• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

hej.

det var nåt jag skulle skriva om bajs???? hmm... *tar paus och tänker*

just det, snart var det va? som slutade med ersättning pga grönt bajs? ja, det är iaf helt ok med grönt bajs säger dom här. man ska förvänta sig ALLT alla färger alla former alla konsistenser, MEN om det är kolsvart (som nyföddingsbajset) så ska man kolla upp det! teds bajs blir knallgrönt när jag har ätit grönsaker, så det är inget ovanligt alls här!

• MissHellen

Vt: Så häftigt du fått till bilden i bloggen Super fint! Jag vill oxå kunna sånt

• jeng

oj sorry att jag skriver svar på saker som redan är svarat på, jag har uppdaterat och uppdaterat men lilles inlägg som var för 3 sidor sen låg som det sista hela tiden. sen när jag skrev själv, ja då kom det ju 3 nya sidor....

• Pling84

Spännade bajs-diskussioner. Ska bli intressant att se när det ändrar sig. ;).

Vi möblerade om sovrummet idag, ställde sängen åt andra hållet och spjälsängen brevid mig. Måns ska få börja sova mer i sin säng är tanken, han ligger och bufflar och skruvar på sig så mycket att jag inte kan sova om nätterna. Ikväll var det jättekonstigt, tog 1½ timme att lägga honom, men han somnade inte brevid mig med tutten i munnen som han brukade. Han somnade först när jag ställde mig på knä ovanför honom så att han inte såg mig.

Imorrn ska vi till bekanta, Italiensk buffé ska vi äta, vi gör några rätter var. Vi ska göra canneloni med spenat och philadelfia och en skink-oliv-ost-plocktallrik. Eventuellt bakar vi bröd också.

• jeng

om 12 timmar sitter jag troligtvis i en bil på väg upp till sthlm... BARA 6h bilresa, och GUD vad jag längtar... NOT! men det blir nog bra till slut....

• Amelie

Hihi, jag skummade bara igenom inläggen, är jättetrött efter att ha städat och handlat hela dagen...
    Så ser jag en massa "recept" på barnmat och så tyckte jag att det lät lite tufft med potatis, grädde, lök och vitlök... men så var det potatisgratäng som beskrevs...

Carina: Lilleman har storlek 68, men jag kan trycka in honom i 62 också. Han har också börjat med en del 74.

Jucea: Lycka till med bilresan. Jobbigt lät det.

Pling: Det lät jättesmarrigt med italiensk buffé. Vi ska äta gratinerad hummer, västerbottensostpaj, smördegsöverbakt oxfilé och tiramisu med citrongräsjelly. Jag ska kocka i morgon.

MissH: Hoppas det inte är en fas... ni  behöver vila (R äter var tredje timme, det är nog jobbigt på nätterna).

Hallon: Träningsvärk i låren. Coolt, vad du är duktig.

Lillastjärnan: Jag känner igen mig, man behöver vila lite från Familjeliv ibland. Inte egentigen, men tiden och orken räcker inte till. Jag har också en sån period nu. Försöker läsa ikapp med jämna mellanrum, men kommer sällan så långt som till att göra några inlägg.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!

• Wiem

Kesso: Jag har en bekant som är APC-restisten och har haft problem med att bli gravid, flera missfall osv. Det var därför jag undrade.

Imorgon åker vi ner för backen och firar nyåret med ett par kompisar där. Alla har barn så det blir nog livat värre... speciellt när de börjar bli lite trötta....
    Jag ska göra efterrätten och det blir Mjölkchokladtårta med varma hallon (recept på arla.se om nån blir sugen...)

GOTT NYTT ÅR!!!
    Känns verkligen udda att säga 2009....

• Wiem

Varför kan jag inte lägga upp bilder i mitt galleri?? Där som man "bläddrar" upp bilden, det försvinner bara när jag klickar på spara. Bilden är inte för stor och det är rätt format. Nån som vet??

• 3 barns mamma84
    Svar på #4592
    Det är bara fel på Fl som vanlig haha försökte igår jag med.
Svar på tråden Augustibebisar 2008