• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

HAHAHA!! "jag fUller"... jani... kan bara ursäkta mig med att min dator kör diagnostest föratt jag måste reparera den, och att jag skriver på min gamla fula trasiga dator där jag missar tangenterna hela tiden!!

Missh:
    Ja, jag sitter ju uppe med honom (han sover i soffan) på kvällen tills det är dags för sistamålet mellan 23-01. Då matar jag och byter blöja, sen är han ju vaken när jag lägger honom i spjälsängen! Men han somnar ju själv, eller om man får prata lite med honom!! Sen gör jag likadant efter amningarna sen. vi ammar i sängen eller fåtöljen, och sen lägger jag han i sängen medan han är vaken!

• MissHellen
    jeng skrev 2008-10-20 13:03:42 följande:
    HAHAHA!! "jag fUller"... jani... kan bara ursäkta mig med att min dator kör diagnostest föratt jag måste reparera den, och att jag skriver på min gamla fula trasiga dator där jag missar tangenterna hela tiden!! Missh:Ja, jag sitter ju uppe med honom (han sover i soffan) på kvällen tills det är dags för sistamålet mellan 23-01. Då matar jag och byter blöja, sen är han ju vaken när jag lägger honom i spjälsängen! Men han somnar ju själv, eller om man får prata lite med honom!! Sen gör jag likadant efter amningarna sen. vi ammar i sängen eller fåtöljen, och sen lägger jag han i sängen medan han är vaken!
    Jag vill oxå att Elton ska somna själv Men han tar inte tutten, harat sova själv o hatar att ligga still haha!
  • jeng

Nån som gillar SOmething Corporate??

Om jag är musik just nu så är jag det... Vad säger det om min sinnesstämning och psykiska hälsa???

• lille08

Haha, åldersnoja eller inte... en annan har ju inte fattat att man redan passerat 30!

För ett tag sen ringde det nån snubbe hit och hade nån sån där marknadsundersökning. Hur som helst bad han att få prata med den i hushållet som var mellan 16 och 29 år, och smarta jag svarar att "ja, då är det nog mig du ska prata med!". Det tog en liten stund innan det slog mig att jag faktiskt har fyllt 31!

• KaOl

måste fråga er! Är jag övernojjig när det gäller infektioner? Vill inte att barnen tar i Måns ansikte eller hans händer (och naturligtvis inte pussar) om de är förkylda. Ok att sitta o klappa på fötterna men inte högre upp... Säger oxå till att de ska tvätta händerna när de kommer från skola/fritids eller varit ute o lekt innan de får röra honom. Är jag dum och överbeskyddande? Har ju jobbat på barninfektionskliniken i flera år och sett så många sjuka barn att jag vill göra vad jag kan för att hålla honom frisk..

• Vilda Tiger

lille Jag har med fyllt i ett sånt där formulär på bvc! Bra att de kollar upp mammorna, tycker jag. Tack till er som peppat mig med sockret. Det var skit imorse, jättehögt, sedan tog jag insulin (för mkt, lätt hänt) och nu sitter jag här och käkar yogurt med hallon. Ang hallon så åt jag ju fem kg i veckan under gravven men nu har samma femkilossäck räckt sedan Lyckeli kom. MissH Javisst är hon söt! KaOl Nej, jag tycker inte du överdriver. Jag är likdan, vill inte att barn tar Lyckeli i ansiktet. Händerna var bra att du skrev, det har jag itne tänkt på. Helt okej att klappa på huvudet men inte i ansiktet. Jag är inte överdrivet rädd för baciller på ngt sätt men man kan ju tänka efter två ggr i förkylningstider. Jucea Du BEHÖVER INTE hinna med mer än bara Ted i första hand! Allt annat är bonus! Jag ska komma ihåg att påminna oss alla om det då och då. Jag har varit superduktig idag! Satt upp några hyllor ovanför Lyckelis spjälsäng (undrar när hon kommer sova där, jag älskar ju att ha henne hos oss, men förr eller senar blir ju vaggan för liten...), baxat ut alla vagnar (MissH, jag har med tre ) förutom den vi använder till förrådet och städat lite där ute. Satt upp en tavla och städat lite. Lyckeli sov två och en halv timma och då hann jag fixa lite ju. Marcus spelade spel på datorn. Nu leker de två inne på mattan i vardagsrummet. Det regner än, så jag får väl se om det blir promenad idag. Hoppas det.

• Vilda Tiger

Jag fyller 27 på lördag, samma dag vi har namnfest. Smidigt att slå ihop det, plus att jag då minns när festen för Lyckeli var. Har faktiskt inte alls åldersnoja.

• BebisVagga

Jag har sett det vackraste i världen i dag hehe.. jag ville prova dopkläderna på gabriel.. (det han ska ha under klänningen)

• Saliva123

miss h

vi köpte också ny vagn nu, för 700! superfin emmaljunga fr 2002!

linn78

japp, grym 8-veckorsstrul här! speciellt jobbigt på nätterna, sover inte en hel timme de senaste dagarna... börjar känna mig snurrig! på dagarna är det mycket bättre och man ser från dag till dag vad hon utvecklas, men nätterna... hon kan vakna i nästan skräckslagen gråt och vill att jag ligger och helt omsluter henne för att hon ska vara lugn och somna om. verkar ha det jättejobbigt stackarn! kan ta från ett par dagar till 2 veckor, hopas på det förra!

har inte hängt med i helgen, vill någon (VT eller Zitrus?) uppdatera mig och inboxa länken?

Svar på tråden Augustibebisar 2008