• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

LIlla
    Kul att du blev nöjd hos frissan! Jag måste också gå, har inte klippt mig sedan maj eller juni nån gång...

Hallon
    Mer för några veckor sedan än nu, då var det rejält med dräggel! En del nu med, men inte lika mkt, som sagt.

MissH

Ja, man kan frysa i intärningsfack eller dyl.

• Snart sommar

Rabattkupongen från Pampers har jag kastat utan att ens kolla .

MissHellen: som Vilda Tiger säger så kan du frysa in. Håller med, är onödigt att kasta en massa burkar som det ju blir i början.

Lillen blåser bubblor mest hela tiden och sen är det ju småkräk på det. Med tanke på att jag ändå måste tvätta ett par gånger om dagen så byter jag på honom oftare än har extra kräklappar på.

Lillen vill fortfarande inte ta flaska och ersättning. Går inte bra det här med att sluta amma .

Nu sover han iallafall i spjälsängen på natten. Går bra att lägga över honom och han sover lite längre stunder där. Skönt för mig.

jucea: Jag har börjat ge lite vatten på flaska på prov tidigare än jag börjat ge smakprov på annan mat då jag har sommarbarn, men med lillen kommer jag börja ge vatten när jag bytt ut nästan ett helt mål.

• jeng

snart, ok tack! för ted äter ju i princip 2 mål med annat än amning om dagen nu. (en flaska och en burk+frukt) så det känns som det kan vara bra att vänja honom med att dricka lite vatten också! MEN, bör jag då också koka det vattnet och kyla det???

• Snart sommar

jucea: ni har egen brunn va? Då tycker jag ni ska koka det och kyla det till han blir 6 månader eller så. Det är ju rekommendationen. I välling/ersättning kan man ju ha i en 10ml extra redan från början.

• Vilda Tiger

Jucea Jag tror inte det behövs... Men du kan ju göra det i början om det känns bra för dig. Jag gör det nog inte när Lyckeli ska börja dricka vatten. Vi har en skitpigg (läs övertrött) bebbe som vägrar äta kvällsmat. Hon ska bara busa och vill ha uppmärksamhet HELA tiden. Nu fick M ta över några minuter... Pust!

• Snart sommar

Och ett litet tips . Dom flesta barn vill ha rumstempererat vatten eller något varmare.

• Hallonsocka

Haha, roligat att hröa fler som dreglar. M spottas och blåser salivbubblor och håller på.. blir jätte otäckt geggigt och rinner. Till och med til ena armhålan där honblitt rätt röd (samma givet under hakan (om man gräver riktigt djupt hittar man halsen och där är det ibland rött... vi får rengöra och olja in varje dag!)

• Vilda Tiger

Hallon
    Så illa är det inte här...

Snart
    Tack för tipset! Det hade jag inte en aning om!

Fy, ska till tandläkarn imorgon. Och Marcus har återbesök hos läkaren. Hoppas att såren har läkt fint nu så de kan ta bort mitellan och all bandage.

Svar på tråden Augustibebisar 2008