• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • luzorsus

morotspurée gör jag bara genom att koka morötterna väldigt mjuka och så mixar jag dom med stavmixer......de har ju inget skal etc som ska bort. Ärter måste man ju puréa men de har ju skal.

• Vilda Tiger

Det enda man eg inte ska mixa, av det som inte har skal sas, är ju potatis. Det blir lätt segt och dant då. Det passar bättre att pressa det genom durkslag. Men jag kör allt därigenom. Tycker det är enkelt.

Snart
    Vad är en mei tai?

Lina

Haha! Nä, jag är inte någon ostmänniska, har aldrig varit. Tycker ost luktar fotsvett. Vi har sojaost hemma men jag äter hellre feikon (som rökt skinka fast på soja då) på mackan. Marcus, däremot, älskar ost.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

vad duktiga alla är som gör egen barnmat. jag hör till den extremt lata sorten och köper all mat. sen så är jag så pass dum att jag själv tycker ju att det låter skittrist med bara morotspure eller potatispure, så jag köper vanlig mat istället, alltså typ en måltid så att säga... dum är man ja... sen iag har jag lagrat upp med flera nya grötsorter som år från 6 mån som ted ska få börja med nu, och så har jag köpt havrevällingen som ska vara så bra att sova på också så den ska vi testa nu ikväll för första gången! förut idag åt han spagetti och köttfärssås och sen frukt och drack juice

• luzorsus

mei tai är en thailändsk bär"sjal" eller vad man nu ska kalla det om jag inte minns fel.

• jeng

idag har jag förresten köpt singstar rock ballads! så när ted är nattad så kanske det blir en sång-match här hemma!

• luzorsus

vad kul med singstar! Fick Singstar Rocks till ps2 i julklapp av mannens mamma, man kan ju spela singstar 2 spelen på ps3:an nu så det är kanon..Kul!

• Pling84

vt: jag pressade genom sil, men grejen var att jag kokade typ 1 morot som vi hade kvar från lunchen, så det var aslite att jobba med, mycket lättare när det är mer mängd. och jag tror att jag kokade den för kort. Men kul är det när man ser att det blir fint mos av det, det är sant.;)

• Pling84

Imorrn kommer nytt nutidstest, så nu är jag inne på dn:s hemsida och läser nyheter. Men jag tycker ju att utrikes är så hemskt och sport så tråkigt. Jag vill ju bara läsa kultursidorna ;)

• jeng

luzor, de flesta ps3 är inte alls kompatibla med ps2 spel... men vissa ps3 klarar ju av att spela ps2 spel. hur har ni löst det? vad har ni för ps3???

Svar på tråden Augustibebisar 2008