• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Lana: Jag tycker att det låter som en förlossningsdepression. Den behöver inte komma precis när bebisen är nyfödd, utan kan komma ett tag efter också. Har du pratat med dem på bvc hur du känner dig? Förhoppningsvis kan de hjälpa dig och att du får prata med någon. Du ska inte behöva känna dig värdelös, för värdelös är du absolut inte!

På bvc här så får man ha ett "mamma-samtal" några veckor efter förlossningen. Tror det kallades för epds-samtal?! Man fick då fylla i ett formulär om hur man mår och känner sig i olika situationer. Har ni andra här fått göra det på era bvc också?

En stor kram till dig Lana!! Hoppas du får hjälp och snart mår bättre!

• MissHellen

lille08: Ja, den är verkligen super fin! Specillt för priset Den skulle kosta 800, men hon hitta inte regnskyddet, så hon pruta själv haha

VT: Va söt Lyckeli var när hon satt i soffan, i jeans o allt
    Hur mår du i dag då? Bättre?

jucea: Men, vilken härlig natt Jag är så avis på alla som har bäbisar som sover! Hua.. Elton fick för sej att han var pigg vid 2-3 i natt han Hmm, då var INTE mamma pigg!

Lina: Jasså? Sam sover lika "bra" som Elton.. Hur klarar du av dagarna då, mend två barn dessutom?! Jag säger de igen, jag beundar er med fler barn!!!

Amelie: Grattis Har du fått nåe fint nu då?

Lana: Ojdå :/ Jag visste inte att du mådde så dåligt.. Hoppas verkligen inte jag "trampa på någon öm tå" nu n'r jag fårga :/
    Har du pratat med nån om de eller?

I dag ska vi o köpa en ny större tutte åt Elton, hoppas verkligen de hjäper Men jag tror inte de dock.. Varken jag eller R har tagit tutten. Så jag får nog slänga fram brösten hela nätterna tills han är 2 haha! Nää, men de känns jobbigt i längden..
    Sedan ska vi kik aom vi hittar nån bra nappflaska o en mobil till Eltons säng

• MissHellen

Lana: Glömde skriva de, Du är ju världens bästa mamma till din Elly Så klart!

lille: Jag har inte fått göra nått sånt, inte vad jag kan komma på iaf

• Carinamamma84

Amelie: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
    Tänk att vi blir allt mer ungre

Jag fyller år den 22 nov så blir jag 24

Ja nu är man typ på väg att bli förkyld
    Fy farao inte kul alls
    Nu har jag och Amadeus gott upp han kollar på Mtv och jollrar haha sötnosen

Nya bilder på bloggen det kommer mer men var så trött igår
    Nu ska jag åka och storhandla men för ska jag äta frukost Tjingeling

• MissHellen

Jag fyller den 13 November ja

• jeng

Amelie:
    GRATTIS! Tänkte på det när jag vaknade, men gud amningshjärnan glömde bort det på 5 sekunder igen! Hoppas du får en toppendag!!!!

VT:
    Vi fpr hoppas att han iaf inte går tillbaka till att äta varannan timma! OM han äter så här så kommer jag vara supernöjd! Han åt ju med en väckning i början också och det var super för då behövde man ju sova ifatt en del!

Missh:
    Hehe, ja, det blev ju en matning hoppad bara jag hade honom sova i sin egen säng! Nu tar han ju tummen också, sp han kan söva sig själv utan problem. Han somnade bara utan tummen förut också, men det är ju lättare nu mewnar jag!!! Förut fick man ploppa lite napp ibland!! Det här var ju bara natt nr 2 i egen säng, så det har ju blivit stora framsteg bara på så kort tid!!!! Hoppas det hålelr i sig!!

Vi har inte helelr fått erbjudande om nåt mammasamtal sådär... Jag tycker att jag mår rätt så ok, men det blir ju lite mycket ibland! det jag skulle behöva tror jag är mer nån som säger till mig att det är OK att jag inte hinner allt man önskar. Dagarna bara rinner ju iväg lixom fattar inte var tien tar vägen...??? Och sen att nån kan säga till Ph också att det ÄR så... Att jag är mammaledig och att han behöver inte börja babbla om allt jag borde göra, eller att jag kanske skulle börja jobba nu osv! Klart att jag är sugen på att börja jobba lite också, men jag menar att jag behöver höra från honom att "är du säker på att du hinner, elelr orkar det??" istälelt för "ja, det vore ju bra med lite extra pengar"... Han menar ju inget illa, men han uttrycker sig lite illa så... Men men, jag får väl ta upp det med honom istället...

• jeng

Jag fuller 2 maj, och då blir det stor fest! (eller inte, för jag har ju tänkt vara gravid då ja...) Men men, GAMMAL blir jag då iaf! Ähh, jag har ingen ångest över min ålder alls, så det känns bara bra!

ja det blir 30 då alltså!!

• MissHellen

jucea: Härligt Hoppas de håller i sej då! Jag hade oxå tänkt försöka med att ha han i sin egen säng, men Elton vaknar så fort jag rör han, så flytta han är helt uteslutet.. Dessutom är de ju så mycigt o ha han i sängen med oss

Är de bara Elton som inte somnar av sej själv? Tycker alla bäbisar är så duktiga! Elton kan knappt ligga själv i 5 minuter :P

• MissHellen

Jag hade noja över att jag fyllde 20 förra året haha! Vill inte tänka på hur de kommer bli vid 30 för mej

Svar på tråden Augustibebisar 2008