• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Hallon; Julia dregglar också som sjutton! Det rinner mängder ur henne Dreggellappar har vi inte införskaffat än men det står på listan nu! Har än så länge sprungit med hushållspapper.

VT; Lycka till hos Tandläkaren och önska M lycka till också! Du får uppdatera oss! *fast det vet jag ju att du gör*

mISSh; Ja Julia är knepig om kvällarna. Hon har så svårt att varva ned och är lite av en kvällsmänniska. Det fungerar att köra vårt race med henne nu men det är nog väldigt viktigt att vi hållar på våra nyskapade ramar så länge de fungerar för då får hon lugn och ro. Man får finna sina knep Vi blir smarta vi föräldrar hihi.

• Kesso

VT:
    Inget roligt att gå till tandläkaren. men jag har inga bekymmer. var hos tandläkaren för någon månadsedan. hade inte varit där på 2 år. Jag hade inte ett enda hål och har aldrig haft det. Så jag är så glad har så bra tänder. hoppas det är ärftligt till bvarnen menar jag. Hopopas det går bra för Marcus hos läkaren i morgon.

• m0e

Ja alltså jag har också funderat på det här med blöjorna. Tror det var 1-2 veckor sedan vi fick rabattkupong på Liberos Newborn-Mini och det var ju fasen 2 månader sedan vi bytte till stolek 3!

Hallon- Tilia dregglar också ganska mycket. Inte jätte mycket dock men vi kör med dregellap ändå. Man slipper ju byta kläder så ofta och så ser det ju coolt ut

Jucea- Jag tänker nog börja med vatten ganska snart efter smakportionerna. Mest för att försöka vänja henne. Dels så hatar hon ju flaskan och vatten brukar ju inte va så gott i början heller.

Idag blir lillfia hela 4 månader Tiden bara springer iväg!
    Idag är det dessutom Theos Bf-dag. Tänk att det REDAN är 2 år sedan man satt och väntade på honom!

• jeng

vi har ju egen brunn, men vi har ju vattenrening också, sandfilter och sådär. så vattnet här ska vara renare än det är inne i stan så att säga... så troligtvi behöver jag inte koka vattnet om jag inte hinner eller orkar, men man kan ju ändå göra det om det inte är några problem!!

ted gillar ju flaskan iaf, och så fort vi ska bada eller duscha så gapar han och doppar tungan i vattnet och smaskar i sig haha... så troligtvis har han inget emot vatten heller

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3708
    Haha jag gav ju Didos vatten då han började äta burkisar haha gud vad han gav mig den dära blicken ''vad är detta??'' och ville inte ha vattnet haha men jag har nu fått honom gilla vatten
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84
    Hallon:Dregglet haha jora här har vi en dreggel kille hehe tröjorna mina byxor handen armen han ansikte händer fötter haha allt är nerdregglade till och med katten *Asg*

Innan Didos skulle sova så fick han bada gillade att plaska i vattnet med pappa haha min tröja blev blöt  ätit banan gott gott och sover gott i sin säng bland nallorna.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Hallonsocka

Jösses! Godmorgon. Tvättstuga på 13 minuter. A kör L på skolan för lucia firande (att det riktiga är imorgon)
    Vi behöver verkligen tvätta. Fanken så mycket tvätt. Vi har haft svårt att komma på vad M ska ha för kläder de senaste dagarna

• Vilda Tiger

För en som är intresserade så finns recepten på godiset jag gjorde igår på min blogg: www.troll.bloggagratis.se Det är knäck och snickers. Båda blev såååå goda! Det svåra är att koka knäcken lagom mycket men med kultestet så gick det fint att få till det.

Sedan Lyckeli kom så tvättar jag en gång i veckan. Det är så skönt att bara ha två maskiner, eller max tre, varje gång då. Och det är till 90 % Lyckelis kläder och handdukar jag tvättar.

Carina
    Hahahaa! Den där blicken får jag av Lyckeli också varje gång jag ger henne något nytt! Enda gången hon inte såg helt bestört ut av att smaka ngt nytt var då jag gav henne mangopure. Det smaskade hon i sig utan att reagera, och gapade efter mer.

Hur äter era på morgonen? Lyckeli äter vid fem-tiden på natten och sedan brukar jag försöka innan hon ska sova frukost, vid halvnio-tiden ungefär. Då han hon varit uppe två timmar. Men det är jättesällan hon äter mer än 40-90 ml. Idag åt hon 10... Men hon somnar gott efter tio sekunder i vagnen så det verkar inte som om hon saknar det. Sedan brukar hon äta bra då hon vaknar igen - efter 1 eller 2 timmar. Är någon av era bebisar också lite kinkiga med mat på morgonen?

Jucea
    Har ni testat vattnet? Och tänk på att det ofta kan bli t.ex. kopparutfällningar vid snösmältningen. Det hade vi varje år när jag var lite, vi hade med egen brunn, och då blev vattnet grönt. Men jag antar att ni har stenkoll.

Kesso
    Guuuud va avis jag blir! Jag går minst en gång om året och då har jag aldrig mindre än två hål. Detta trots borstning, floursköljning och flossande. Som diab har man ofta rätt kassa tänder... Antingen ligger man lågt i socker och måste småäta eller så ligger man högt och blir torr i munnen. Båda konsekvenserna bidrar ju till fler hål. Suck... Jaja,  bara att bita i det sura äpplet. Ska åka om en kvart.

Mareld

Klart jag uppdaterar er sedan!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • BebisVagga

Gabriel hade bara gått upp 150g på 3 veckor så nu kommer dietisten att skicka näringstillskott... dock hade han växt 2 cm på längden..

• MissHellen

BebisVagga skrev 2008-12-12 11:14:14 följande:

Gabriel hade bara gått upp 150g på 3 veckor så nu kommer dietisten att skicka näringstillskott... dock hade han växt 2 cm på längden..
    Vad väger han nu?
Svar på tråden Augustibebisar 2008