• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

rimfolina, ja jag märker stor skillnad på bajset nu när ted får en flaska om dagen, och sen får han ju nån form av burkmat + frukt nästa varje dag. det är fortfarande löst, men itne rinnigt, och det är ju helt annan färg på det också. han bajsar inte heller lika ofta utan nu är det kanske 3-5 bajsblöjor per dygn istället för typ 10 som vi hade förut så det är ju skönt för honom också säkert! mindre slit i baken!!

vi använder mittenstorleken på euroshopper och det funkar bra. det enda jag inte gillar med dem är att det inte är nån resår i banen man spänner med. pampers har ju superbra resår så att man kan spänna åt bra. men men, jag har listat ut nu att om man drar lite hårt i euroshopper så töjer det där vita ut sig, så då kan jag iaf spänna den så som jag vill. annars kommer nämligen klisterlapparna mitt över varandra, och då fäster de ju inte!

vi har läckage vid benen nu då och då i euroshopper. förut hade vi alltid läckage i ryggen, men det var ett tag sen nu!

• Hallonsocka

Alltså JÖSSES så M dreglar! Dreglar era mycket? Alltså det rinner hela tiden, vi har hakklappar till det

• MissHellen

Är de nån som vet om man kan frysa barnmat, alltså på burk?

Tänkte nämligen börja testa de på Elton i morron, men en burk tar ju inte slut på två dagar.. Känns hämskt o kasta allt!

BV: Jag har BDB, har blivit vänn med dej där nu

• Kesso

Rimforlina: Tack! Det värmer mig. Vad snäll du är.

Ja, nu åkte min man till sjukhuset igen. Han skjutsade sin syster dit som ska vara där i natt.Hon får inte köra bil förrän efter sommaren, tyvärr.
    Nu ska jag natta stora tösen. BVi tänkte vänja henne av med nappen nu till jul.Jultomtenn skulle ta dom. Men det blir inte så mitt i allt tråkigt. Det orkar ej jag ta. Hon har slutat med välling men vill nu ha det igen.
    OJ! nu spydde nils i famnen måste ta det.

• MissHellen

Hallonsocka skrev 2008-12-11 19:12:28 följande:

Alltså JÖSSES så M dreglar! Dreglar era mycket? Alltså det rinner hela tiden, vi har hakklappar till det
    Japp, Elton är alltid blöt! Eller var, nu har vi skaffat dreggelscarfar Supe sött o bra!
  • jeng

hallon, ted dregglar nåt förbannat!!! det är så man undrar om man borde börja mata honom med vatten för vätskeförlusten!! han har gjort det nu i typ 1-2 månader, och ännu har ingen tand dykt upp!!!

förresten, ni med barn sen tidigare! nu när ted äter mat på riktigt en gång om dagen. ska jag ge honom flaska med vatten eller sån köpt bebisjuice eller nåt till det? för han får väl inte i sig lika mycket vätska genom maten som genom amningen menar jag...

• jeng

jag eltade också ihjäl mig efter bra dregelscarfar! ville ha med knäppning och inte såna man knyter!! hittade till slut bland flaskor osv på ica maxi hihi. otroligt!!! ingen av klädbutikerna hade det, lindex hade 1 variant, med knytning, hm likaså... konstigt...

• MissHellen
    jeng skrev 2008-12-11 19:19:20 följande:
    jag eltade också ihjäl mig efter bra dregelscarfar! ville ha med knäppning och inte såna man knyter!! hittade till slut bland flaskor osv på ica maxi hihi. otroligt!!! ingen av klädbutikerna hade det, lindex hade 1 variant, med knytning, hm likaså... konstigt...
    Jag har hittat massor Dock två från KappAhl med knyting. Men massa andra på nätet

Här är en Där ser man även hur mycket dreggel som kommer, Hallon MissHelene.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1
  • Kesso

Miss hellen:
    här är också endel dreggel och kräk. Så här är det haklapp.

• MissHellen

Kesso skrev 2008-12-11 19:23:42 följande:

Miss hellen:här är också endel dreggel och kräk. Så här är det haklapp.
    Elton kräks sällan, så vi kör med dreggelscarf istl :)
Svar på tråden Augustibebisar 2008