• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

Åh, tusen tack för tipsen. Vad skulle man göra utan denhär tråden undrar jag bara?? 

• Kvack

MissH: härligt att nattningarna går lättare.

Lille: fin bild. Ida har inte heller kommit på att man kan vända sig.

Jag ammar Ida innan jag ska sova och lägger henne i sin säng och där sover hon tills första matningen efter det får hon sova hos oss. Men nu har hon kommit in i en period som hon vill vara nära mig hela tiden, jag får nästan inte ens gå på toa.

Ni pratade om blöjor för ett tag sen och några som jag kan rekommendera är Lidls blöjor. Ida har inte läckt igenom en enda gång med dom. Med både Pampers och Libero så läckte hon igenom titt som tätt.

Ida älskar att åka i vagnen. Hon somnar nästan innan jag lägger ner henne i den. Så sittdelen dröjer det innan jag sätter i. Hon trivs ju så bra än så länge.

• Kvack

Gosh: Ja våran tråd är väldigt trevlig. Är jätteglad att vi alla hittade varandra.

• Mareldsbarn

Lille: Åh vilka fina dopbilder! Vad gott att dopet gick bra!

VT; Tack för tipset men nu har vi bokat tågbiljetter utan avbokning (då även det kostar extra) så det får nog bli tåg denna gång. Det där med bilen är dock bra att veta till en annan gång Tack!

Julia vänder sig inte heller fast å andra sidan så blir hon mest arg om jag lägger henne på mage så hon får ju inte så många försök att lära sig att vända sig på.

Nu har vi slagit in några julklappar. Julia har suttit i sin matstol bredvid mig och tittat på allt papper som prasslar, alla fina snören som glänser och bara skrattat. Härlig unge! Dags å börja packa skruttans kläder inför resan!

• Wiem

Lina: Vad bra att du la ut receptet, hade oxå tänkt fråga efter det!

Lustigt när jag läser här, så märker jag att min lilleman är en av de som föddes sist, här har vi inte ens tänkt tanken att gå över till sittdelen i vagnen, han rullar inte än utan är fortfarande väldigt mkt bebis
    Han har vänt sig från mage till rygg en eller två gånger, men det var när han låg i sängen och fick lite hjälp av att täcket var en nedförsbacke!

• Wiem

Lille: Åh vilka fina dopbilder du har tagit. Vet att det frågats förut, men vad är det för kamera du använder?
    Är du självlärd eller har du gått kurser i att fota så proffsigt? *önskar jag kunde*

• Angeluzia

Idag har vi varit på BVC "lill" grabben väger redan 8530g ich är 66 cm lång, shit han är int ens 4 månader.. puh inte konstigt man blir sned i ryggen... =)

• lille08
    Wiem skrev 2008-12-15 15:35:48 följande:
    Lille: Åh vilka fina dopbilder du har tagit. Vet att det frågats förut, men vad är det för kamera du använder? Är du självlärd eller har du gått kurser i att fota så proffsigt? *önskar jag kunde*
    Tack! Fast jag ska göra ett nytt försök nån annan dag att ta fler bilder på W i dopklänningen. Gick inte så bra idag för han knöt bara upp rosetten hela tiden och så var det så svårt att få nåt bra ljus på bilderna när det är så mörkt här inne.

Jag har en Canon eos 350d och det jag kan har jag lärt mig själv (fast jag gick en fotokurs en gång för längesen... en värdelös sådan där en gubbe mest visade bilder på sina tråkiga krukväxter varenda gång).
  • Lina S

Angeluzia - haha låter som min "lille" kille. Han vägde 8730 förra gången och då var han knappt 4 mån

Lille - underbar bild!!!!! Som vanligt, känns nästan lite tjatigt att skriva det men de är ju såå fina!

Miss H -  vi har haft sex men bara 3 gånger. Problemet är ju inte att vi inte vill utan att vi inte har tid Ni som har fler barn, hur får ni till det??

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Angeluzia

Här har ingenting hänt i sovrummet sen Marcus föddes, jo provade en gång, fast då tyckte jag bara att det gjorde ont så det försöket slutade fort =) Fast jag saknar det nog itne så mycket heller, inte just nu i alla fall =)

Svar på tråden Augustibebisar 2008