• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Snart
    Men grönt skiter Lyckeli mer som regel än undantag! Det är rätt vanligt, tror jag.

• BebisVagga

ni glömmer inte köpa " vi föräldrar" i dag va!!!...

• Snart sommar

VT: men sägs det inte att det inte är bra att skita grönt? Mellan sket grönt och då tyckte bvc att det inte var bra (han fick ersättning från 3 månader). Dottern sket som vanligt, bara lite fastare på ersättning. Ingen färgändring eller nåt på henne.

• Vilda Tiger

Wiem
    Jag kan ibland glömma att det är så stort spann i åldrarna hos våra små. Alla är väl sisådär drygt 20 veckor, som Lyckeli.

• Rimfolina

Har inte hunnit läsa allt men hoppas att ni alla har det bra, får ett gott slut och ett gott nytt år! Kram!

• Pling84

Snart: Här skits det grönt ibland trots helamning!

Hallon: Haha! Jag vill också ha wii fit (och en specialsydd träningsbehå). Låter skitkul!

Idag har jag slafsat och gjort broccolipuré och potatismos med lite broccoli. Var lite knepigt att få en bra konstistens. Men det lär man sig kanske. Nästa grej att göra bli majspuré. Roligt ju!

VT: när har ni tänkt att introducera bönor och linser? Jag vill ju inte ge Måns kött, det får Markus göra, men jag vill ju ge han baljväxter.

• 3 barns mamma84

Bv: jag köper tidningen i helgen
    du får inte missa min som kommer ut i feb-09

• 3 barns mamma84

Nu lagar jag mat åt Amadeus
    Kokar potatis morötter i en kastrul i den andra kokar jag majs ärtor paprika frysta
    Sen har jag lagt undan frysta kötbullar som jag sen ska koka
    Sen frysta örter sen när potatisen är nästan kokta.
    Så idag blir det gott,gott år Amadeus.

Sen har jag plockat bort ALLA kläder i stl 62 68 70 74
    Så nu finns det stl 80/86 i klädskåpet
    resten ska jag sälja och lägga undan till nästa.

• Vilda Tiger

Snart
    Jag har hört att det bara är grått, med lerkonsistens, som inte är bra. Grönt ska va helt okej!

Pling
    Här sa de på matinfon på bvc att det är bra om vi introducerar det rätt snart. Så jag ska göra det inom några veckor. Mosade bönor och så blandar jag med ngt hon redan gillar, som broccoli. Här gör vi päronpure idag!

carina
    oj, stora killen! Här lade vi bort alla 56 rätt nyss, och snart åker brallor i 62 ner i lådan. Bodys 62 kan hon ha ett tag till tror jag. Men jag har tvättstugan i em och ska tvätta alla lite större kläder vi fått i jul.

• MissHellen

Mareldsbarn: Jag hoppas verkligen inte han går in i en ny fas nu, då han precis kommit ur den sista han hade.. Som varade i 7 VECKOR! De orkar vi bara inte med. Nu får de vara lugnt med perioder på ett tag tycker vi

Smakisar, vi ger Elton olika! Jag har fryst in i små "portioner". Potatis/palsternacka, potatis/blommkol och i dag testade vi risgröt/frukt o katrinplommonpuré har han fått från första gången vi testa

2 barns mamma84: Elton har oxå stl. 80 Fast han har mest stl 74 nu! Så olika på kläder..

Svar på tråden Augustibebisar 2008