• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

rimfolina;men akn man säga att hon sitter själv när hon stöder sig på händerna?

• Vilda Tiger

Carina
    NU fattar jag! Badstolen! Mamma köpte den som julklapp till Lyckeli. Den heter Flipper evolution. Här kan du se den: http://www.okbaby.it/bagnetto/prod_en.php?item=flipper_ev&p=1&img=01 Mamma köpte den "i den där barnaffären i Herrestad" i Uddevalla. Hon vet inte om det är babyproffsen eller vad den heter eller någonting. Söta mamma... Men den är SUPER! Bästa klappen nästan. L älskar den!

• Snart sommar

VT: affären heter Kära Barn

Lana: Nope, lillen sitter inte utan stöd. Han sitter inte alls .

200-300:- för en hemmagjord Mei Tai, tycker ni det är ok pris?
    Tänkte köpa en och hittade fina på Tradera.

• lille08

Ser att ni pratar om Bumbon. Användningstiden för en sån är ju rätt kort, men annars är den bra tycker jag. William sitter bra i sin och vi köpte även till ett bord häromdagen att ha till den.

William i Bumbon

• Pling84

Måns har nu sovit i fyra timmar och 20 minuter utan mat. Han kommer att vakna när jag lägger mig, så jag sitter uppe och väntar på att han ska vakna ändå, vill se hur länge han kan sova. Om han kunde sova i sin egen säng så tror jag han skulle sova så här bra. Men nu ligger han brevid mig och blir störd av mjölklukten. Hur ska jag få honom att somna i sin egen säng? Han ammas oftast tills sömns, vaknar och blir gosad med tills han somnar om. Ska vi flytta honom till spjälisen på natten? Vad tycker ni?

• Vilda Tiger

Pling
    Ni kan ju testa att lägga honom i spjälsängen efter första matningen, tycker jag. Se hur det går.

Snart
    bra att veta. Tack!

• lille08

Pling84: Jag har märkt på William att han sover mkt sämre om nätterna om han ligger bredvid mig. Då vaknar han jätteofta och vill snutta. Ligger han i sin egen säng däremot så sover han för det mesta jättebra!

Jag brukar amma honom tills han nästan har somnat. Då när han är riktigt trött så lyfter jag över honom i spjälsängen och så får han somna där. Brukar låta honom hålla i mitt finger tills han somnat helt och så har han filten intill ena kinden och det funkar för det mesta.

• Snart sommar

Pling: jag har ju fått gå och amma mini mycket så det har blivit så att jag lagt ner honom i spjälsängen på kvällen direkt efter den sista amningen. Då har han varit i halvdvala. På dagarna har det dock gått rätt så bra att lägga ner honom när jag märkt att han blivit trött, ge honom napp och snutte och sen gå. Då har han somnat själv.

På natten har jag lyft över honom till spjälsängen efter han ätit klart. Han har somnat om direkt efteråt och man kan göra i princip allt med honom när han väl sover .

• Lana

Har era haft problem att somna in på kvällarna?Elly soverfast kommer inte in i nån djup sömn uta nvaknar titt som tätt och gnäller till...oftast för hon tappat nappen men har hon somnat ordentligt så märker hon inte att hon tappar den...nån som vet varför?

pling,tycker som VT,lägg en snutte brevid honom som du "sprutat" mjölk på,så han känner den doften i sängen,eller på kudden om han anväder det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008