• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Grattis till Mei-taien snart! Jucea - jag är också extremt lat, har aldrig gjort egen barnmat, varken till Elliot eller Sam. Men jag tycker inte att det är kul att trixa med det heller. Sen har jag hört om så många barn som inte har gillat hemmagjord mat. Men Sam är inte så glad för att äta mat. Har provat olika burkar, plus både havregröt och risgröt med banan. Men det mesta kommer ut. Inte ens katrinplommonen gick ner, den ääälskade Elliot. Jaja han lär väl sig till slut. Tur jag har mycket mat i boobisarna. Imorgon börjar mitt nya hälsosamma liv, har gått upp 3 kg nu över julen

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Pling84

Jag tycker inte att man behöver vara lat för att man inte lagar sin egen barnmat. Det handlar ju om vad man gillar att göra. Vissa lagar mat, andra gör nåt annat. Är det nån här som försökt sig på att sy nåt till sina barn? Jag har fått en symaskin i julklapp, men det enda jag kan sy är typ gardiner.

• Lina S

Pling - att sy är inte min grej, om jag säger så här så har jag haft träslöjd under hela min skoltid för att jag avskydde att sy. Jag kan väl laga ett par strumpor och sy i en knapp men inte mer än så

• Vilda Tiger

Pling
    Jag har en jättefin symaskin men jag har aldrig testat att sy något från grunden. Jag lägger upp byxor och så, men inte mer... Kan inte ens sy gardiner, vad jag vet. Men laga mat - det är roligt! Jag kokar morötter länge, trixet är nog att ha dem riktigt mjuka innan man pressar dem.

Sedan har vi ju det att jag måste laga en del mat själv till Lyckeli då jag vill att hon ska äta vegetariskt. Det finns mkt veg NU, men då hon ska börja äta mer protein då... Så jag ska introducera linser och bönor om ett tag.

• KaOl

lina s: mmmmmmm - stekt eller grillad halloumi är helt underbart gott! jag och J har fått totalt dille på det och bara MÅSTE ha det till vår köttbit på lördagskvällen (inte alls vanemänniskor.. nää då )

tycker oxå det är mysigt att göra puréerna själv!!

hihi jaa - sing star är kul

• Lina S

Osten var förrätten. Sen lagade Steve wienersnitzel med stekt potatis och till det hade vi färdig bearnaisesås på burk. Det var bara 85 % fett i den. Så det har varit riktig smalmat här i kväll Men jag måste ju vräka i mig allt jag kan ikväll, för imorgon blir det andra bullar dock inga kanelbullar

• Vilda Tiger

Lina
    Åh, en till som jag! Man moffar järnet dagen innan det nya livet startar! Jag har inte ätit godis på FYRA DAGAR! Ska dock snart äta lite lasagne som blev över från middagen. Ska bara natta Lyckeli först.

Haha! Bara 85 % fett! Jamen varför inte?

Svar på tråden Augustibebisar 2008