• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

igårkväll klockan åtta bakade jag lussebullar (första gången nånsin :) ) och de blev så lyckade! och idag klockan nio var vi bjudna på luciafest på jobbet, så vi tog med oss lite bullar dit. De blev jätteglada! :) Och Felix han tittade så förundrat på luciatåget :) Så stämningsfullt. Jag har alltid tyckt om lucia!

Imorgon får vi gäster och de har en liten pojke som är tio månader. Ska bli skoj att jämföra och få se hur Felix ungefär kommer att utvecklas på sex o en halv månad :)

Beställde annars boken att växa och utvecklas eller vad den hette (?) igår. Den kommer säkert i början på nästa vecka.

VT, har inte reagerat på att Felix skulle äta mindre på morgonen. Men svårt också att säga eftersom jag inte har vägt honom sen BB sådär före och efter amning. Men nån gång kan han äta kortare stund och ibland lite längre stund. Du behöver nog inte vara orolig. För visst går hon väl bra upp i vikt?

• Vilda Tiger

Heidi
    Ja, sist vi vägde henne hade hon gått upp bra. Vi ska väga på onsdag nästa gång, då var det nästan en månad sedan. Va kul att bullarna var uppskattade.

Jag har tre glada nyheter!

1) Jag hade inga hål alls, vilket ALDRIG har hänt förr!
    2) Ergo-selen kom idag och det är SÅ SKÖNT att ha på sig! Lyckeli verkar trivas i det med. Lägger ut kort ikväll så ni får se hur det ser ut.
    3) Marcus fick tala med en läkare idag och han berättade att ytterligare prover hade visat att det inte var så stor del av tumören som var sådär jätteaggressiv som de först trodde. Det var en liten del som var det bara. Det gör ju en mycket bättre prognos för framtiden, med risk för spridning och så. Glad!!

• KaOl

vt: nämen vilken toppendag!!!! Det är du sannerligen värd!!

Heidi: visst känns det mysigt när man har den där härliga doften av nybakat (som man själv gjort!) i huset!!?? Man känner sig så duktig . Här blev det en sats glutenfria o 1,5 sats vanliga lussebullar (gör en del som lussekatter, en del som flätor m fyllning av mandelmassa o smör *mums*) tillsammans m de stora kidsen. Idag ska jag äntligen göra min pepparkaksdeg, som vi sedan ska baka ut imorgon.

På söndag har vi bjudit hem våra grannar för första gången - och de har ju bara varit med i kocklandslaget, vunnit kock-OS, blivit årets kock respektive årets konditor (bara glögg o så, men ändå.. *liiite stressad*). Men men - de får väl ta det som det kommer och njuta av vårt trevliga sällskap åtminstone

• BebisVagga
    MissHellen skrev 2008-12-12 11:20:40 följande:
    BebisVagga skrev 2008-12-12 11:14:14 följande: Vad väger han nu?
    4495 o 56 lång..
  • Vilda Tiger

Kaol och heidi
    Tack! Ja, vi är jätteglad här hemma idag! Och Marcus har äntligen kunnat bära lite på Lyckeli nu. Läkaren hade sagt att han får göra allt som känns bra, men försiktigt. Och han bör inte vara ensa med henne under en månad nu - ifall det inte känns bra att lyfta henne. Men äntligen får han bära runt lite på henne! Det enda som han inte kan göra än är att lyfta henne från golvet. Från skötbordet går det dock bra.

• jeng

Ted har ju fått för sig att man ska äta 2 ggr per natt nu, så han äter kl 21 då vi nattar (amning och flaska) sen kl 1-2 amning, och sen kl 5-6 amning. Efter det får han ligga i min säng för då går ju ph upp. Då äter han väl varannan timma ungefär, men jag håller ming inte direkt vaken annat än för att lägga honom rätt

Tydligen har det blivit en väldigt dålig vana för oss att inte komma upp ur sängen förrän typ 11-12 nån gång... Hmm...

• Wiem

Godförmiddag
    Då kör vi en sammafattning av de tre läkarbesöken som klarats av på de senaste 18 timmarna:
    2-åringen: Dubbel öroninflammation, ögoninflammation och allmänt hostig, snorig och mest kletig/kladdig överallt
    Oscar den lille: Öroninflammtion med spräckt trumhinna (tro sjutton att han har varit ledsen )
    Mamma mu: Mest utmattad, jo en ögoninflammation oxå (så jag snyltar på storebrors ögondroppar....

Nån som vill byta med mig...?

• Vilda Tiger

Jucea
    Men precis samma gjorde L för två v sedan! Började vakna och skulle ha mat oftare. Från EN gång (vid 5tiden) skulle hon öka till TRE gånger ett tag. Nu är vi dock tillbaka vid två gånger, en gång vid kl två och en vid kl fem. Det känner rätt okej. Dock ska lilla sötnosen upp halv sju här. Tur att hon går med på att ligga mellan pappa och mamma en stund innan hon ska ut ur sovrummet för att hitta på äventyr.

• jeng

Idag ska jag påbörja projekt rensa frys!!! Vi har en hel stor frysbox och en fullhöjdsfrys som är fullproppade med mat och grejer!!! Så nu får vi hålla i matpengarna och se till att äta upp det gamla först!

Låter väl lätt för många av er, men jag har en extrem fobi för att äta "gammal" mat... Är så dålig på att märka upp det jag stoppar in i kylen. Tex så om vi har ätit tacos och så är det köttfärs kvar, så kan ph äta den efter 3 dagar, men jag vägrar. Då stoppar han in den i frysen istället, och märker inte burken. Så då blandar den sig med en annan burk som jag har stoppat in, men 1 dag gammal tacoköttfärs... Ja, med resultatet att jag vägrar äta båda burkarna för jag vet inte vilken som är vilken...

Svar på tråden Augustibebisar 2008