• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • 3 barns mamma84

Juste haha Osten hehe den får man ej glömma

• MissHellen

Mareld: Haha, ja de kan vi ju hoppas på

De blir nog inge vidare nyårsfirande för oss inte, då R jobbar både nyårsafton o nyårsdagen.. Eftermiddag dessutom! Hela veckan..
    Var o handla i dag men de blir nog bara ost o kex för oss i morron kväll då R kommer hem! Vi tar middagen på lördag i stället.

Justja, på fredag fyller Eltons gammelmormor 60år Så då ska vi på kalas!

• Vilda Tiger

Kesso
    Du, jag gör så himla sällan just potatisgrätäng men kan inte minnas att den blir blaskig på nåt sätt...

• Kesso

Ja, jag gör inte heller potatisgratäng så ofta. Det här blir nog bra. gjorde på mitt egna sätt. hoppas det blir bra. Jag slatade och pepprade i två omgångar. jag la i champinjoner för att det skulle bli något i den. Så hällde jag i ca. 2dl grädde och spädde ut med lite mjölk.

• lillastjärnan

Hej allihop!!
    Har inte varit inne här på ett par veckor, inte haft vare sig tid eller ork. Börjar bli trött mamma med begränsad hjärna! Hoppas allt är bra m alla.
    Tänkte bara önska er alla gott nytt år, dyker upp i början på året o läser ikapp.
    Kram!!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

Lilla
    Kul att höra ifrån dig, om än kort. Gott nytt tillbaka!

Kesso
    Det blir säkert  bra! Skivad palsternacka är annars en hit att dryga ut den med. Och hackad purjo - det blir god smak.

MissH
    Trist att han jobbar, men man kan fira det nya året när som! Jag och M ska inte dra på vad gäller firandet heller. Vi ska skåla i julmust.

• Hallonsocka

Snart: Jag fick höra av vår bvc läkare att bajsets färg berodde på mjölkens mineral och salt sammansättning. För vi undrade varför My bajsade grönt. Han sa grönt gult och diverse färger var normalt. Men det skulle inte vara svart, som babybäcket(bläck, bäck?va fanken!?!?!)

VT/Carina: M kommer i 68än, men vi har mest 74 på henne

Mareld: vi ska fira hos min mamma. Det blir inledning men en SUPERGOD skaldjurssallad som blitt tradition i min familj (hummer och gosaker ) sedan oxfilé. Jag tänker dricka min lilla möet på tolvslaget Tjohej vad trevligt det ska bli!!!

Carina: M drack lite vatten då hon var sjuk för att få i sig extra vätska... hon smaskade på och lekte mest med det Hon blir säkert en vattenälskare som mor sin

Nu ska här Wii:as, fast inte så mycket. Mina lår är helt mörbultade sedan igår. AJ vad träningsvärk jag har Men lite yoga blir det allt sedan ett hett bad tror jag bestämt. Det tycker jag att jag gjort mig förtjänt av!
    GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA (om jag inte kommmer in igen, annars på återseende )

• Snart sommar

VT och Hallon: tack för svaren. Verkar som det är normalt, ja. Är väl jag som är lite nojig nu iom mellan har lite problem (men vet inte riktigt med vad, har begärt utredning på honom nu). Jag vill ju inte gärna att det ska bli samma med A. Men idag bajsade han igen och då var det 50/50 grönt och gult. Han själv verkar ju inte må dåligt eller ha ont av ersättningen. Så jag kör vidare på det.

Vi ska vara hemma och ta en liten myskväll med svärföräldrarna (hur mycket mys det nu blir) och ena syrran. Lite chips och gott framför tvn.

lillastjärnan: gott nytt år!

Fick besök av en granne idag. Han hade förlagt son nyckel och behövde lite hjälp. Bara det att jag har städat och haft mig hela dagen så jag gick omkring i gammal sunkig t-shirt, fett hår och allmänt blä-ig . Kände mig inte sååå social . Tur han inte kom när jag precis började att städa iallafall...

• Vilda Tiger

Snart
    Hälften grönt hälften gult är det ofta här! Iaf innan hon började äta mer mat. Nu är det mest brunaktigt eller mörkgrönt.

Hallon
    Detsamma, detsamma! Och du är duktigt du som yogar. Det där wii hade inte varit fel för den sakens skull att ha!

• MissHellen

VT: Precis! Vi får fira de nya året nån annan dag

Svar på tråden Augustibebisar 2008