gett mig adressen så är ju det konstigt. Jag har läst den länge nu - säkert två månader. Va lustigt! Jag ska klura vidare och se om jag kommer på det.

Gomorron, alla!

Heidi
    Jag kan bara rek att köpa boken, den kostar 39 kr på adlibris.se Vet inte vad frakt till Finland kostar men om det är mkt mer än vad det annars kostar att skicka ett paket kan jag beställa den och sedan skicka den till dig om du vill.

• Angeluzia

Typiskt, igår natt sov han från kvart i tio till halv 9, för att sedan somna om till halv 12! Inatt så somnade jag 4, och nu vaknade han kvart över 7. dessutom var han vaken till 01. Snacka om att det varierar i sovtid här. Ögonen går i kors på mig, men rätt mysigt att vakna till en pratade go söt skrattande unge som bara låg och myste en halvtimma innan vi gick upp i alla fall =)

• Vilda Tiger

angel
    Jamen så är det är med. Det lustiga är att ju senare jag lägger henne - desto tidigare vaknar hon... Tycker mig se det mönstret. Och har hon sovit dåligt på dagen så sover hon kortare på natten. Helt bakvänt! Halv sju ville lilla monstret upp imorse.

Svar på tråden Augustibebisar 2008