• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Hej på er! Vi har inte kommit iväg till sthlm, Julia och jag. Tanken var att vi skulle åka upp idag och D tar tåget på fredag så samåker vi hem till götet igen på måndag men bilen är totaltrasig tydligen. Imorn får jag o lillan ta tåget så åker vi alla tåg hem på måndag men nui blir allt apdyrt eftersom det är julbiljetterna vi får åka på och dom är billigare i början när dom släpps så allt som allt kostar vårt kalas 4000 kr vilket först skulle kosta oss ca 16000 kr. Hade vi alla kunnat ta bilen upp och ned hade det bara kostat ca 1000-1200 kr. SURT är just vad det är.

Julias förkylning börjar bli liiiite bättre. Damen sov till kl 11 imorse! Hon hoppade över sin vanliga väckningstid som brukar vara vid 08.30.

Heide: Julia sover numera första passen i sin egna säng och sen sover hon mellan oss från ca 06 på morgnarna vilket beror på att jag DÅ inte orkar lyfta över henne till spjälisen igen Kan du inte lägga nån filt eller tröja som luktar er i sängen? Vi har lagt tdit en speldosa som vi spelar varje gång det är dags att sova om kvällarna. Har provat många kvällar i rad men först nu börjar Julia fatta galoppen och det fungerar bättre. Sover han på samma kudde i sin spjälsäng som när han ligger i er säng? Kanske det är det som känns konstigt annars?

• Mareldsbarn

Vi ska ändra Julias vagn till sittdel snart också. Hon hatar liggdelen men den känns så perfekt när hon ska sova så vi promenerar mest när jag vet att det är sovdags

• Lina S

VT - jag vet inte vilket heidis är så det är möjligt att det är samma. Men jag skriver det i alla fall så kan du ju se!

Fillimpa
    5dl vetemjöl
    2dl gramhamsmjöl
    3dl rågsikt alt 2,5 dl rågkross
    1dl vetekli
    0,5 dl vetegroddar
    1 tsk salt
    4 tsk bikarbonat
    1 liter lättfil
    2 dl mörk sirap

Blanda alla torra ingredienser för att sedan lägga till fil och sirap, häll smeten i två smörade och  bröade 1,5 liters formar. Grädda i 100 minuter i 175 grader!

Lätt som en plätt och urgott!

Heidi - Sam sover också med mig, Steve sover fortfarande oftast i kontoret haha vi har inget sexliv. Vi har försökt få till det hela helgen men Elliot har ju varit med hela tiden, och när han har somnat så är ju Sam vaken till 22 snåret och då somnar jag också för då är jag helt slut eftersom han är vaken så mycket på natten. Fan vi är skitsugna nu, vi får anlita barnvakt för att ha sex
    Jag orkar inte heller lägga över honom i hans säng, gå upp och stoppa i nappen hela tiden osv. Nä jag är för lat helt enkelt, men jag är inte orolig, han kommer ju inte sova där när han är tonåring ändå Det blir bättre när de börjar sova bättre på natten och äter mer mat!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

HAHAHAHAHA!!!

Jag sitte ro äter lunch och det hörs bara UDNK DUNK DUNK DUNK från golvet! Det är Ted som rullar til mage, rullar till rygg, rullar till mage, rullar till rygg... OM och om och om igen!!! HImla söt unge! Trodde han slog i men när jag kollade ner på honom nu så bara flinar han!

• jeng

heidi:
    ted sover i sin säng från vi nattar honom (nån gång mellan 19 och 21) tills hans matning vid kl 5-6. innan den matningen byter ph blöja och lägger han hos mig, så ligger han kvar sen och ammar medan jag sover

vi brukar ju slöa i sängen tll kl 11 typ

vi hade inga problem med spjälsängen, men jag brukar alltid släcka ner osv. Sen får han sin filt om sig, och så får han ju flaskan i sängen och äter ofta tills han slumrar till! Då går jag därifrån direkt, även om han itne har somnat helt. Det är en svag lampa tänd i rummet när han sover (nu är et ljusstake)... Ibland vaknar han till efter nån timma, oftast för han behöver bajsa då, så då brukar vi byta eller bara hålla handen eller bädda om honom så somnar han om igen.

Jag verkar ha en väldigt lätt kille på så vis

• MissHellen

goshheidi: Elton sover fortfarande med oss! Han blir lika dan som F, han stortjuter o blir klarvaken om han får tutten igen.. Vill oxå få han o börja sova i sin säng, jag vill ha tillbaks min sida av sängen

Lina: Vi har häller inte haft sex..

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag lät Lyckeli sova mellan oss senare delen av natten fram till för tre, fyra dagar sedan. Räknat från ca fyra v tillbaka. Det är under den perioden hon har sovit apdåligt, och då orkar man inte springa upp en gång i kvarten. Men nu har det vänt - och hon sover bättre igen! Ända till halv åtta inatt, med bara två matningar. Kanske är det den perioden Felix är i just nu? Jag tycker Lyckeli sover bättre på sidan, då hon kan ha sin nalle mellan armarna (skitsött!). Jag lägger det övre benet lite längre fram än den undre, så att rumpan är lite vinklad uppåt. Då ligger hon kvar i samma läge. Jag ser också till att det är lite trångt i vaggan, jag har rullat ihop en filt och lagt längs kanterna så hon inte slår emot dem då hon far ut med armarna ibland. Hoppas att du lyckas!

Mareld
    Näää, surt!!! Förstår att du är ilsk. Men jag tror det hade kostat mindre att hyra en bil. Vi är med i en bilpool och då kostar det 800 att hyra en bil en hel helg. Då ingår 30 mil, sedan kostar det 17-18 kr per bil, och då ingår bränsle. Det är bra bilar och bra system! Det kanske vore ngt för er?

Lina
    Supertack! Ska handla till det imorgon eller onsdag och testa att baka senare i veckan. Kanske blir gott, hembakt bröd till jul här med.

• lille08

Jucea: Vilken fart det verkar vara på din lille kille! Kul när de kommer på hur man rullar. William har inte ens försökt ännu. Han är väl för tjock för att komma runt kan jag tro! Haha! Å andra sidan borde det ju kanske vara enklare att rulla när kroppen är som en boll?

• Vilda Tiger

Lille
    Åh, sicken sötnosbild!

Här har jag hunnit klippa Marcus medan Lyckeli sov lunch. Hon sov två timmar imorse och en och en halv nu - och sover än! :-O Gottegrisen... Julgodis (ja, ännu mer, ni läste rätt...) har jag också hunnit göra.

Svar på tråden Augustibebisar 2008