• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kesso

Jaha. här skulle Nils få ersättning nan nr. 2 i kväll. Nej! han tog bara 40 sedan somnade han. han gilla rinte det. men jag vill ju sova. I går så tog han 180 nun 2 och sov 4 tim. Sedan ville han ha bröstet. Men han vill ha så ofta på natten. Jag får inte sova gott i alla fall när han får ersättning. Så surt. Kan det vara att han inte blir så mätt? Men jag tycker det verkar så.

Är det någon som köpt sempers mild välling i havre från 6 mån.? Den verkar vara i ny design. Kan man ge den vid 5 mån. fast det står 6 mån.? någon som vet?

• Kesso

Jag undrar om ett barn kan somna så gott nu som nils och inte vara mätt? Det är skumt för han åt inte alls mycket i kväll. Ja, barn äter nog när de vill. Han tar nog ersättningen när han verkligen är hungrig.

• 3 barns mamma84
    Svar på #4524
    Ja det kan man nog faktist göra.
    Jag kommer få göra det när jag ska på kontroll + vaccin hos bvc den 16 januari.
    Då kommer jag kunna få ge honom välling.
  • Hallonsocka

*pust och flås* Jag har precis povat det där Wii som A köpte, han köpte ju till spelet Wii Fit.. jag har tränat muskler, kondition, yoga och annat i typ 45minuter... mina ben är helt skakiga, jag är SKIT otränad och skäääms... Haha, men det är toppen roligt, man får egen tränare och allt och den håller koll på ens balans och vikt och allt och motiverar och peppar en HAHA nu ska här tränas

Pling:Ja, apporpå det så joggade (på stället givetvis) jag i det där spelet också, haha fast grepp om brösten hade jag för att det skulle gå. Hoho vilken syn det måste ha varit. I trosor och bh och armen om brösten muahhaha, tur att M sov och A var på jobbet, hoppas bara ingen såg mig genom fönstret !!!

• Mareldsbarn

Jag börjar ockå få en mjölk som sinar. Blir mer ersättning nr 2 nu som tillägg. Fungerar bra men står lite mellan två stolar känner vi. Vet inte riktigt hur mycket och när hon behöver mat just nu men vi testar oss fram. Imorn ska vi prova potatis! Nu har vi kört på morotspuré ett tag.

Hur många dagar testar ni en smakis innan i går över på nästa? När ni går över på nästa, har ni med det ni testat också då eller testar ni den nya för sig? Min fråga är alltså att om vi nu testar med potatis imorn och ett tag framöver, ska vi då slopa moroten som vi nu har provat? Jag känner mig lite luddig i språket idag men ni kanske fattar, jag är tveksam till om ajg själv gör det

JUCEA; Vad glad jag är att du är tillbaka!!! Det är så trist när du är borta! Du skriver så mycket! Det låter som att teddan är i en liten tillväxtperiod va?

MissH; Kanske även din lillkille är i en tillväxtperiod? Tror du det? Skrev nyss till Jucea att Ted kanske är där också. De hamnar ju där ibland. Kanske inte är någon dum ovana han är tillbaka i utan hamnar i de goda vanorna när perioden är över igen och han har fått äta upp sig lite?

Lille; Åh vad söt han är! Vad härligt det är att filma de små och kunna spara! Definitivt mer verkligt!

• Vilda Tiger

Kesso
    Ja, du kan ge vällingen. Jag ger hälften välling, hälften ersättning nr 2 kvällstid. Dagtid äter hon ersättning ca 2 ggr och då tar jag bara nr 2. Annars äter hon gröt och mat. Åldern som står på paketen är satta för att man man rekommenderar helamning tills de är sex månader. Men man kan börja tidigare, det är inte ngt som hindrar med deras magar eller så. Tänk på att starta med majs, och att vänja försiktigt. Inte bara välling en hel måltid med en gång, utan ta först 50 cl och öka sedan. Förslagsvis...

Jucea'
    Det var exakt samma med L för några v sedan, att hon gick tillbaka till att äta två ggr. Nu verkar det dock gå tillbaka långsamt, men eftersom hon är sjuk nu kan jag inte säga om det bara är tillfälligt.

Hallon
    *fniss* Vilken härlig syn!!!

Mareld
    Jag går lite fram och tillbaka. Försöker att ta en ny smak tillsammans med en gammal favorit, typ varannan sked, om det funkar. Någon gång har jag hoppat rakt över. Hon äter ju mat en gång om dagen nu (och gröt frukost och kvällsmat) så vi har hunnit ta oss igenom en del smaker. Jag tycker du kan ta några dagar potatis (de säger att  barnet behöver smaka en vecka för att vänja sig och gilla en ny smak, sedan kan man ta nästa) och sedan kan du ju ta någon dag morot igen innan du testar t.ex. broccoli eller majs.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Mareldsbarn

Hallon; hoho vad jag skrattar

Vt; Ja men det låter klokt det du skriver. Så testar vi också då! Tack!

• Snart sommar

Kesso: jag tror att ett barn säger till bra om det är hungrigt. Att han vill ha bröstet ofta ändå kanske är mer för närhet?

Jag får sluta ge ersättning och vänta med det en tid. Lillen sket grönt igår. Verkar inte som hans mage tål det riktigt än. Har bara bytt ut 2 av 8 mål och hållt det i lite över en vecka, men det går ju inte ändå.
    Så nu är det intensivamning som gäller ett tag för att få upp det jag tappat.

Var på bvc igår. 6,9 kg och 63 lång vid nästan 4 månader. På 3 veckor har han ökat bra mycket jämfört med tidigare.

• Wiem

Gomorrs!
    Här pratas det mat hör jag!
    Lillebror är ju bland de yngre här så vi har inte ens tänkt tanken på smakisar eller vällingsorter här än, men det kommer väl det med snart. Har tänkte försöka helamma till 6 mån men får väl se hur det går, han verkar vara i en ätar-fas just nu. Har tidigare sovig så gott om nätterna men nu vaknar han flera gånger per natt och vill äta, däremellan gnäller han. Lite jobbigt men det blir säkert bättre snart!
    *positivt tänkande*

Svar på tråden Augustibebisar 2008