• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Mareld
    Det går bra att använda olivolja, men en del barn reagerar på smaken. Men om Julia gillar det är det bara att köra på!

Jag vill tipsa om att mixa avocado och ge till bebisarna. Det är bra fett och brukar bli bra konsistens. Lyckeli fick smaka lite för några veckor sedan och det var okej, enligt henne.

Vi har inga planer alls för imorgon. Kanske går vi ner till Marcus föräldrar. Nu är vi sjuka alla tre här hemma, även om jag är på bättringsvägen. Det var en jobbig förkylning, det här. Inatt var Lyckeli jätteledsen och vi var uppe och gick i omgångar i timmar med henne. Till slut somnade hon på min arm och sov i två timmar. Sedan upp och gå en timma till. Sen somnade hon på min sida av sängen, utbredd som en hel karl, så jag fick lägga mig allra längst ut på kanten. Det gick bra det med. Hoppas hon får sova bättre inatt, älsklingen!

• Vilda Tiger

Lille
    Lyckeli gapade bra först, men nu har hon inte velat gapa alls. Jag kommer på mig själv med att trycka in skeden - inte bra. Det enda hon gapar riktigt bra för är blåbär.

• lille08

VT: Får hoppas att det håller i sig här. Jobbigt när de inte vill äta. Min store kille var ju sån. Han bara knep ihop munnen och vände bort huvudet så fort skeden kom. Ingenting föll honom i smaken. När han väl gapade så var det liksom en sked in och två skedar ut.

• Vilda Tiger

Lille
    När vände det då? När började han äta själv? Om Lyckeli totalvägrar så funkar det ibland att låta henne hålla i skeden. Då tar hon den till munnen och gapar och då kan jag ta över.

• lille08

VT: Han åt skitdåligt hela första året, sen blev det lite bättre. Men nåt större matvrak har han då aldrig varit. Sen så var han sjuk jätteofta från han var ca 4-5 månader och tills han var runt 4-5 år. Öroninflammationer, krupp och sånt där "skoj". Så alla äckliga penicillinkurer gjorde väl att han blev ännu räddare för att gapa när skeden kom.

• 3 barns mamma84
    Svar på #4548
    Det fungerar bra men flyttande smör är helt ok att ta lite av.
    När man ska blanda mat det finns oxå smör som är utan salt som fungerar oxå.
    rapsolja olivolja ok
    milda.
  • 3 barns mamma84
    Svar på #4555
    Haha gulligt ju
    Didos försöker alltid ta tag i skeden men jag vill inte låta honom han fick hålla i den medans mamma stoppade maten i munnen hehe
    Sen kom vi fram till brrum rrum bil och helekoppter till munnen haha han Asg
  • 3 barns mamma84
    Svar på #4552
    ÅÅh snart så inte mycket kvar
    Hära åker didos full rulle med gå stolen hehe vänder och håller på och går fram och bak ibland får man hjälpa honom på soffkanten eller mattan är i vägen
  • lille08

William har kommit på att man kan prutta med munnen när han äter så det sprutar ut en massa mat. Himla roligt tycker han det är för han skrattar högt varenda gång!

Svar på tråden Augustibebisar 2008