• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Wiem: Usch, vill inte byta mer er! Skickar över ett helt gäng krya-på-er-kramar!!

Här hemma har store killen ögoninflammation, men jag hade ögonsalva hemma så det ser redan mycket bättre ut. Jag hoppas INTE att han smittar oss andra för vi ska ju ha dop nu på söndag.

Min store kille hade förresten också sin första öroninflammation som bebis. Han var jätteledsen och kändes varm. Sen när vi kom in till akuten så såg de att trumhinnorna hade spruckit. Tyvärr har han haft ca 20 ö.i till efter det. Tack och lov så har det blivit bättre ju äldre han blivit. I år har han bara haft det ett par gånger.

• Wiem

Jucea: ja han fick pencillin, det gamla vanliga Kåvepenin
    Storebror fick en annan sort, Ery-Max, han är pencillinallergiker.

• BebisVagga
    MissHellen skrev 2008-12-12 13:09:44 följande:
    VT: Härligt med så bra nyheter BV: Äter han dåligare än förut eller? Wiem: Ojdå, alla på engång.. Verkligen! Fy, hoppas ni blir kry snart igen I går kväll nattade R Elton, han kom hem tidigare De tog lite längre tid för dom, än vad de brukar göra för mej o Elton. Men, R gav inte upp o tillslut somna gofisen Somna lite efter 22 o sov till 01 kanske, gav han nappen. O han tog den Så sov han en stund till! Så i natt gav jag bröstet bara 5 gånger tro jag!
    nej MYCKET bättre.. han äter va 180 ml var 4e timme.. men han rör sej hela tiden.. aldrig stilla snurrar o snurrar o upp med huvudet.. så bvt tanten sa att han förbrukar nog MASSOR nu när har rullar o kravlar runt
  • BebisVagga
    Kesso skrev 2008-12-12 12:48:59 följande:
    BV: vad är det för näringstillskott?
    vet ej ännu!!
  • Vilda Tiger

Wiem
    Glömde kommentera ert trassel med sjukdom och så just nu. Hoppas det vänder snart!

• Lana

vi fick blöjan men här är den förstor

wiem; åh stackarn...

VT; va skönt att höra...

i dag är jag sänglggandes,min trevliga helg med tjejmiddag och 60års fest är nu borta...i natt när jag amma elly så fick jag ont i magen och till sist spydde jag..magsjuka,sedan kom det från alla hål och kanter...fyfy,lite piggare nu men fy fan va jag mår...

• Vilda Tiger

Lana
    STACKARE! Usch! Hur funkar det med amning, kan Elly smittas då eller har hon fått antikroppar genom dig? Och denna helgen, som du sett så mkt fram emot... *kramar om*

• Kesso

Lana: stackare! sänder krya på kramar till dig. Det är ju så hemskt med magsjuka alltså.

Ni andra som är sjuka krya på er och kramar till er också.

Här vill Nils inte äta något vidare. på natten äter han men inte så mycket på dagen. hamn är rosslig. har hostat endel. Undra om de tkan vara så att han inte vill ha mycket mat då? han kräks ju endel också. Ja, det kanke handlar om slem i halsen också. jag vet inte.

• Lana
    vt;hon äter bra,både ersättning och från mig,fast typ bara 20-30 från mig och ca 80-100 från flaska så här är det nog över med amningen nu...tror inte de smittas så lätt,förhoppningsvis inte..ja det är så rödet.
Svar på tråden Augustibebisar 2008