• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84
    Hmm hära kommer tomten med helekoppter haha ingen snö hära iaf bara lite vitt och så plaskit uuurk man vill inte ut alls

Idag blir det carinas lasange haha med salad
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Lina S

Jag ska se om jag hittar länken till förlossningsberättelsen!

I min var det en rabattkupong till pampers activ blöjor, valfri storlek, konstigt...

Min syrra står för julgodiset, skönt då slipper jag. Tycker egentligen att det är ganska mysigt om man har tid, men det har man ju inte nu

Jag och Elliot var på lantmännen här där vi bor i söndags och de hade 2 små undelater som skulle ha namn, en tävling alltså. Jag lämnade in ett förslag från Elliot och ett från mig. Såg nu att de hade ringt därifrån, det måste ju betyda att vi har vunnit varför skulle de annars ringa??? Undra om det var jag eller Elliot som vann då

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • MissHellen

VT: ja, gör de De vore super kul!

Mareldsbarn: Jaså, har Julia oxå svårt o somna på kvällarna?
    Ja, jag lägger hällre Elton 22 då jag vet att han sover för natten då. Än lägger han 20 o han vaknar hela tiden!

• Kvack

Ida brukar somna här ute i vardagsrummet vid 8 eller 9 tiden och sedan låter jag henne ligga härinne tills vi ska sova då tar jag med henne in i sovrummet. Om jag lägger in henne tidigare så vaknar hon utav att det är för tyst, hon är ju van vid ljud eftersom pojkarna inte är speciellt tysta. Ammar henne och byter blöja sen lägger jag henne i hennes säng och då tar det inte så lång tid innan hon somnar.

Idag köpte vi pepparkaksdeg så vi ska fixa pepparkakor i morgon.

• jeng

jag har flera ggr tänkt edxakt samma sak gälladne libero och pampers, och deras rabattkuponger och prover! proverna är i minsta laget när man får dem, och då kommer ju rabattkupongen på den blöjan inte förrän i nästa försändelse, verkar det som. för den här gången så fick jag kuponger för blöjorna som vi fick testa i förra paketet, som redan var för små då. tänkte faktiskt skriva in till dom och klaga!

jag fick rabattkupong på newborn i förra paketet, och i detta fick jag på en större blöja iaf, men på nån mindre också. men ja, lite kosntigt är det allt...

• jeng

vi använder för övrigt i princip bara euroshopper nu, de är över förväntan! men jag gillar verkligen de pampers... är det active kanske, som har reklam för pamerps village på sig...

• Rimfolina

Jag har redan skrivit och klagat om blöjstorlekarna. Men man borde skriva om önskemål på "uppfångare" fram och bak på strl 3 och kanske 4 på Liberos blöjor också, Ester får byta till strl 4 nu när paketet är slut och eftersom hon fortfarande helammas så kommer det ju väldigt löst bajs som ganska ofta pyser över där bak... Alltså, jag menar att barn som helammas några månader behöver större strl än 2. Vi använder också EuroShopper men bara till Tyra och bara dagtid. Vi började med dem lite för tidigt och då kom det ALLTID över i bakkanten eftersom de inte har någon resår bak. Men nu funkar de superbra!

Kesso: Tänker på er!

• BebisVagga

Någon som har BILDDAGBOKEN här...

Tinkerbellis heter jag.. o lösen är Mstg

om man e vän med mej behöver man inget

• lillastjärnan

Igår tog jag en dag på stan m barnen o mormor. Och äntligen frissan!!! Blev supernöjd, kommer definitivt gå tillbaka till henne igen! Köpte färg oxå, ska fixa hemma i helgen tror jag. Sen en mössa, ny halsduk o så shoppade jag lite på body shop. Bara julklappar till mig själv!
    Men i stallet på kvällen kände jag plötsligt att orken bara tog slut... Var helt färdig i kroppen. Vaknade tolv på natten o var säker på att d var magsjuka på gång men icke. Somnade efter ett par timmar, men mått kasst o varit orkeslös hela dagen. Tror det varit för mkt fysiskt arbete (4 hästar o en gård) o för lite vila på sistone. Känns bättre efter att ha slappat idag o tänkte bli ompysslad ikväll av sambon...

Fick lillans nya overall idag oxå, jättetuff! Lägger in en bild i galleriet...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008