• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Godmorgon tjejer!!!

Jag och Ted har haft en superbra natt!!!
    Kl 18 matade vi igår kväll, sen gick vi en promenad i skymningen, och Ted låg klarvaken och glodde på mobilen som hängde och dinglade i guppen!! Sedan in och börja med maten, Ted slocknade i soffan nån gång mellan 19 och 20!! Kl 23 gick vi upp o la oss, Ted fick mat, fortsatte se en film där uppe.. Ted låg i sin egen säng och somnade ganska snabbt! Sedan vaknar jag av skrik, ser att klockan är FYRA!!! Dags för matning! Superduktig Ted tycker jag som väntade nästan 5 timmar!! Så lägger jag honom i sängen igen efter att ha bytt blöja. Han ligger och babblar lite, men jag går o lägger mig så han f¨år söva sig själv. Efter typ 10 minuter kommer det värsta illtjuten ifrån spojälsängen. Då går jag dit, och han ler hur stort som helst! Ville väl bara ha koll på var mamma var!! Så vi pratade lite och sen gick jag o la mig igen, sen somnade han snabbt!! Sen kl 7 går Ph upp och byter blöjan, sen får Ted ligga hos mig! Jag somnar om, och Ted ligger och pratar med sig själv, får ligga på mage på morgonen i min säng!! KLOCKAN TIO!!! Vaknar jag igen, Ted babblar på för fullt, inget skrik, inget gnäll ingenting!!! Jag matar för tuttarna håller på att dö!!!

18, 23, 04 och 10!! Snacka om lyxig natt!!! En sån lite då och då så ska jag nog ta mig igenom det här mödraskapet!!

• lillastjärnan

Zitrus: fyyyy... Mitt ex var som din svärfars vän typ, visste inte om han var full el om d var ngt annat. Otroligt obehagligt... Bra att du sagt ifrån!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • luzorsus

Myra käkade 20, låg och jollrade till 22, sen somnade hon och sovtill 05 Sååå trevligt!

• Vilda Tiger

Jucea Va undebart! Åh, va kul! Du ska se att han kommer att dra ut det där nattmålet precis som Lyckeli gjorde, så att det snart blir att han äter vid senast 23 och sedan sover till 6-7!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lina S

Tack för länken VT.
    Fy va otäckt Zitrus, förstår verkligen att du blev rädd... Hoppas det känns lite bättre nu.

Lana - skönt att M är hemma med dig nu, hoppas det blir bättre snart!

MissH - Sam har samma sovvanor som Elton!

Igår somnade jag kl 20.00 snacka om trött. Minns inte när S kom in med Sam för mat, kanske runt tio? Sen skulle han i alla fall äta kl 3.00 och då var jag pigg som en mört och kunde inte somna utan låg vaken till sex då han skulle äta igen. Då var jag svintrött men då låg han och bökade. Men vi somnade till sist men bara en timme sen var det dags att gå upp. Så jag är trött ändå idag

Jag missade ju ensam mamma söker (heter det så) igår, någon som vet när reprisen är?

Har två kompisar som ska ha barn nu, båda är på övertid. En vecka resp. 11 dagar. Så spännande......

• KaOl

Amelie: GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en kanondag!

MissH: Jättefin vagn! Vilket pris!

Usch o fy inte mkt sömn här inatt. När klockan var 7.30 hade jag sovit totalt 2 h !! Som tur är jobbade min söte sambo hemma till 10 och tog Måns samtidigt, så det blev totalt 4 h sömn. Inte riktigt människa idag (och om 1,5 h ska jag hämta hem de andra barnen?)

• Lana
    MissHellen skrev 2008-10-20 10:15:16 följande:
    Lana: Har jag missat nått? :/ Mår du inge bra?
    Fy fasen vad jag mår...helt knäckt..vet inte vad jag ska göra...berättade för sambon i går men tja jag vet inte vad jag ska göra...fy fasen jag trodde jag skulle klara allt denna som en dans...men jag är nog kass på att dansa..jag känner mig seriöst värdelös och totalt känslokall...hinner inget,kan inget mm mm...fy fasen...sorry att ni får höra detta ni behöver absolut inte svara men jag behövde bara skriva av mig...måste ändå undra,kan det vara nån förlossningsdepression? för jag kände inte såhär först..utan det är sen sambon började jobba..!

Amelie; Jätte grattis!
Svar på tråden Augustibebisar 2008