• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Wiem, men GUD vad trist!!
    Hur märkte du av på minstingen att nåt var fel? Han bara var allmänt gråtig och otröstlig eller? För jag tycker det är så svårt att avgöra om Ted är sjuk eller inte. Tex så höll han ju på och drog i örat en period, så då var jag orolig för öroninflammation. Men då sa de till mig sen att om han får öroninflammation, då lär du nog märka det!! Just för att de tydligen skulle bli så gråtiga osv...

Hoppas ni kryar på er snabbt nu!!

• Kvack

Wiem: vad tråkigt att alla är sjuka. Krya på er hela familjen.

VT: härliga nyheter. Skönt att den inte var så aggressiv så att M blir frisk fortare. Inga hål, Grattis.

Jucea: dom dagar jag kan ligger jag oxå till 11-12. Det är så mysigt.

• KaOl

wiem: åh fy farao - nej tack!!!! skönt att ni fått medicin nu i alla fall

jucea: låter precis som måns! inte alls kul när man precis blivit bortskämd m att få sova lite längre pass. dessutom har han vägrat sova i sdin säng utan har velat ligga fastklistrad vid mig (dock m nappen i munnen så det kunde ju varit värre.. )

• MissHellen

VT: Härligt med så bra nyheter

BV: Äter han dåligare än förut eller?

Wiem: Ojdå, alla på engång.. Verkligen! Fy, hoppas ni blir kry snart igen

I går kväll nattade R Elton, han kom hem tidigare De tog lite längre tid för dom, än vad de brukar göra för mej o Elton. Men, R gav inte upp o tillslut somna gofisen Somna lite efter 22 o sov till 01 kanske, gav han nappen. O han tog den Så sov han en stund till! Så i natt gav jag bröstet bara 5 gånger tro jag!

• jeng

hoppla, hör en grymtande pustande frustande ted... kollar ner på filten för att se vad han håller på med - där ligger ingen ted!!! ställer mig upp, ja då har han rullat över på mage och ålat in under soffbordet!! gullunge!!

• jeng

låter som det är många som har fått fler matningspass eller vakentimmar om natten nu! det är väl någon fas som de går igenom helt enkelt! eftersom jag bara behöver gå upp tidigt en dag i veckan för jobbet så klarar jag det helt ok ändå! Ted är ju oftast villig att ta sovmorgon till ca kl 10-11 iaf!

oj, missh, bröstet bara 5 ggr! haha, och här gnäller jag för att ted har börjat vilja ha 2 ggr!! men skönt för er att det går åt rätt håll iaf! för 5 ggr är ju bättre än hela natten såklart!

• Wiem

Jucea: Jag märkte det på honom främst genom att han fick feber igår, först hade han 38,2 på morgonen, sen vid 14tiden hade han 39 grader, då gav jag alvedon och tog tempen igen vid 16. Då var tempen 39,2 så då ringde jag upp till barnakuten, de ville jag skulle komma dit så vi åkte dit då. De gav honom Ipren men kunde inte se nåt i örat eller så så vi fick tid hos öronspec idag, och då såg hon att trumhinnan var spräckt. Såg även imorse att det var en gul fläck i öronhöjd på lakanet.
    Han har vart ganska ledsen i veckan, man har liksom hört att han gråter på ett annat sätt, mer klagande och ibland har han blivit stel som en pinne när han skrikit. Nån gång har han oxå skrikit helt hysteriskt, som om att han har jätteont vlket han ju då har haft
    Sen har han inte tagit nappen lika "lätt" som annars, det har jag tänkt på så här i efterhand.
    Natten till igår så var han vaken och gnällde en hel del, i vanliga fall sover han ju hela nätterna så han har nog haft ganska ont

• jeng

wiem, usch det låter inget vidare! tur att ni upptäckte problemet iaf så att det kan bli bättre! får de penicillin när de är sådär små eller hur gör man?

Svar på tråden Augustibebisar 2008