• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

hallon: tre är ju skitbra jämfört med mitt!

vi får nog byta till sittdelen om en månad eller så...

• Vilda Tiger

Pling och Hallon
    Hamnade på tre rätt jag med. Men det var reeeena chansningar! Lyckoträffar.

Pling
    Vi har en likandan vagn som Mareld och har haft sittdelen i snart sex veckor, om jag minns rätt. Minst! Lyckeli har aldrig tålt liggdelen, bara skrikit och vägrat, så det var ett lyft för oss att byta till sittdelen! Hon ligger i den och sover, men om hon vaknar eller är väldigt kinkig så vinklar vi upp den lite så hon får kika ut. Vi har vindskydd på den så hon ser inte framåt så mkt, mest upp mot himlen. Det blir samma som med liggdelen, enda skillnaden är ju att hon bara ser mig genom en liten lucka i suflettaket.

• MissHellen

I går kväll var första gången vi försökte natta Elton i hans säng! De gick väl sådär kan jag säga.. Han ville inte alls somna där! Så vi testa i våran säng, men då hade han redan hunnit bli övertrött. Så de var bara till att vagga han i famnen, sedan la vi ner han i han säg. Då sov han mellan 22-02:45, fick komma till våran säng för mat, sedan la jag tillbaks han vid 03. O han somna faktist om! Vi som knappt kan tappa en nål på golvet utan att Elton vaknar då han precis somnat!
    Sedan vakna han 04:45 för mat, men då somna jag om innan jag la han tillbaks i hans säng.. Så vid 06 la jag dit han o han somna om igen! Otroligt
    Lite före 08 ville han ha mat igen, för att sedan vakna.. Så första natten gick faktist ganska bra ändå

Pling: Låter som ni har samma problem, med nattningarna o nätterna, som vi har!

Men Elton har faktist slutat somna vid bröstet, ja fick han så klart att han skulle göra de! Men en dag fick jag bara för mej o ge han tutten (nappen) o snutten, blev helt paff då han somna helt själv, dock i våran säng brevid mej då! (han har sovit med oss sedan han föddes)

Annars snuttar Elton hela nätterna oxå, varje/varannan timme..

• Vilda Tiger

MissH
    Men vilken bra början!!! Du ska se att det bara blir bättre nu.

förutom våra nätter som inte riktigt vill bli som vi vill måste jag bara berätta att Lyckeli just nu är så himla nöjd! Hon är en riktig gullunge! Äter bra, leker bra (själv en del, men mest vill hon ha med oss), hon hittar på egna initiativ (dra av pappa glasögonen, tex) och man märker att hon lär sig mycket hela tiden. Hon är en fysisk unge som vill bli kastad, hystad, busa vilt och låta högt.

• Pling84

vt: är det babyproffsens vagn ni har? den har vi med. vad är det för vindskydd du menar?

missH: ja, det är nog samma issue vi har, skönt att höra att det gicj bra inatt. ger oss hopp .)

• Vilda Tiger

Pling
    Ja, det är babyproffsens vagn. Det är ett skydd du har som sträcker sig från de två knapparna på utsidan som du kan se, och ner över rundningen framme vid hjulet. Förstår du? Jag kan lägga ut en bild om du vill. Har ni inget sådant? Det har en liten vinkling i tyget längst upp, precis som vindskyddet som hör till liggdelen.

• KaOl

mareld: anv redan nr 4, men de läcker (oftast om han ligger på sidan, tror jag..). byter blöja om det är mkt kiss i den men den kan tyvärr mkt väl läcka ändå . såååå himla drygt att behöva väcka en sovandes bebbe för att han är helt blöt!!!!!!

var ju också tvungen att göra dn-testet; hela 4 poäng *vissel o jubel hahahaha*

börjar fundera på att byta t sittdelen, börjar bli lite trångt i liggdelen , men avvaktar ett tag.

• MissHellen

VT: Ja, de känns iaf super bra Vi hade ju inte als trott att de skulle gå.. Men de gick ju! Så vi får hoppas att de går bra i natt oxå.
    Dock är de väääääldigt balndade känslor, vi älskar ju att ha han i sängen med oss! Vi känner oss nästan elaka när han får ligga där, helt själv..

Pling: Jag vet precis hur de känns, hopplöst! Men, de går bara man vill. Faktist Vi var tveksam vi oxå!
    Men de blir så himla jobbigt om bara du ska kunna natta Måns! Så var de ju för oss oxå, innan.. Jag var alltid tvunngen att komma med bröstet..

• jeng

gomorron. eller nåt!! vi har precis varit ute på en kort promenad, jättefint väder, men 7 grader minus!!! jag som knappt har kläder att ha på mig inomhus har ju definitivt inte rustat mig för att vara ute i kylan! *ujuj*

ted har ätit gröt som nattmål en gång. eller som nattningsmål menar jag! han var så hungrig så han fick gröt och frukt, sen så insåg jag efteråt att kl var 20 redan... så vid 21 då jag nattade honom med välling så ville han typ bara ha 2 klunkar för han var ju mätt fortfarande! men han sov jättebra även på gröten. nu så slukar han utan problem 2 dl majsvälling som är från 6 månader, men jag har ju också några tetra med god natt havrevälling, och de ska ju vara långsammare kolhydrater så de ska stå sig längre, så jag ska börja prova det också. ville ju få in gluten medan jag ammade, men nu har jag slutat helt med amningen! 2 dagar utan amning nu, och det spänner knappt i brösten, så så mycket mjölkproduktion hade jag....

vt, det kllåter som ted kan bli några enstaka ggr också!! han äter odh äter och äter för han är så hungrig och sen kommer inte bajset ut, så det är proppfullt i magen. då vaknar han, är svår att natta, grinar och babblar osv!! sån är han ju i princip aldrig annars, utan det är ju mata så somnar han ju på 5 sekunder, samma när man matar på natten så somnar han ju om snabbt och själv igen! men det blev kanske för mycket med både välling och gröt på en gång? och gröten är ju inte flytande så det ger ju en helt annan känsla i magen också!! det kan ju vara tillräckligt! hoppas det inte håller i sig!

• jeng

haha jag hade också ett rätt! inte för att jag kallar över hälften av de där frågorna för NYHETER, men men... jag ser inte nyheter, läser startsidan på aftonbladet ibland! tycker det är slöseri med min tid, för det mesta som skrivs är bara idioti ändå! ph läser dock mycket nyheter så om det är nåt som berör oss eller som man "borde veta om" så skickar han länkar till mig!

Svar på tråden Augustibebisar 2008