• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

lille08 och vt: Ja, tror vi ska prova det. Imorrn. Det har liksom eskalerat med snuttandet på nätterna så han kommer nog också tycka att det är skönt att sova ensam.

Jag menade en sån där tjock sovpåse förut, som ett täcke man "dragkedjar" in barnet i, istället för täcke. Tänkte att det skulle vara praktiskt, att han inte skulle få täcket över huvet eller frysa, men han verkar bara få panik av den.

• Pling84

snart och lana: Snutte ska införas!

nu lät han. går upp och lägger oss nu!

gonatt och tack för tipsen

• Hallonsocka

VT: Näe det var väl Mareld som pratade om gröten? Gud jag har inte ens funderat på vad vi ska börja ge henne Hon kommer ju få bröstmjölk som kvällsmål och morgonmål fram tills jag slutar amma! :-P Men kring 6 månader blir det väl lite potatis :-P (haha, du hör hur mycket vi tänkt kring det där).

Lana: My har väldigt olika kvällar. Ibland somnar hon jättelätt i spjälsängen. Ibland somnar hon genast i vår säng. Ibland är hon trött som tusan men somnar inte på kanske 1½timme iaf. Men då hon vaknar för mat på nätterna somnar hon genast då hon ätit klart.

My är brösttokig just nu. Eller det verkar lugna sig lite nu, men hon har vart inne i världens snutt period (troligen för att hon är sjuk :-/). Kan vara för att vi bara ger henne nappen nu då hon somnar. Förr fick hon ha den om hon ville snutta bara. Nu är det bara i samband med sömn. Det går smidigt, men ja. Hon har legat vid bröstet nästan varje timme de senaste dagarna (sedan om nätterna äter hon kanske tre ggr under nattsömnen... från ca: 21-09)

• Vilda Tiger

Godmorgon

Hallon
    Jahaja, det kanske var Mareld. Sorry!

Här har vi haft en skitkass natt. Lyckeli somnade 21, fulladdad med gröt och välling så att hon skulle sova länge. Första gången hon fick välling som inte var utblandad med ersättning. Hon sov. Till 12. Sedan började hon vakna. Och vakna. Och vakna. Sådär halvt så att man måste göra NÅGOT, annars vaknar hon helt, men ändå att hon inte öppnar ögonen. Jag suckade, tänkte att det inte hjälpte med välling och gick och gjorde lite mer välling. Men nej, lilla fröken ville INTE ha! Tre snutt och så skulle hon ha nappen igen. Somnade om, sov fyra minuter och sedan började vi valsa igen. Mat skulle hon inte ha. Sova gott skulle hon inte. Jag tror magen hennes reagerade lite på all mat hon fick under kvällen (vi knökade henne full med dubbla laddning gröt innan vällingen) för vid ett tillfälle stånkade hon som en säl, fes rejält två gånger och suckade nöjt sedan. Jaja, vid fyra tänkte jag att "men det är något fel!" för då hade jag varit uppe tusen gånger men hon hade inte ätit än. SÅ jag gjorde ersättning istället. Lilla fröken slukade 100 ml och somnade om. Sov till sex. Sov oroligt en timma till och ville sedan upp. Jag hade ju sovit rumpdåligt under natten så Marcus tog henne. Nu när jag gick upp gick de båda och lade sig igen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Pling84

vt: Trist natt hua, du får försöka sova lite på dan med L. Här vaknade måns till när jag kom och la mig och fick tutte. Jag drömde att han sov ända till 07.40, men vaknade och insåg att klockan bara var 2, trist ;). Okej natt ändå.

Hallon: Det är så jobbigt när de blir sådär snuttiga, men det går säkert över snart. Försöker ni vänja henne av med nappen? Tycker det låter vettigt att bara få napp med sömn.

Här är det -16 och snö. Så himla härligt med riktig vinter. Ni i norr: Hur kallt ska det vara för att ni ska stanna inne? Jag är halvpigg på att gå ut med Måns idag. Mest för att vi inte äger några termobyxor ;).

Och angående joller så låter måns mest: agooo agyyy, ähhh,och konstiga delfinljud än så länge

• Pling84

gjorde för övrigt nutidstest på dn.se igår. ETT rätt. Pinsamt. Ska försöka komma ihåg att titta på nyheterna lite mer uppmärksamt. typ ett nyårslöfte

• Pling84

mareld: såg på bloggen att ni börjat använda sittvagnen nu. måns är precis på vippen att växa ur sin liggdel. vi har också framåtvänd trehjuling med fullt liggläge. hur tycker ni att det funkar?

• Hallonsocka

My har precis börjat prata och låta mer. Det är mycket. Agy Ago. Sedan är det så sjukt för A sa "säg Lule" och My svara "Glule" och jag sa "Jag ska bara gå och bla bla" och My svara "Ogej"
    Haha, man hör vad man vill höra?!

VT: Fy vad jobbigt det lät!

Pling: Ja, det hänger troligtvis ihop med att hon har varit så mycket sjuk. Hon fick ju vinterkräkan precis som vi, men det satte sig som dålig mage och HEMSKT bajs. Hon var alldeles diaréeig (hihi, roligt morgon ämne). Så hon har varit allmänt snuttig och gnällig, men jag tycker mig se en ljusning.

• Mareldsbarn

Lana; Nä va sjutton det är ju en hotmailadress bara men innehöll lite uppgifter om mig ju kände jag men skitsamma Njae, det är jag som säger fel egentligen ang amningen. Min mjölk sinar inte utan den är inte lika fet enligt bvc men jag ammar hela tiden ändå som vanligt däremot måste vi ge tillägg. VIll amma så länge det går ändå!

Luzor; Gröt innehåller kolhydrater och det är inte det bästa för barnens sömn skriver en del här på familjeliv. Även ett par av mina vänner har hört samma sak men kör ändå gröt just för att deras barn sover bra. Tydligen ska välling vara mildare och skönare för magen inför natten och de somnar bättre på det än gröt är vad som sägs. Eftersom Julia har svårt att varva ned om kvällarna så tänkte jag att jag nog bör unvika gröt som sista kvällsmål då men hon kanske inte reagerar på en sådan förändring heller.

KaOl; När Julia väl har somnat så vaknar hon endast för mat på natten. OM vi byter en blöja så skriker hon och är förbannad och tar lång tid på sig att somna om så jag byter inte på natten. JO om hon har bajsat så klart eller det blir nödvändigt men itne annars. Vi har libero nr 3 på dagarna men nu köpte jag bara libero nr 4 till natten för att se om det skulle göra lite nytta. Fugnerade jättebra i natt! Den var inte alls lika tung och blöt eftersom den tål mer. Värt att testa kanske. Lite stor för henne men hon läcker inte igenom heller

Pling, Ja vi bytte för en ca 2 v sedan. Fugnerar toppen! Vi lägger julia ned i liggande läge så hon inte behöver anstränga sig med att sitta alltför myckt. Hon älskar den får nu kan hon vara med mer. Sen diskuteras ju detta om det är bra eller ej att sitta framåtlutad men som sagt, Julia likes it. VI kör på detta!

Ha en bra dag alla!

• Hallonsocka

Pling: Haha, ja var inte mycket bättre 3 rätt

Svar på tråden Augustibebisar 2008