• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Fy va otäckt. Jag tänkte köpa en sådan, men det vill jag inte nu! Tack och lov att bebisen överlevde!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Nu kan jag inte klistra in bilder heller, jäkla fl. Nä jag ska kontakta dem imorgon igen, har redan gjort det en gång men har inte fått svar än. Inga mellanrum, kan inte anväda alla bilder (smilysar) och fetstil osv som man ska kunna när man är plusmedlem, och nu kan jag inte klistra in bilder. Inte heller har jag fått tidningen som man ska få. Nä jag betalar ju trots allt så då vill man ju att det ska fungera

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Hallonsocka

Jucea: Det ska gå att köpa en adapter till ps3an som gör att du kan spela ps2 spel på den...

Vi har sålt alla våra ps2-spel. Det är mest bara ps3-spel vi spelar på 3an ändå så :-P Nu spelar vi dessutom bara på ps3an och wii:et, knappt något alls på xbox360 och den vanliga xboxen ska vi sälja.

Idag har jag tränat 1h och 11 minuter med wii fit. Sen fick jag inte spela mer för A. Han ville se teve. :-P Har öppnat upp nästan alla yoga övningar nu, bara några kanske fyra fem kvar.

Efter maten gick vi på kiosken, det var/är ju 15 minus här. Kändes i alla fall inte alls kallt!

• jeng

Lana, jadå det känns helt ok att sluta amma! Inte föra tt jag har mycket val heller men, det hade ju känts jobbigare om Ted inte åt jättebra av mat och gröt och välling och allt sånt!!! Det enda är ju att man måste tänkamer för man har ju inte maten med sig vart man än åker så att säga, men det löser sig ju!

Missh, just det det skulle jag ju skrivit till dig! Redan första natten i sin egen säng så hoppade Ted en matning!!! Någon vecka senare så hoppade han en matning till och gick ner på 1 (ibland 2) matningar per natt! Så det hjälp mig verkligen, för ett tag så skulle han ju äta varannan timma, och jag som har skitsvårt för att somna sov typ 30 min på hela natten!!! Hoppas att det funkar bra med nattningen!!

fy vad hemskt med saccosöäcken!!! jag har varit försiktig med allt sånt där, alla tjocka filtar och kuddar och täcken osv. men nu sover iaf ted under sitt täcke (en fleecefilt i påslakanet) och med en tunn fast kudde (det är sånt hobbyskum typ, alltså som jättetunn skummadrass som jag har klippt till som kudde till han!) och det funkar ju bra!!!

hur gammal var bebben? men en saccosäck är ju extrem också om man jämför med kuddar och täcken osv, om bebisen försöker sätta i händerna och sträcka upp huvet för att få luft så sjunker ju händerna bara ner... men usch och fy vad hemskt!!!! kollade faktiskt på en igår på jysk då vi var där, men jag beslutade redan då att jag tyckte det var en sak för större barn och itne för bebisar!!

• jeng

hallon, herregud vad ni har konsoller! när jagv ar liten hade jag en 8bit, och ph hade en supernintendo då också... sedan dess har vi inte haft nån, så det här är den första på typ 20 år hahhaha!!

• Vilda Tiger

Jag har haft en rätt tjock kudde till L i ett par månader nu. Hon fick platt huvud av den tunnare. Vågar jag ha kvar den..?

• Vilda Tiger

Blev fast framför teven framför en alldeles kass film. Lovlig start, dåligt slut. Jaja.
    Gnatt.

• jeng

och jag fastnade med singstar och guitar hero! nu ska jag nog natta mig själv och läsa lite mer i min bok. ph har tvingat på mig 1984, som han själv nyss har läst... tänte att ok då den är ju rätt kort och sådär så det går nog snabbt, men GUD vad TRIST och vilket jäkla språk den är skriven på... jaja... det är ju en sån däår bok som man bara bör ha läst i sitt liv så det är nog bara att kämpa på!

vt, snurrar lyckeli mycket? ted snurrar ju och lägger sig på mage och fortsätter sova ofta, därför har jag inte velat ha tjock kudde! det är ju säkert ingen fara ändå med en kudde, för SÅ tjocka är de ju trots allt inte... sedan har han ju ålat nedåt i sängen jämt när han vaknat, så därför ville jag inte ha honom under täcket heller. men nu har han slutat med det och vänder på mage istället och lyfter huvet o kikar på oss

• BebisVagga

e era bebisar med så meningslöst gnälliga.. bara MÄÄ MÄÄÄ MÄÄÄ MÄÄÄ hela dagarna.. bara sånt där klagande ljud lixom.. aldrig rigkitg skrikig eller gnällig bara så klagande..

VAD SKA MAN GÖRA??

han e bara tyst när man e ute.. men det kan jag inte vara hela dagarna

• Vilda Tiger

BV
    Säkert den berömda 19veckors fasen. Han kommer ur den snart. Min syrra säger alltid (hon har inte läst bibeln) att alla barn är extra gnälliga en period innan de lär sig ngt nytt och det stämmer ju! Så efter en gnällperiod så kommer den en tand, de lär sig krypa, de kan greppa leksaker, de kan gå, de kan... osv.

Jucea
    L vänder sig aldrig till mage i sömnen, bara från sida till sida. Hon har aldig sovit på mage. Men kuden är rätt tjock... Kommer nog att ha kvar den ändå.

Svar på tråden Augustibebisar 2008